بازدید 1591

کیف‌قاپی برای تأمین هزینه مواد‌مخدر

کد خبر: ۱۷۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۳ 21 July 2011
سارقان کارتن‌خواب که کیف زن جوانی را ربوده بودند کمتر از یک ساعت بعد از سرقت توسط مأموران پلیس دستگیر شدند.

ظهر 19 تیر ماه امسال، 2 سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت به زن جوانی که کیفش روی شانه‌اش آویزان بود و در طول خیابان حرکت می‌کرد نزدیک شده و کیف‌ را با یک حرکت سریع ربوده و پا به فرار گذاشتند. ساعتی بعد از سرقت، زن جوان پس از اینکه با راهنمایی بستگانش برای شکایت به کلانتری 175 باقرشهر رفته بود هیچگاه فکر نمی‌کرد که این دو کیف‌قاپ را در آنجا گرفتار قانون ببیند. زن جوان کیف دستی و گوشی تلفن همراهش را که روی میز افسر نگهبان قرار داشت شناخت. سارقان حتی فرصت نکرده بودند محتویات کیف سرقتی را بردارند.

مأموران گشت کلانتری 175 باقرشهر در حال گشتزنی در خیابان‌ بودند که به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت درحالی‌که وسیله‌ای مثل کیف زنانه را روی صندلی (مابین راکب و سرنشین) پنهان کرده بودند مظنون شدند و به آنان دستور توقف دادند. راکب موتورسیکلت با مشاهده ماموران پلیس ‌اقدام به فرار کرد و لحظاتی بعد در عملیات تعقیب و گریز ماموران گشت کلانتری، متهمان به نام‌های حسن 35ساله و قاسم50 ساله دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری، به دستور رجبی قاضی شعبه 101 دادگاه عمومی بخش کهریزک، متهمان برای رسیدگی تخصصی درباره سرقت‌ و کیف‌قاپی به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. در تحقیقات اولیه کارآگاهان، مشخص شد هر دو متهم دارای اعتیاد شدید به مواد‌مخدر از نوع شیشه و کراک هستند و خانه و زندگی مشخصی ندارند و کارتن‌خوابی می‌کنند.

حسن و قاسم به‌رغم کشف کیف زن مالباخته از آنان، همین یک مورد سرقت را هم انکار می‌کردند که در نهایت با توجه به دلایل و مدارک موجود سرقت از این زن‌ را قبول کرده اما به سرقت‌های دیگری اعتراف نکردند. از آنجایی که متهمان شغل و درآمد مشخصی ندارند و نیز با توجه به اعتیاد شدید آنها به مصرف مواد‌مخدر، به‌نظر می‌رسد این دو نفر از طریق سرقت و خلاف، مواد‌مخدر و مخارج خود را تأمین می‌کنند، سوابق اتهامی این دو نفر در دست بررسی است و این احتمال وجود دارد که دارای سوابق متعدد دیگری هم باشند.

سرهنگ کارآگاه حسین عباسچیان رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط متهمان و پرونده، قاضی محترم با درخواست انتشار تصویر بدون پوشش متهمان در جراید موافقت کرده است، لذا از شهروندانی که توسط این دو نفر به‌صورت کیف‌قاپی از آنان سرقت شده و شکایتی دارند دعوت می‌شود تا به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ یا شعبه 101 دادگاه عمومی بخش کهریزک مراجعه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل