بازدید 3805

واکنش مجلس به قتل 2 دختر دانشجو

اگر بنا باشد بعد از گذشت چهار روز از این حادثه به این مهمی و قتل دانشجویی دختر رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار بی‌اطلاعی کند مغایر با روح پاسخگویی مسئولان است ایشان باید اقداماتی را که در این زمینه انجام داده است را به اطلاع مردم برسانند و اقدامی انجام ندادن و اظهار بی‌اطلاعی تنها نشان دهنده بی‌تفاوتی مسئول مربوطه است
کد خبر: ۱۷۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱ 10 July 2011
سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره قتل یک دانشجوی دختر دانشگاه علامه طباطبایی گفت: قتل این دختر دانشجو تا حدودی شبیه به حادثه‌ای بود که در دانشگاه فردوسی مشهد اتفاق افتاد و متاسفانه در دو مورد نیز شاهد واکنشی انفعالی از سوی روسای دانشگاه‌ها بودیم.

به گزارش خانه ملت، "سعدالله نصیری قیداری"در رابطه با اظهار بی‌اطلاعی رئیس‌دانشگاه علامه طباطبایی از قتل دانشجوی این دانشگاه، تصریح کرد: اعتقاد دارم روسای دانشگاه‌ها باید نسبت به این نوع حوادثی که اتفاق می‌افتد عکس العمل جدی‌تری نشان دهند.

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر روی این موارد باید روسای دانشگاه‌ها حساسیت بیشتری داشته باشند و اظهار بی‌اطلاعی از وقوع قتل مغایر با اصل پاسخگویی مسئولان دولت جمهوری اسلامی است. حداقل ریاست دانشگاه علامه طباطبایی بعد از گذشت سه روز باید یک گزارشی از اقدامات خود ارائه دهد تا جامعه نسبت به پاسخگویی مدیران اظهار اطمینان کند.

وی همچنین افزود: اگر بنا باشد بعد از گذشت چهار روز از این حادثه به این مهمی و قتل دانشجویی دختر رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار بی‌اطلاعی کند مغایر با روح پاسخگویی مسئولان است ایشان باید اقداماتی را که در این زمینه انجام داده است را به اطلاع مردم برسانند و اقدامی انجام ندادن و اظهار بی‌اطلاعی تنها نشان دهنده بی‌تفاوتی مسئول مربوطه است.

نائب رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس خاطرنشان کرد: از آنجایی که این حادثه در بیرون از دانشگاه اتفاق افتاده مقداری از مسئولیت رئیس دانشگاه را کمتر می‌کند ولی به هر صورت مقتول، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی است و مسئولان این دانشگاه در قبال این دانشجو مسئولیت دارند که باید به وظایف خود عمل کنند.


اجرای قانون نهادینه شود

نصیری قیداری در رابطه با وظیفه نهادهای قانون‌گزار، گفت: فکر نمی‌کنم که در این زمینه خلا قانونی وجود داشته باشد چرا که امنیت جامعه از اولویت‌های نظام است و به اندازه کافی در چارچوب وظایف نیروی انتظامی و مسولان امنیتی کشور قانون وجود دارد، تنها باید اجرا و توجه به قانون بیشتر نهادینه شود.

"سید صدرالدین شریعتی" رئیس دانشگاه علامه طباطبایی درباره قتل یک دانشجوی دختر دانشکده ادبیات این دانشگاه بر اثر ضربات چاقو اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته بود: دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی ۱۱ تیر ماه به تعطیلات تابستانه رفتند و خوابگاه‌های دختران و پسران نیز تعطیل شده‌اند.

وی ضمن بی‌اطلاعی از جزئیات این حادثه افزود: احتمال می‌رود دانشجوی دختری که این حادثه برایش رخ داده است تهرانی است چون دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبایی که ساکن شهرستان هستند بلیط تهیه کرده و به شهرستان خود عازم شده‌اند.

چهارشنبه ۱۵ تیر ماه یک دختر دانشجو پس از رد درخواست رابطه دوستی، مورد حمله همکلاسی پسر خود قرار گرفت.

در این حادثه که در حوالی پل مدیریت رخ داد، دختر دانشجو پس از آن که مورد اصابت ضربات متعدد چاقو از سوی ضارب قرار گرفت، جان خود را از دست داد و هم‌دانشگاهی وی نیز که او را همراهی می‌کرد بر اثر حمله ضارب مجروح و در بیمارستان بستری شد. متهم به قتل توسط پلیس و با همکاری شاهدان صحنه دستگیر شده و به کلانتری انتقال یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل