بازدید 3139

حقيقت هاي عجيب درباره مغز

فراگرفتن حفظ تعادل و سازگار كردن اندامهاي بدن با يكديگر به اندازه اي پيچيده است كه تعداد سلولهاي موجود در مناطقي از مغز كه به اين كار اختصاص دارد، برابر مابقي سلولهاي باقيمانده در ديگر نواحي از مغز است.
کد خبر: ۱۷۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱ 13 July 2011
شبكه بي بي سي به تازگي در برنامه «درون بدن انسان» بر روي مغز تمركز كرده و حقايق شگفت انگيزي را درباره اين اندام پيچيده بدن عنوان كرده است.

مغز انسان به عنوان مركز سيستم عصبي يكي از پيچيده ترين بخشهاي بدن انسان است كه شايد به جرأت بتوان گفت اين اندام تاكنون بيشترين اسرار بيولوژيكي را در خود نهفته و دانشمندان براي درك بسياري از اين اسرار همچنان در حال مطالعه و توسعه ابزارهاي جديد مطالعاتي هستند.

¤ مغز انسان به اندازه اي پيچيده است كه بالغ شدن آن 20 سال زمان خواهد برد.
¤ جنين انسان درون رحم مي تواند در هر ثانيه هشت هزار سلول جديد به وجود بياورد.
¤ در لحظه اي كه انسان متولد مي شود، تمامي سلولهايي كه براي يك عمر زندگي به آنها نياز دارد را در اختيار دارد.

¤ مغز انسان پيچيده ترين پديده اي است كه تاكنون در جهان هستي شناسايي شده است.
¤ نوزادان مي توانند پس از گذشت چند ساعت از زمان تولد خود، صورت مادرشان را شناسايي كنند.

¤ جنين درون رحم از قدرت بينايي برخوردار است اما همه چيز را سياه و سفيد مي بيند، چشم جنين به اندازه اي حساس است كه مي تواند نور به شدت ضعيفي كه از ميان شكم مادر به درون نفوذ مي كند را ببيند.

¤ انسان در دقيقه 20 بار پلك مي زند كه هر پلك زدن نيم ثانيه زمان نياز دارد. با روي هم گذاشتن اين دقايق مي توان گفت انسانها يك ساعت در روز را در تاريكي سرمي كنند.
¤ هر سلول مغزي با سلول مغزي ديگر در حدود 10 هزار اتصال برقرار مي كند.

¤ فراگرفتن حفظ تعادل و سازگار كردن اندامهاي بدن با يكديگر به اندازه اي پيچيده است كه تعداد سلولهاي موجود در مناطقي از مغز كه به اين كار اختصاص دارد، برابر مابقي سلولهاي باقيمانده در ديگر نواحي از مغز است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل