بازدید 12102

شکایت الازهر از سريال «معاويه و ... »

مجمع مطالعات اسلامي الازهر با حمله به شبكه‌هاي تلويزيوني كه قصد پخش سريال «معاويه و حسن و حسين» را دارند، اين اقدام را خلاف راي الازهر اعلام كرد.
کد خبر: ۱۷۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵ 18 July 2011
دبير مجمع مطالعات اسلامي الازهر با اشاره به فتواي الازهر در مخالفت كامل با به تصوير كشيدن انبياي عظام و اهل بيت(ع) اعلام كرد: الازهر از شبكه‌هاي پخش كننده سريال «معاويه و حسن و حسين» شكايت خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري التوافق، مجمع مطالعات اسلامي الازهر با حمله به شبكه‌هاي تلويزيوني كه قصد پخش سريال «معاويه و حسن و حسين» را دارند، اين اقدام را خلاف راي الازهر اعلام كرد.

«شيخ علي عبدالباقي» دبير مجمع مطالعات اسلامي گفت: الازهر و اين مجمع بارها و بارها مخالفت كامل خود را با به تصوير كشيدن انبياي عظام و اهل بيت(ع) در قاب سينما و تلويزيون را اعلام كرده‌اند.

وي افزود: كساني كه در تلويزيون‌ها كار مي‌كنند و هدايت آنها را بر عهده دارند بايد به اين نظر فقهي كه مجمع مطالعات اسلامي الازهر به عنوان هيئتي فقهي و معتبر صادر كرده التزام داشته باشند.

دبير مجمع مطالعات اسلامي با اشاره به مخالفت خود با ديگر سريال‌هاي موجود از اين لحاظ، تاكيد كرد: بسياري از ديگر مجامع فقهي در جهان اسلام نيز فتاواي مشابهي چون فتواي الازهر صادر كرده‌اند.

وي با اشاره به شكاواي موجود درباره ديگر سريال‌هايي كه انبياي عظام را به تصوير كشيده‌اند، تصريح كرد: در صورت پخش سريال «معاويه و حسن و حسين» از مقامات مسئول خواهان توقف آن خواهيم شد و همچنين از شبكه‌هاي پخش كننده آن شكايت خواهيم كرد.

به گزارش فارس، پيش از اين اعلام شده است كه سريال «معاويه و حسن و حسين» از 7 شبكه ماهواره‌اي عربي از جمله 3 شبكه مصري «الحيات»، «النهار» و «روتانا مصري» پخش مي‌شود.
در خلاصه داستان سريال «معاويه و حسن و حسين» كه پيش از اين نام‌هايي چون «الاسباط»، «معاويه و دوران فتنه» و «مشعل‌هاي نور» داشته، آمده است: اين سريال به زندگاني امامان حسن و حسين[ع] و فتنه بزرگي كه پس از رحلت حضرت رسول(ص) رخ داد و نقش آنان در دفاع از خليفه سوم عثمان‌بن عفان و همراهي با اميرالمؤمنين علي‌بن ابي‌طالب(ع) مي‌پردازد؛ اين سريال همچنين كنار رفتن [امام] حسن[ع] از خلافت [مسلمين] براي ايجاد صلح بين مسلمانان و وحدت امت اسلامي را به نمايش مي‌گذارد.

در همين حال شبكه روتانا در گزارشي درباره اين سريال عنوان كرد: اين سريال نقش يهوديان در توطئه و اختلاف‌افكني بين مسلمانان پس از كشته شدن عثمان را تا شهادت امام حسين(ع) به تصوير مي‌كشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر