بازدید 15938

پیشنهاد تازه دولت ایران به اردن

در حالی که در آغاز سال جاری، مناقشات بسیاری درباره سفر شاه اردن به ایران در رسانه های ایران درگرفته بود و چهره های سرشناس اصولگرا در مجلس و بیرون از آن، به گونه ای به انتقاد از این سفر پرداختند، سرانجام این سفر انجام نشد؛ اما با وجود این، سایت های خبری مصری از پیشنهاد تازه ایران به دولت اردن خبر داده اند.
کد خبر: ۱۷۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۳:۰۹ 13 July 2011
سرویس بین الملل ـ در حالی که در آغاز سال جاری، مناقشات بسیاری درباره سفر شاه اردن به ایران در رسانه های ایران درگرفته بود و چهره های سرشناس اصولگرا در مجلس و بیرون از آن به انتقاد از این سفر پرداختند، سرانجام این سفر انجام نشد؛ اما با وجود این، سایت های خبری مصری، از پیشنهاد تازه ایران به دولت اردن خبر داده اند.

به گزارش «تابناک»، به دنبال انفجارهای متعدد در خط انتقال گاز مصر به اردن، وزیر نیروی این کشور اعلام کرد، در صورت تداوم این روند و قطع صادرات گاز مصر به اردن، این کشور به پیشنهاد ایران درباره فروش گاز به این کشور خواهد اندیشید.

بر پایه این گزارش، «خالد توکان» وزیر انرژی و منابع معدنی اردن گفت: اردن برای غلبه بر مشکل قطع صادرات مصر به کشورش، شاید به پیشنهاد ایران بیندشند.

وی همچنین افزود، ماه گذشته، ایران پیشنهاد فروش گاز به این کشور را داده است، اما هنوز درباره قیمت گاز صادراتی به این کشور هیچ صحبتی نکرده است.

توکان همچنین ادامه داد: قطر و روسیه، دیگر گزینه های اردن برای تأمین گاز این کشور هستند.

گفتنی است، از آغاز سال جاری میلادی تا کنون، صادرات گاز مصر به اردن، 82 روز با وقفه روبه رو بوده است. مصر افزون بر تأمین گاز مورد نیاز اردن، 40 درصد از نیاز گاز رژیم اسرائیل را تأمین می کند، به گونه ای که در دسامبر گذشته، چهار شرکت اسرائیلی قراردادی به ارزش ده میلیارد دلار و به مدت بیست سال برای واردات گاز از این کشور امضا کردند که اکنون با مخالفت گروه های گوناگون مصری و به ویژه انقلابیون این کشور روبه رو شده است.

این در حالی است که ایران به عنوان یکی از غنی ترین کشورهای دارنده گاز طبیعی در جهان از عمده ترین صادر کنندگان این انرژی مفید است که درصدد گسترش بازار های خود در سراسر منطقه و جهان است؛ این یکی از بزرگترین قراردادهای گازی ایران با کشور ترکیه است که در برهه هایی اختلافاتی در این زمینه بین طرفین ایجاد شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
برای چه به مسئولین این کشور خائن اجازه حضور در ایران را می دهید.مگر نه این است که یکی از حامیان جدی ایرانی کشی در جنگ تحمیلی دولت اردن بود . و نه این است که یکی از عالی تریت لژهای فراماسونری و ترویج صهیونیزم در این کشور است .خجالت بکشید .
من كه ميدونم اگه دولت بگه ميفروشم يه عده ميگن چرا بايد به اردن گاز بديم اگه هم بگه نميفروشم باز همان عده ميگن كه چرا ما روابطمون ضعيفه و...
فقط حواستون باشه بلاي هند و نيوزيلند رو به سرمون در نيارن
1 - تا مصر هست اردن حتی به ایران فکر هم نمی کند چرا که موانع بزرگی چون آمریکا ، اسراییل و اعراب ( بویژه شورای همکاری ) وجود دارند .
2 - پراگراف آخر و خط آخر آن هر چند کاملا بی مورد است ولی عمق رقابت ها ی ناپاک سیاسی را در کشورمان نشان می دهد .
بلاخره گاز مفتي به فکر کردنش هم مي ارزد
اينو منابع مصري نزديك به آمريكا مطرح كردن تا ايران رو رقيب مصر نشون بدن وگرنه كشيدن خط لوله گاز تا اردن كار يه روز دو روز نيست تو خط لوله پاكستانمونم مونديم
اینکه خیلی خوبه استفاده از تمام ظرفیتهای اقتصادی وصادرات این کجاش اشکال داره چرااینقدر گیر میدید؟ تو این اوضاع بد اقتصادی!!!!!!
خدا كند بعدا نفهميم قضيه مثل كرسنت بوده.
زهی خیال باطل مگر قطر مرده است که گاز پارس جنوبی ما را به قیمت مناسب واگذار کنه .
ما فعلا دنبال معادلات خیالی خودمان باشیم
ما برای همین از انقلاب مردم مصر دفاع می کنیم؟؟که نونشون رو اجر کنیم .بیشتر مصری ها زیر خط فقر هستن نباید با برادر مسلمونمون به این صورت رفتار کنیم باید رابطه تجاری کشور های مسلمون رو تقویت کرد نه تضعیف اون هم بخاطر سود بیشتر که خرج همایش ها و کارهای بیخود میشه
در جایی که برادران مظلوم روس و عرب هستند چرا باید گاز مارو بخرند.
این "ترکیه" بند آخر یعنی چی؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان