صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

فواید چای و قهوه داغ

دكتر اريك ماستون از متخصصان اصلي اين مطالعه در دانشگاه كارولنياي جنوبي خاطرنشان كرد: مطالعات ما نشان داده است كه چاي و قهوه داغ حاوي خواص ضد ميكروبي هستند.
کد خبر: ۱۷۷۵۹۰
| |
2697 بازدید

نتايج يك مطالعه جديد در آمريكا نشان داده است افرادي كه به طور مرتب چاي يا قهوه مي‌نوشند كمتر حامل ميكروب‌هاي كشنده و مقاوم به آنتي بيوتيك‌ها هستند.

به گزارش ايسنا، متخصصان دانشگاه كارولنياي جنوبي در اين مطالعات متوجه شدند كه اين افراد كمتر حامل باكتري‌هاي مقاوم مثل MRSA (استافيلوكوكوس آئروس مقاوم به متي سيلين) هستند.

اين مطالعه دولتي روي بيش از 5500 داوطلب آمريكايي انجام گرفت و نشان داد كساني كه چاي يا قهوه گرم مي‌نوشند تقريبا نصف ديگر داوطلبان در مخاط بيني‌شان ميكروب قوي و مقاوم MRSA وجود دارد. به عبارت ديگر مقدار اين ميكروب در سوراخ‌هاي بيني دوستداران اين دو نوشيدني 50 درصد كمتر است.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، دكتر اريك ماستون از متخصصان اصلي اين مطالعه در دانشگاه كارولنياي جنوبي خاطرنشان كرد: مطالعات ما نشان داده است كه چاي و قهوه داغ حاوي خواص ضد ميكروبي هستند.

وي تاكيد كرد: البته اين يافته ثابت نمي‌كند كه نوشيدن چاي و قهوه مي‌تواند دليلي براي كاهش خطر آلوده شدن به اين ميكروب باشد. به بيان ديگر هرچند اين رابطه مشاهده شده است و اتفاقي نيست اما نمي‌توان از آن يك اصل عليتي را استخراج كرد. اما شايد بتوان از اين يافته‌ها براي دستيابي به روشي موثر و جديد براي كاهش درصد حمل اين ميكروب در مجاري بيني بهره جست.

شرح اين مطالعه در نشريه سالانه‌هاي طب خانواده منتشر شده است.

مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟