بازدید 2411

ممنوعیت تبلیغ 15نوع کالای آسیب رسان به سلامت

کد خبر: ۱۷۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹ 11 July 2011
کمیته تدوین آیین نامه اجرایی ماده 37 قانون برنامه پنجم، تبلیغات15قلم کالا را ممنوع کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در چهارمین جلسه تدوین آیین نامه اجرایی ماده37 قانون برنامه پنجم توسعه کشور که به منظور جمع بندی نظرات نمایندگان وزراتخانه های عضو کارگروه در خصوص ممنوعیت تبلیغات و تعیین عوارض برای کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت تشکیل شد، فهرست کالاهایی که تبلیغ آنها ممنوع است، اعلام شد.

مشاور معاون بهداشتی و رئیس مرکز بیماری های غیر واگیر در این باره گفت: براساس مصوبات این جلسه فهرست کالاهایی که لازم است تبلیغات آنها منع شود شامل مواد غذایی چرب و انواع روغن های جامد، سس های چرب، روغن های با اسید چرب ترانس بالای50 درصد و محصولاتی که با روغن های با اسید چرب ترانس بالای50 درصد تهیه می شود، است.

دکتر کوروش اعتماد افزود: همچنین مواد غذایی شور همچون اسنک های شور، غلات حجیم شده، چیپس، کنسروهای شور، خیار شور و دیگر مواد غذایی خیلی شور هم از جمله کالاهایی است که تبلیغات آنها ممنوع اعلام شده است.

به گفته وی مواد غذایی شیرین مثل قند و شکر، پاستیل و یخمک و نوشیدنی های صنعتی، نوشابه های انرژی زا و رژیمی از جمله این اقلام است.

دکتر اعتماد افزود: بر اساس این مصوبه، تبلیغات غذاهای صنعتی فرآوری شده تهدید کننده سلامت مثل سوسیس، کالباس، همبرگر و ناگت و شیر خشک هم ممنوع اعلام شده است.

به گفته رییس مرکز بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت فهرست اقداماتی که لازم است تبلیغات آنها منع شود شامل این موارد است:

- عرضه مواد غذایی در رستوران ها و فست فودها و مراکز طبخ و توزیع مواد غذایی بدون مجوز وزارت بهداشت

- خدمات سم پاشی بدون مجوز وزارت بهداشت

- خدمات آرایشی شبه درمانی

- خدمات گند زدایی آب و هوا و محیط بدون مجوز وزارت بهداشت

- نمایش هرگونه رفتار پرخطر در رسانه ها از جمله کشیدن سیگار، نوشیدن نوشابه های گازدار قندی و خوردن فست فود

- خدمات مشاوره تغذیه گمراه کننده مانند روش های لاغری و چاقی غیر استاندارد و داروهای لاغری و خدمات بدن سازی بدون مجوز وزارت بهداشت

- استخرها و مراکز تفریحی آبی بدون مجوز وزارت بهداشت

بر اساس مصوبه مجلس در کارگروه تدوین آئین نامه اجرایی ماده37 قانون برنامه پنجم توسعه کشور نمایندگان وزارتخانه های بازرگانی، صنایع و معادن، رفاه، اقتصاد و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت راهبردی ریاست جمهوری عضو هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار