بازدید 21454

«نگاه شما»: ساختمان پزشکان و ....

کد خبر: ۱۷۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۷ 16 July 2011
فخرالسادات یوسفی کارشناس ارشد روان شناسی از بینندگان تابناک نوشت:

متأسفانه علیرغم اینکه در زمینه کارهای تلویزیونی همانند همه امور دیگر هر روز و با هر تولید جدید به حجم تجارب موجود اضافه می گردد اما ظاهرا  قرار نیست که ما هرگز از تجارب بسیاری که با هزینه های سنگین بدست آمده بهره برداری نماییم و گویی باید برای انجام هر کاری اصطلاحا هر بار چرخ را از نو اختراع کنیم.

منظور از ترور شخصيت رفتار يك فرد يا افراد خاصى است كه چون براى دستيبابى به هدف‏هاى شخصى يا گروهى خود قادر به استفاده از روش‏هاى صحيح نمى‏باشند و نمى‏توانند منافع خود را به شيوه ‏هاى صحيح، مقبول، پذيرفته شده و مطابق با ميزان‏هاى اخلاقى به دست آورند، سعى مى‏كنند با اعمال قدرت و بر اساس ترس و حذف روانى فرد، به مقصود خود برسند و طى اين فرايند آن شخص يا اشخاص خاص را در نظر سایرین بی ارزش معرفى كنند.

بنده 5 قسمت از این مجموعه را کد گذاری نمودم که بطور متوسط در هر قسمت 18 بار ترور شخصیت کاملا آشکار انجام گردیده است و می توان گفت هر 3 دقیقه یک بار و این یک رکورد تحسین برانگیز به شمار می آیدآن هم برای صدا و سیمایی که یکی از رسالت های مهمش را توسعه اخلاق تعریف نموده است.

اگر نگاهی بسیار سطحی به سریال ساختمان پزشکان داشته باشیم و از سکانسهای مختلف آن سرکوب مداوم افراد و بی حترامی مدام به برخی کاراکترهای سریال را حذف کنیم چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

 متاسفانه دستاورد این سریال و اصرار نویسندگان آن به تداوم خط سیر در پیش گرفته چیزی نخواهد بود جز صحه گذاردن به رفتارهای ناپسند و حمایت از افرادی که بدترین کلمات و نازلترین رفتارها را انجام می دهند و جالب اینجاست که اگر عوامل این برنامه قصد ترویج رفتارهای شایسته را می داشتند نمی توانستند تا این حد در کار خود موفق باشند اما افسوس که هنر خود را در  راهی ناصواب به خدمت گرفته اند.

باید به عوامل این سریال بویژه ناظران رسانه ملی که اجازه تولید و پخش انرا داده اند بابت تولید چنین شاهکاری تبریک گفت چراکه حجم بد آموزی این برنامه به حدیست که بنده و  همسرم تماشای آنرا برای فرزند 9ساله مان ممنوع کرده ایم .

جناب آقای ضرغامی ظاهرا قرار بود تلویزیون دانشگاه باشد!


«تابناک» آمادگی دارد مطالب، گزارش، تصاویر و کاریکاتورهای اختصاصی ارسالی کاربران گرامی را به صورت «نگاه شما» منتشر کند.

علاقه مندان می توانند تصاویر خود را به نشانی negaheshoma@tabnak.ir بفرستند.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸۳
پس عکسش کو ؟!
متاسفانه حق با شماست مشکل صدا و سیما نداشتن یک برنامه استراتژیک در راستای رفع مشکلات اخلاقی جامعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
ببخشید! جامعه مشکل اخلاقی نداشته! این صدا و سیماست که داره مشکلات اخلاقی رو به جامعه تزریق می کنه.
مجدد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
ببخشید! جامعه مشکل اخلاقی نداشته! این صدا و سیماست که داره مشکلات اخلاقی رو به جامعه تزریق می کنه.
شما نبین،قرار نیست که همه سلیقشون با شما یکی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
گل گفتی!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
چرا نبیند؟ درسته، انتقاد خوبه؛ ولی آیا نباید بعضی مسائل رو هم رعایت کرد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
شما هم این مطلبو نخون- نظرت هم واسه خودت خوبه- ننویس باشه!!
متاسفانه صدا و سیما بدون توجه به ارزیابی نخبگان از برنامه های تولید شده طبق سنتی که در سالهای اخیر برپا نموده همین روزهاست که همایش تقدیر از عوامل این سریال را راه اندازی کند
شما مثل اینکه از خوشحالی و سرگرمی مردم ناراحتید!! چرا در مورد قهوه تلخ حرف نمی زنید که خیلی پوچ تر و بی محتوا تر از این برنامه است که حداقل موضوعات روز مثل بدرفتاری منشی ها و جوابگو نبودن تولید کنندگان مواد غذایی بی کیفیت و ... به رخ می کشه؟ شاید شما از این جهت ناراحتید که روانشناسان رو به سخره گرفتن که باید گفت سال های سال هست که تلوزیون در برنامه های خودش شغل ها و مناصب دیگه رو مسخره کرده اون موقع شما کجا بودید اون موقع شما واسه فرزندتون نگران نبودید؟ شما اگر این برنامه رو نمی پسندید خیلی های دگه می پسندد شما میتونید از برنامه های علمی شبکه مستند یا شبکه چهار استفاده کنید بالاخره هر کسی ذائقه ای داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
قهوه تلخ را باید خرید و افراد با سلیقه خاص خودشان مجاز به انتخاب هستند ولی تلوزیو ن یک رسانه ملی است که باید سلایق همه مخاطبین را در نظر بگیرد.و با بودجه عمومی اداره می شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
قهوه تلخ پولی رو با ساختمان پزشکان رسانه ملی مقایسه میکنی!!!!!!!!!!
فکر کنم دنبال شغل ممیزی تو صدا سیما هستی. وگرنه سریال بدی نیست.
یه جورایی مطلب شما درسته ولی نمیدونم چرا من خودم چند بار که نگاه کردم به این نکته پی نبردم و از سریال هم خوشم اومد
برو بابا
یه برنامه هست که توش مرگ نداره اونم تعطیلش کنین ؟
بد آموزی ؟
سر خودت معطلی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
واقعا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
راست می گی بخدا گل گفتی
این سریال خیلی از عادات زشت ما ایرانی ها را که متخصصینی مانند سرکار خانم یوسفی تا به حال نتوانسته اند و یا وقت نداشته اند اصلاح کنند و احتمالأ مشغول گرفتن ویزیت های انچنانی بوده اند به تصویر می کشد . اینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن ایینه شکستن خطاست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
لذت بردم از این نظر!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
اگر دقت کنین این برنامه تنها کاری که نمیکنه همین نظر شماس.با دلیل میگم:تبلیغ افکار فروید،تبلیغ فمنیسم؛ترویج این نگاه که مردها به زنها نظر دارن؛ترویج رفتار صمیمی ناصر با زن برادرش،نمایش تابلوی آفرینش در یکی از قسمتها که خودتون تحقیق کنید ماجراش چیه
بازم بگم یا میخواین هنوز مثل ساده لوحها فقط بخندین؟ها؟
آقا تورو قران شما یه طنز بسازین ببینیم چیه
همه چی تو این جامعه درسته؟ فقط مشکل همین یه برنامه هست که 2تا لبخند میاره رو لب ملت و باعث میشه سریالی فارسی ماهواره رو نبینن که ترویج سکس زن شوهر داره
نه نظر من رو هم بزارین
اتفاقا من کارشناس ارشد م تحصیل کرده ام و به نظر من نویستده این مطلب بدرد مهد کودک میخوره
واقعا این سریال هیچ جنبه تربینی ندارد و به قیمت خنداندن مردم موجی از ناسزا و توهین را روانه منازل مردم می کند و فقط با اعصاب مخاطبین بازی می کند . واقعا متاسفم برای سازندگان آن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
جنبه تربیتیش اینجاست: ادب از که آموختی از بی ادبان!
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
علی آقا!یه بار نوشته ات را بخون ، حالا مگه وقتی کسی با اعصابت بازی کنه، خنده ات میگیره؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
کلاه خودمونو قاضی کنیم انصافا چقدر از بی ادبان تا حالا ادب آموختیم؟ بنظر من خیلیها مخصوصا نوجوانان اصلا از این دید به ماجرا نگاه نمیکنن
ممنون خیلی عالی گفتید من که خیلی نفرت دارم از این سریال سبک و زشت که از دروغگویی پدر و مادر به هم گرفته تا خوار کردن زن و همه و همه بد آموزی دارند. از قدیمی هامون شنیده بودیم که قبلاً احترام ها زیاد بود دروغ کم بود ولی توی این سریال اون قدیم ها رو هم زیر سوال برده و اعتراف به دروغ هاس قدیمی رو ازش موقعیت طنز ساختن البته به قول خودشون. از برادران قاسم خانی جداً بعید بود اونم بعد از اینکه در کار قهوه تلخ شرکت نکردن چون... واقعاً که بار قهوه تلخ با هزینه خصوصی تهیه شده نه بیت المال و شبکه عظیم 3. الهی شکر که داره تموم میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
اتفاقا جز معدود کارهایی بوده که احترام بزرگتر همیشه حفظ شده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
شما تو این سریال بی احترامی به پدر و مادر می بینید
بسیار سریال مفرحیه .آقا جان خسته شدیم بس پند و انرز شنیدیم اجازه بدید یک ساعت این صدا وسیما هم متعلق به ما میلیونها نفری باشه که می خوایم از این برنامه مفرح لذت ببریم نه اینکه پند و اندرز گوش کنیم
این سریال هیچ جنبه حرمت شکنی و بی احترامی به افراد ذکر نداشته و بلکه این فیلم دارای کنایه طنز می باشد
پاسخ ها
سما
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
رفتار و اداهای زشت عروس نسبت به والدین شوهر (و برعکس) کنایه طنز است!؟؟؟ يا رواج بی احترامی به انهایی که حفظ حرمتشان واجب است!؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
چیییییییییییییییییییییییییییی؟کنایه طنز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خسته نباشی اقا.کجای کاری
احسنت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
ببخشید تابناک نظرم رو بذار
من اشتباهی مثبت زدم به خدا راست میگم
باشه بش میگم
به نظر من که اصلا هم اینطور نیست. طنز ساختمان پزشکان از جمله طنزهای جالب و به واقع طنزی هست که به جامعه ما و مردم مون و رفتارهای زشتی که داریم بسیار نزدیکه. یه خورده اش هم که طنزه و باید بزرگنمایی باشه.
ایشان خوب بود توجه ای به سطح نشاط در جامعه می انداختند بعد بخاطر دوتا شوخی با شخصیت روانشناسان چنین برمی انگیختند.
انگار شما در این جامعه زندگی نمی کنید..تا کی باید سرمون رو تو برف کنیم و بگیم مملکتمون مدینه فاضله هستش؟
سلام،

دوست عزیزی که این متن اعتراضی بالا رو نوشتی ...
فیلم و سریال اسمشون روشه ...
جفتشون تصویری از یک متن هستند که به قلم نویسنده و جوهر فکر و خیالش نوشته شده است ...
قرار نیست بیان سریال بسازند و 40 دقیقه از اول تا آخرش یک فرشته یا یک معصوم رو تحویل مردم بدن ...

من نمی دونم شما اهل کجا هستید ، ولی اگر اهل تهرانی همین فردا بیا با هم بریم تهران گردی ...
بیا چند قدم تو پیاده روهای مناطق مختلف تهران قدم و گپ بزنیم و به نظاره زندگی مردم بنشینیم و ببینیم واقعاً چقدر با چیزی که در فیلم نشان داده میشه متفاوت هست ...
بیا تو تهران به شما نشون بدم که هر ثانیه چند بار ترور شخصیت شکل میگیره و تروریستش هم خود من و تو هستیم که روز به روز به زندگی ماشینی نزدیک تر میشیم و از هم دیگه و از اون مهمتر از منطق و فکر فاصله بیشتری میگیریم...

یاد وقتی افتادم که از مهران مدیری شکایت شده بود به دلیل این که در سریال هزارچهره یکی از کارمندان خیالی اداره ثبت و احوال شیراز رو آدم بی نظمی نشون داده بود !
آیا واقعاً تشخیص بین واقیعت و یک فیلم خیالی انقدر سخت شده و مرز این دو تا این حد به یکدیگر نزدیک شده اند که افرادی که اون موقع از مهران مدیری شکایت کردند نفهمیده بودند که مهران مدیری فقط یک فیلم طنز ساخته ؟

رواشناسان که هیچ ! من فکر میکنم حتی اگر در فیلمها از افراد بی کار هم فیلم بسازند فردای آن روز NGO ها و افرادی دست به اعتراض و شکایت بر میدارند ؟ پس شاید بهترین راه اینه که فیلم سازان در فیلم خود بگویند اصلاً در دنیا چیزی به نام شغل وجود ندارد ! آن وقت شاید صدای کسی هم در نیاید...

من خودم دانشجو هستم ولی هیچ وقت انتظار نداشتم از یک فرد تحصیل کرده و مخصوصاً روانشناس همچین حرفهایی ببینم...
امیدوارم هم ما بتونیم اطرافمون رو با دید وسیع تری ببینیم...

امیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
مرسی! عالیییییییییییییییییی بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
دوست عزیز تا کی باید تهران معدل ایران باشد ؟ ظاهرا در مسائل اجتماعی وضعیت تهران بازهم باید توجیه کننده ای برای محصولات به ظار فرهنگی باید باشد براستی مگر نه اینکه این سریال از شبکه های جام جم از طریق ماهواره با زیر نویس انگلیسی در حال پخش است ؟ در این سریال بجز خانواده دکتر نیما افشار دیگر چه خانواده ای را شاهد هستیم ؟ خانواده ای که پدر اصفهانی مادر اراکی و نتیجه میشود ناصر و نیما با صفات اخلاقی خودشان این یعنی توهین به شهرستانی ها که بارها و بارها در حضورم در تهران فرزندانتان در مقام تحقیر همه مشکلات تهران را حاصل وجود شهرستانیها در این درندشت و هیولائی که بودجه مملکت به انحا مختلف مصروف آن میگردد میشود بله دوست عزیز تنها خانواده ترکیبی شهرستانی دارد و نه تهرانی اصیل یعنی همان سیاست تحقیر آمیز و این خانواده هم که پدر و مادرش آخر تمام حقه بازی ها و رذائل اخلاقی هستند در معرض قضاوت بیگانگان براستی بخود زحمت داده اید تا الفاظ توهین آمیز بکار رفته در یک قسمت آن را بشمارید ؟ پس بشمارید آری بخندید ولی نه به هر قیمتی من نه دکترم و نه پزشکی در خانواده انم دارم ولی افسوس که فرق طنز و نقد در جامعه ما عوض شده
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
تحلیل بسیار جالبی بود. ضمنا کسی نگفته که فقط تهران نماد این گونه رفتارهاست؛ این دوستمان چون خودشان ساکن تهران هستند این توصیه را کردند؛ اگرنه در جای جای این مرز و بوم میتوان ناهنجاریهایی را که در این سریال (و سریال های مشابه) به تصویر کشیده می شود مشاهده کرد. غیبت کردن، مسخره کردن (اعم از مسخره کردن شغل، افراد و...)، ترور شخصیت، دروغ گفتن و... جزو تفریحات روزمره ما ایرانیان - و نه فقط تهرانی ها - شده است. خودمان را گول نزنیم؛ از مسلمانی یا بهتر است بگویم انسانیت فقط اسمش را یدک میکشیم آن وقت گوش فلک را هم کر می کنیم که در غرب عواطف و احساسات مرده است و ماییم که رستم بود پهلوان!
باید عیب هایمان را با مسخرگی به رخمان بکشند تا بلکه اندک اندک اصلاح شویم. همین ریزه کاری های راز عقب افتادگی ماست.
یوسفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
دوست عزیز من متولد تهران و فرهنگی هستم و 20 ساله که دارم با خانواده ها کار میکنم . نظرات تکمیلیمو در ادامه ارائه کردم لطفا ببینید ولی همونطور که عرض کردم کارهای مهران مدیری عطاران رضویان و... واقعا فضای طنز غالب هست ولی ساختمان پزشکان قضیه رو خیلی جدی گرفته و مشکلش هم همینه که خیلی باور پذیره در حالیکه تلاش میکنه طنز باشه تا حالا دیدید یک بار شخصیتهای اصلی داستان از ته دل بخندند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
لطفا کمی درباره طنز و معنی آن بیشتر تحقیق کنید!! به نظرم یکی از تنها برنامه هایی که با معنی مفهوم طنز سازگاری داشت برنامه "مثل آباد" بود که سالها پیش ساخته شد. پس از آن فقط بیراهه است× خنداندن به هر قیمتی!
اين خانم چون از حرفه‌اش انتقاد شده انقدر جوش آورده! سريال خوبي هست.
برو بابا !!!!
شما خوشت نمیاد مشکل ما نیست !
درسته طرف منفی سنگینش بیشتره
ولی اونجوری هم نیست که بشه ممنوعش کرد !
انگار شما در این جامعه زندگی نمی کنید..تا کی باید سرمون رو تو برف کنیم و بگیم مملکتمون مدینه فاضله هستش؟
آیا تا بحال گیر دکتر و بیمارستان و روانشناس و... افتاده اید
آیا تابحال بخاطر نداشتن هززینه سرسام آور درمان مثلا دندانپزشکی شرمنده زن و بچه ات شده ای آیا پزشکانی که قسم خورده اند در هر شرایطی بیماران و مراجعان نیازمند را درمان کنند حتی به قیمت ازدست رفتن جان بیماران حاضر به نادیده گرفتن حق ویزیت (زیر میزی) شده اند حالا کلیه معضلات جامعه باید در بوق کرنا شود ولی با پزشکانی که با هزینه همین ملت به آن درجه افتخار رسیده اند حتی شوخی نشود
من نمی دانم در عادات ایرانی ها کی افراد خانواده مدام به یکدیگرتوهین می کنند و روابط خانوادگی کجا این قدر خالی از مهر و انسانیت است . شخصی که در کامنتها نوشته عادات ایرانی ها این است لابد فکر می کند همه همین طورند. به نظرم نویسنده های این سریال هم همه این طور فکر می کنند. گویا این ها الگوی رفتاری دیگری سراغ ندارند که هرچه می نویسند پر از ذلت و بدرفتاری و بی شعوری است کاش این ها اسم خودشان را نویسنده نمی گذاشتند و حتما به روانپزشک مراجعه می کردند.
مگه قراره همه سریالها جنبه تربیتی داشته باشه؟
مگه کسی ادعا کرده این سریال رو ببینین تربیت بشین!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نه خانوم این سریال ترور شخصیت نمیکنه. یه آیینه میگیره جلوت که شخصیت های داغون جامعه رو ببینی. تا کی میخوای تو رویا سر کنی حقیقت همینه.. اگر اینجوری نبود شخصیتمون وضع جامعمون این نبود.. از ماست که بر ماست..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
پس ببخشین یا جنبه تربیتی داره یا نداره.وقتی نداره پس یعنی توجهی به تربیت نداره.پس یعنی ممکنه به مسایل بیتربیتی هم بپردازه.پس ممکنه رواج بی تربیتی هم داشته باشه.پس رواج بی تربیتی هم داره که شما چشمتو بستی
نتیجه:شما که با سوالت جواب خودتو دادی
چه قدر مردم ایران از همه قشر بی جنبن! همه جای دنیا فیلم و سریال(توجه کنید فیلم و نه مستند) این گونه می سازند حالا هر کی درسطح و امکانات خودش بعد ما تو ایران اینقدر بی جنبه ایم که این طور واکنش نشون میدیم.
راستی یه سریالی هست به نام house .ماجرای یه پزشک خل وضع است.بسیار جالب و البته موفق بود(امریکایی است) و هیچ وقت ما ندیدیم و نشنیدیم جامعه پزشکی غرب بهشون بر بخوردو غیره.(من در انگلیس دیدم)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
چرا تصور میکنید اروپائیها افراد عمیقی هستند و چون یه سریال اونجوری در اونجا موفق شده بنابراین قابل تاییده؟ اتفاقا افراد سطحی در اونجا خیلی بیشتند و شرقیها کلا عمیق تر هستند
به سراغ زنان میروی تازیانه را فراموش مکن...
شما که این سریال را برای فرزندتان ممنوع کرده ایدختما اچازه داده ایدکه ماهواره تماشا کند.مخالفت بااین سریال ترویح ماهواره است.
راستش من که خیلی از مسائلم با دیدن این سریال خوب شده چون واقعا تو این وانفسای معیشت سخت می خندم .از ته دلم هم می خندم.در طی دیدن سریال هم فکر نمی کنم به کسی توهین شده. آخه اسمش طنزه .خداوند آقایان قاسمخانی و تمام دست اندرکارانشان را سلامت بدارد.من 50 دقیقه کاملا سرگرمم و تمام لحظه ها می خندم .از وزوز گوشم خبری نیست ،از گرانی یادم می رود ،یاد اجاره سنگین خانه ام نیستم و... بگذار کمی فارغ شویم.با این نحو مراجعه مان به مطب ها کم می شود . با احترام بسیار به روانشناسان وجامعه پزشکی کشور
ایشون مثل اینکه تو خونه خودسون را حبس کردند و تو اجتماع زندگی نمی کنند.بهتر بود بجای دیدن 5 قسمت از این برنامه وقتتون را تو خیابون ها سپری میکردید ببینید تو جامعمون چه اتقاقاتی میافته که هر ثایه اش ترور شخصیت میشید
به نظر من هم سریال خیلی بد آموزی داره. لحظه ای نیست که توش دعوا، خورد کردن هم، دروغ گویی، و مسخره کردن نباشه
زشته خجالت بکشیداین سریال واقعاخوب واموزنده هسته چرااینقدانتقادمیکنیدبذارین مردم هم بخندن چقدبایدغم وغصه توی این سریاله نشون بدیم بدنگین ملت چراماهواره نگاه میکنن دست ازسرمردم بردارین
کمی بی ادبی در سریال کمتر بشه بهتره
قطعا کسی با شادی مخالف نیست مخصوصا در این وضعیت جامعه بیش از پیش به شادی نیاز داره اما این بدترین راهشه این سریال عقده های بعضی ها رو نمایش میده و بیشتر عقده گشاییه ما الان که این سریال رو می بینیم داغیم شاید متوجه نیستیم چی دارن به خوردمون میدن ولی اگه یه سال دیگه دوباره همین رو پخش کنن متوجه میشیم چقدر سریال آبکی بوده و کلا نونشو از ضایع کردن و حقیر شخصیتهای داستان نسبت به هم میخورده مطمئن باشید صدا و سیما نه تنها با این اعتراضات به پخشش ادامه میده که الان قرارداد یه کار دیگه رو با این آقایون نهایی کرده چیزی که مهمه تبلیغات بین برنامه های پر مخاطبه بی خیال نتیجه کار
" جناب آقای ضرغامی ظاهرا قرار بود تلویزیون دانشگاه باشد " قرار نيست كه همه برن دانشگاه. بعضي ها مي خواهند ورزش كنند و بعضي مي خواهند تفريح كنند و بخندند و از زندگي خود لذت ببرند.
ساختمان پزشکان برنامه ای است که در قالب طنز و فکاهی بسیاری از واقعیت های تلخ جامعه را به تصویر کشیده.از این بابت می بایست از صدا و سیما تقدیر کرد
همه باید آستانه صبر و تحمل خود را بالا بریم
تلویزیون یک عمره ما مهندسین عمران را به سخره میگیره ما ناراحت نشدیم حالا که به پزشکها ایراد گرفته رگ غیرتتون در اومده
خداییش یه نگاه به دورو برت بنداز ببین بیشتر به اصطلاح پزشکای ما این جوری نیستند!حالا چون واقعت رو و حرفه شما را به جالش کشونده کخ به خودتون بیاین بهتون بد خورده؟بهتره به جای اتتقاد به فکر اصلاح خودتون باشید
سلام.توروخداتوی این 32سال بعدانقلاب یک سریال طنز که مورد هجمه کارشناسان قرارنگرفت رو اس ببرید.
با سلام و احترام
ضمن تشکر از کاربران محترمی که در این مورد نظراتشون رو اعلام کردند و سپاس از مدیران محترم سایت تابناک که پنجره ای باز کردند تا مردم با هم گفتگو کنند چند نکته تکمیلی رو عرض میکنم:
1. قبول دارم که این سریال هواداران زیادی دارد و بدلیل اعتقاد به تنوع سلائق اصلا به ذهنم هم خطور نمی کند که پیشنهاد توقف پخش را به کسی بدهم بنده صرفا جهت اطلاع برنامه سازان آنهم برای آینده تذکراتی را مطرح نمودم.
2. قبول دارم که بسیاری از رفتارهای شخصیتهای داستان به آنچه در جامعه وجود دارد نزدیک است اما آنچه باعث نگرانیست این نکته است که این سریال در حال نهادینه کردن بخشهای بسیار منفی رفتارهای اجتماعیست چونکه بسیار جدی و باور پذیر نقشها را ارائه می دهد اصلا شما دقت کردید که بجز خانم دهقان و آقای بنفشه خواه بقیه افراد اصلا ماهیت طنز ندارند و کاملا جدی کار میکنند؟
اگر شما کارهای جواد رضویان ، شفیعی جم ، اکبر عبدی ، علی صادقی ، عطاران و بقیه را ببینید خیلی باور نمیکنید و سریع فراموش می کنید ولی تمام شخصیت های این سریال جدی هستند و کارشون هم کاملا جدیست و اصلا طنز گذرا نیست همین مسئله بسیار نگران کننده است مخصوصا از نظر اثراتی که روی بچه ها دارد و بنظرم تهیه کنندگان آن به این نکته توجهی نداشته اند.
3. قبول ندارم که بخاطر تخریب جامعه روانشناسان این مطلب را نوشتم چون همه شاهدیم که سالهاست برنامه های زیادی با مضمون تمسخر بیماران روانی و روان شناسان تولید می شود و نهادهای ذیربط با رها نسبت به آن اعتراض نموده اند و نتیجه ای نداشته بنابراین ساده لوحی محض است که بنده بخواهم دوباره بر این آب ، هاون بکوبم چون در همین جامعه زندگی میکنم.
4. قابل توجه دوستانی که معتقدند "خب شما دوست نداری تماشا نکن" ببینید این سریالها از مالیات من و شما ساخته میشود مثل اینکه شما بلیط یک سال یک سینما را پیش خرید کرده باشید آیا این حق شما نیست که انتظار نداشته باشید چند تا فیلم خوب ببینید؟
پاسخ ها
66
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
با سلام
من شخصآ، این سریال رو در حد 2-3 قسمت بیشتر ندیدم و اصلآ با سلیقه ام هم جور در نمیاد ولی از 2 تا نکته نمیشه گذشت:

1- الان مردم به خنده نیاز دارن! پس این سریال، به مراتب بهتر از بقیه فیلم هاییست که بهشت زهرا، جز جدا نشدنی اش هست و به روحیه همه، خصوصآ کودکان آسیب میزنه!!!
2- اکثریت مردم، با این سریال ارتباط برقرار کردن و ازش لذت می برند. پس اگر با سلیقه من و شما جور در نمیاد، بهتر بزنیم شبکه 4.
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
سرکار خانم یوسفی! فرمایشات شما کاملا متین است؛ اما 2 نکته: اول این که این حرفها تا حدود زیادی آرمانی است؛ یعنی اگر مشکل فرهنگ جامعه با نساختن این سریال یا سریالهای مشابه حل می شد حق با شما بود. اما دقت کنیم در چه دنیایی زندگی می کنیم! برای رقابت با ماهواره، اینترنت و... چه باید کرد؟ حداقل دفاعی که از امثال این سریال میتوان کرد این است که «دفع افسد به فاسد» است؛ یعنی اگر بگوییم این سریال بد است، محصولات ماهواره بسیار بدتر است.
نکته دیگر این که در مجموع این سریال یک سریال طنز است (این که میفرمایید به جز دو نفر بقیه ماهیت طنز ندارند حرف عجیبی است) و درست به همین دلیل تمام رفتارهای نامناسبی که بازیگران دارند، تقبیح می شود؛ به عبارت دیگر چون این اثر یک اثر طنز است، رفتارهای منفی را نهادینه نمی کند، بلکه برعکس تلاشی است در تخریب این رفتارها.
فخري جون بزن يه كانال ديگه... بذار ما هم سريالي كه دوست داريم رو ببينيم!
همه حرف این سریال عدم ظرفیت انتقاد قشر تحصیلکرده جامعه است.
حقیقتی که این خانم فوق لیسانس روانشناسی با نامه شان بر آن صحه گذاشته اند
1- چرا این خانم همه این سریالها و برنامه های تلویزیون که چندین برابر این سریال دارای نکات منفی اخلاقی است را رها کرده اند و به این سریال که بر حسب اتفاق شخصیت اول آن یک روانشناس است
را اینگونه زیر ذره بین برده اند
2- اگر ایشون طی کد گذاری 5 قسمت این سریال به این نتیجه رسیده اند که در هر قسمت بطور متوسط 18 بار ترور شخصیتی
(البته این فقط نظر ایشان است) انجام میگیرد پس نامه ایشان را که با نوع تعریفی که از ترور شخصیت در پاراگراف دوم ارایه
دادند و با توجه به اینکه لحن و نگاه سریال
طنز است و لحن و نگاه ایشان از زاویه
یک کارشناس و جدی پس بایستی نامه ایشان را نه یک ترور دسته جمعی بلکه یک
نسل کشی تمام عیار تلقی کرد.
3- ایشان در تعریف ترور شخصیت گفته اند که :(منظور از ترور شخصيت رفتار يك فرد يا افراد خاصى است كه چون براى دستيبابى به هدف‏هاى شخصى يا گروهى خود قادر به استفاده از روش‏هاى صحيح نمى‏باشند و نمى‏توانند منافع خود را به شيوه ‏هاى صحيح، مقبول، پذيرفته شده و مطابق با ميزان‏هاى اخلاقى به دست آورند، سعى مى‏كنند با اعمال قدرت و بر اساس ترس و حذف روانى فرد، به مقصود خود برسند و طى اين فرايند آن شخص يا اشخاص خاص را در نظر سایرین بی ارزش معرفى كنند)
ایکاش ایشون مصداق عینی هم اورده بودند تا خدای ناکرده به بیراهه نروم اما در این سریال از همه قشری هستند از روانشناس و روانکاو گرفته تا صاحب کافی شاپ و سالن بدنسازی و ....
خوب با تعریفی که ایشون از ترور شخصیت
داشته اند و اینکه بطور متوسط 18 مورد در
هر سریال اتفاق میافتد سوالی که برای من
عامی ایجاد میشه اینه که اولا مقتولین شخصیتی این سریال چه اشخاصی هستند
و اون شخصیتها نماد کدام گروه هستند
مثلا روانشناس ها کافی شاپ دارها و...
دوم اینکه چه منافعی را سازندگان این سریال از روانشناسها یا کافی شاپ دارها یا قشر منشی ها و .... را انتظار داشته اند
که با روشهای صحیح و مقبول نتوانسته اند
به آن برسند و اکنون با روشهای اعمال قدرت و حذف روانی اون فرد یا افراد بصورت
غیر اخلاقی می خواهند به مقصود خود برسند یعنی یک گروه برنامه ساز تلویزیونی
چه منافعی را میتونسته توی یکی از این
اقشار جامعه داشته باشه و بهش نرسیده
و با این اعمال غیر اخلاقی بزعم ایشان
در حال رسیدن به خواسته هایشان هستند
سوم اینکه من شهروند ایرانی عادی تا الان
فکر میکردم برنامه های کودک مناسب
کودکان است نه سریالهای شبانه ان هم برای کودکی 9 ساله
چهارم اینکه این بخش را بعهده بقیه خوانندگان میگذارم تا برداشت خودشان
را با توجه به تعریف شما از ترور شخصیت
چگونه خواهد بود و مصداق ترور شخصیت
نمود عینی در سریال ساختمان پزشکان
دارد یا نامه شما؟
پاسخ ها
از چرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
كم گوي و گزيده گوي چون در
تا ز اندك تو جهان شود پر
به نظر من این سریال در نوع خود بی نظیر وبسیار جالبه.طنزش بسیار قوی است و اساسا نویسنده یادداشت نتوانسته مفهوم طنز را درک کند.بنده که سال ها بود چنین طنز زیبایی ندیده بودم
ای بابا ای بابا اونوقت میگن هر موقع مشکل روحی روانی پیدا کردید برید پیش همین روانپزشکا...!! مگه عقلمون کمه؟
سریالی خالی از محتوا می باشد وفقط می خواهد به هر قیمتی که شده مردم بخندند غافل از این مروج دروغگویی-تخریب شخصیت دیگران برای لذت بردن خود -اهانت به افراد با منطق واهل برنامه و............می باشد
به نظر من تنها سریال طنزی هست که لودگی توش کمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
اتفاقا برعکس
اضافه کنید شوخی های جنسی و همجنس گرایانه که دستپخت برادران قاسم خانی هستند و تو فیلم سن پترزبورگ هم خیلی وقیح میشه
اینها همه قبح زدایی از این کثافت کاری هاست که خیلی نرم داره اتفاق میفته
تئاتر های گوشه و کنار و سریال ها و فیلم های سینمایی همه کثبف شدند
بعد از شب های برره اولین سریال طنزی هستش که تونسته من رو به خودش جذب کنه
پاسخ ها
مختار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
منم همينطور
بد آموزی نیست ... این عین رفتاری هست که در جامعه در حال رخ دادن هست، فقط دارند زشتی های آن را نشان می دهند. درضمن ، هر برنامه ای را که بچه ها نباید تماشا کنند...
این فیلم فقط وقت مرم را تلف می کند و هیچ باری ندارد.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
هركي ندونه فكر ميكنه متخصص فيزيك هسته اي تشريف دارين كه نگران اتلاف وقت هستي
خوشبختانه خانواده من هیچ جوره با ضرغامی کنار نمیان و ما بیننده هیچ نوع برنامه ای از محصولات صدا و سیما نیستیم.
به نظر من سریال بدی نیست ولی از برنامه های ماهواره ای خیلی بهتر است کاش عزیزان منتقد بجای فقط نقد راهکار کارشناسی ارائه دهند؟
این هم می گذرد؟!!!
این سریال تصویری از جامعه امروز ایران است:
زنانی که اکثرا" از مشکلات روانی رنج می برند و همیشه در حال مشاجره با همسران خود سر پول و... می باشند- مردانی که مرتب در حال دروغ گفتن و فریب دادن دیگران هستند- خانواده هایی که دچار مشکلاتی مثل طلاق و.. هستند .
صد رحمت به سریالهای فارسی وان اقلا" آدم دچار افسردگی نمی شود.
ارتباط با همسری که طلاقش دادی بد اموزی نیست اقای ضرغامی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
سدا صیما دانش گاه است
از این سریال یاد بگیریم :
توی دهن بزنیم با پشت دست
خرد کنیم 4 استخوان ....
دیگرا ن رو مسخره کنیم بگیم طنزه
دکتر ا رو بی وجهه کنیم (نیما)
مریض روانی رو دست بگیریم و دسته جمعی بخندیم (نازنین)
بی بند وبار ها و لمپن ها رو وجهه بدیم البته با هزینه کردن شخصیت دیگران (طنزه دیگه...)
با عرض سلام و احترام نسبت به همه دوستانی که نظرات خود را در تائید یا رد نظر سرکارخانم یوسفی داده اند من هم نظر خود را مینویسم.
برای لذت ، تفریح و لبخند آیا ما به دنبال طنز هستیم یا فیلم کمدی؟ به نظر من اگر موضوع طنز باشه بله باید به سخره گرفتن یا قشنگتر بگویم انتقاد از اشخاص و شغل ها را در قالب طنز پذیرفت در حالیکه در برنامه کمدی تلاش فیزیکی یا کلام بازیگر بدون اینکه اتتقادی را مطرح کند باعث خنده و نشاط مخاطب میشود. تیغ طنز تا آنجا که باعث هشدار به قشر مورد انتقاد یا آگاهی بیشتر جامعه شود بسیار مناسب هم خواهد بود.
اما در مورد این سریال و تعداد زیاد دیگری از سریالهای فعلی باید عرض کنم من هم نگرانم که فرزندانم به تماشای خیلی از آنها بنشینند چون صرفنظر از اینکه در اجتماع واقعی همه به هم دروغ میگوییم و با تخریب یکدیگر پله های ترقی خود را جویا هستیم لا اقل جایی باید این فرهنگ غلط و رفتار ناصحیح ما را زیر سئوال ببرد. فرض کنیم که کمی هم از ضایع شدن های مکرر هنرپیشه اصلی یا عقب افتادگی تکراری منشی، تو دهنی زدن برادر و یا ... هم لبخند بزنیم آیا این تلخ نیست؟
بدون شک ضعف در ساخت برنامه های کمدی و طنز خوب ما را به این حداقل ها راضی کرده که حتی حاضریم به خاطر آن مانند عوامل همان سریال به کارشناس روانشناسی یا دیگر هموطنان خود توهین کنیم تا جرات نکنند ما را از این حداقل محروم کنند؟؟؟؟؟؟؟؟
شاد و سلامت باشید
رفتار حرفه اي جامعه پزشكي رو تو ماجراي رها كردن چند بي بيمار بي بضاعت رو يادتونه؟
واقغا دیالوگ های بین کاراکترهای این مجموعه فقط بی اخلاقی و توهین رو رواج میدهد.
متاسفانه به این خواهر گرامی باید بگم که عامه مردم این نوع سریال رو می پسندند و از توهین و تمسخر همدیگر لذت وافری می برند. که البته این توجیهی برای ساخت سریال خوش آیند روح مریض مردم نیست بلکه باید اخلاق مداری رو ترویج کرد.
تو اين سريال هممون ديديم كه خانم شيرزاد بيمارا رو به چشم مشتري نگاه مي كنه مثلا به دكتر نيما ميگه امروز اصلا مشتري نداشتيم. به عقيده من يكي از نكات ظريف و مثبت فيلم همينه كه نشون ميده پزشكاي امروزي بيماراشونو به چشم مشتري نگاه ميكنن. موافقين؟
صد رحمت به فیلم های کره ای مثل امپراتور دریا و جومونگ.

توی فیلم های کره ای بیشتر می شه احترام به همنوع و احترام به بزرگتر ها را و نکوهش بدی را مشاهده کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل