بازدید 1479

رويترز: اقتصاد امريکا با مشکلات جدي روبرو است

ایوانز خاطر نشان کرد امیدوار است اگر نمایندگان کنگره امریکا نتوانند تا دوم اوت درباره افزایش سقف بدهی های دولت امریکا به بالاتر از چهارده ممیز سه دهم تریلیون دلار توافق کنند،‌ برای نظام مالی این کشور مشکلی پیش نیاید.
کد خبر: ۱۷۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶ 22 July 2011
خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم آن سافیر Ann Saphir از شیکاگو گزارش داد:‌ یکی از مسئولان بلند پایه بانک مرکزی امریکا روز پنجشنبه اعلام کرد اگر اقتصاد امریکا نشانه هایی از بهبود پایدار را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی تجربه نکند،‌ این بانک باید به دنبال یافتن راه های جدیدی جهت برون رفت از این مشکل باشد.

بانک مرکزی امریکا نرخ سود سپرده های کوتاه مدت را از دسامبر سال دو هزار و هشت تا کنون تا حد صفر کاهش داده است.

این بانک بعدا در یک اقدام بی سابقه حدود دو تریلیون و سیصد میلیارد دلار اوراق قرضه دراز مدت فروخت تا بتواند اقتصاد بحران زده امریکا را،‌ که با حادترین بحران مالی از دهه هزار و نهصد و سی مواجه شده بود،‌ جانی تازه بخشد.

با این حال،‌ نشانه هایی در دست است مبنی بر این که اقتصاد امریکا آن گونه که انتظار می رفت در مسیر رشد واقعی قرار نگرفته است و آن گونه که چارلز ایوانز،‌ رئیس بانک مرکزی امریکا‌ در شیکاگواعلام کرده است این اقتصاد نیازمند کمک های بیشتری است که باید در اسرع وقت ارائه شود.

چارلز ایوانز به گروهی از خبرنگاران گفت اگر انجام این کار ساده بود و‌ اگر ما ابزارهای سیاسی و مالی لازم را در اختیار داشتیم،من به طور قطع از انجام چنین کاری حمایت می کردم.

اما وضعیت این گونه نیست و ما باید به دنبال ابزارهای دیگری باشیم.

‌ درست همانند ماه نوامبر گذشته که بانک مرکزی امریکا برنامه های مالی مشخصی را برای احیای اقتصادامریکا اجرا کرد، وضعیت اقتصادی این کشور چندان مناسب نیست و امریکا از نرخ بالای بیکاری و افزایش تور رنج می برد.

وی خاطر نشان کرد معمولا هنگامی که وضع چنین است باید کاری انجام داد.

این مسئول بانکی تصریح کرد با این حال،‌بانک مرکزی امریکا بهترین ابزارهای موجود خود را به کار برده است.

از جمله این ابزارها می توان به کاهش نرخ بهره سپرده های کوتاه مدت و فروش اوراق قرضه دراز مدت اشاره کرد.

این رویکردها در ابتدای کار مفید بودند،‌ اما به تدریج کارآیی خود را از دست داده اند.

وی افزود به جای آن که برای تقویت بنیه های اقتصادی به فروش هر چه بیشتر اوراق قرضه روی آوریم،‌ بهتر است اطلاعات دقیقی را درباره زمان پایان یافتن پایین بودن نرخ بهره منتشر کنیم.

ایوانز خاطر نشان کرد امیدوار است اگر نمایندگان کنگره امریکا نتوانند تا دوم اوت درباره افزایش سقف بدهی های دولت امریکا به بالاتر از چهارده ممیز سه دهم تریلیون دلار توافق کنند،‌ برای نظام مالی این کشور مشکلی پیش نیاید.

وی گفت اگر این توافق صورت نگیرد، اقتصاد امریکا به شدت لطمه خواهد دید.

ایوانز افزود امیدوارم نمایندگان کنگره از ایراد چنین خسارتی به اقتصاد امریکا جلوگیری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار