بازدید 2092

نجات 72نفر در ارتفاعات ايران

کد خبر: ۱۷۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱ 17 July 2011
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر گفت: 72 نفر كه حين كوهنوردي در ارتقاعات كشور طي 4 روز گذشته گرفتار شده بودند، نجات يافتند.

محمود مظفر در گفتگو با فارس، اظهار داشت: عمليات نجات اين افراد در ارتفاعات مختلف كشور شامل واشي شهرستان فيروزكوه، ارتفاعات ماهان كرمان، توچال استان تهران، ارتفاعات تفتان سيستان و بلوچستان و جنگل ابر استان سمنان انجام شد.

وي گفت: نيروهاي امداد واكنش سريع سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در عمليات‌هاي جداگانه 30 نفر از افراد را در ارتفاعات واشي، يك نفر را در ارتفاعات توچال، 12 نفر از اعضاي يك خانواده را در جنگل ابرشاهرود، 23 نفر را در ارتفاعات ماهان كرمان و 6 نفر را در ارتفاعات تفتان سيستان و بلوچستان نجات دادند.

وي با اشاره به اينكه حال عمومي اين افراد مساعد است، گفت: به دليل ايام تعطيلات تابستان مردم به مناطق دريايي و كوهستاني كشور بيشتر مراجعه مي‌كنند ولي در برخي مواقع به خصوص در زمينه گردشگري به مناطق كوهستاني موارد ايمني را رعايت نمي‌كنند.

مظفر با بيان اينكه نداشتن كفش مناسب، لباس و تجهيزات از مشكلات اصلي اين 72 نفر در ارتفاعات بود، افزود: آشنايي نداشتن با منطقه و نداشتن اطلاعات لازم در صعود به كوهستان‌ها نيز از ديگر موارد رعايت نكردن افراد در گردشگري به ارتفاعات است.

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر خاطرنشان كرد: مردم براي صعود و گردشگري به مناطق كوهستاني به طور جدّ از امكانات و تجهيزات كوهستاني استفاده كنند و از منطقه صعود خود نيز اطلاع يابند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل