بازدید 3675

اوباما: عراق را رها نمي‌كنيم

رئيس جمهوري آمريكا در خصوص عقب نشيني نيروهاي اين كشور از عراق عنوان داشت: قرار است آخرين سرباز آمريكايي پايان سال جاري از عراق بيرون بيايد. ما قصد داريم اين كار را انجام دهيم اما اين مساله بدين معني نيست كه مي‌خواهيم عراق را مانند يك كشور شكست خورده و ضعيف رها كنيم تا جايگاهي براي تروريسم شود.
کد خبر: ۱۷۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰ 10 July 2011
رئيس ‌جمهوري آمريكا اظهار كرد: نسبت به انتخاب مجدد در انتخابات رياست جمهوري 2012 آمريكا نگران نيستم و هم‌اكنون نگراني اصلي من اقتصاد است.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز، باراك اوباما رئيس‌جمهوري آمريكا، در مصاحبه با شبكه تلويزيوني WTVD در كاروليناي شمالي گفت: هم‌اكنون نگران كانديداتوري و انتخاب مجدد در انتخابات رياست‌جمهوري 2012 نيستم و هنوز يك سال فرصت باقي است تا فصل مبارزات انتخاباتي آغاز شود.

وي در دفاع از عملكرد خود در كنترل اقتصاد آمريكا گفت: هر روز صبح كه از خواب برمي‌خيزم تنها به اين فكر مي‌كنم كه چگونه مي‌توانم با اقدامات جديد و نو، راه را براي پيشرفت اقتصادي باز كنم.

اوباما افزود: ظرف 15 ماه گذشته پيشرفت‌هاي خوبي حاصل شده است. بيش از دو ميليون شغل تنها در بخش خصوصي ايجاد شده و اين تنها نتيجه اقدامات دولت ما است.

رئيس‌جمهوري آمريكا در مصاحبه‌اي جداگانه با شبكه ماهواره‌اي KING در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه زماني كه با جمهوري خواهان مخالف تعامل مي‌كنيد آيا منطقي هستيد يا خير، گفت: برخي دموكرات‌ها معتقدند كه من در مواجهه با جمهوري خواهان در برخي مسائل بسيار خوش‌برخورد هستم.

وي افزود: تنها تلاش من در اين چند سال خدمت، اين بوده است تا دو قطبي شدن‌هاي سياسي ميان جمهوري خواهان و دموكرات‌ها را حذف كنم.

اوباما در ادامه گفت: البته نبايد فراموش كرد كه در برخي مواقع آنها سعي مي‌كنند از اين رفتار به نوعي به نفع خود استفاده كنند.

باراك اوباما همچنين در گفت‌وگو با روزنامه قطري الوطن عنوان داشت: آمريكا مانند هر كشور ديگري در جهان خواهان زندگي كردن در صلح است. اين كشور مي‌خواهد امنيت را براي شهروندان خود ايجاد كند و اين مساله جز با همكاري دوستان و هم‌پيمانان خود در سراسر جهان براي ساختن آينده‌اي بهتر همراه با صلح محقق نخواهد شد.

وي در ادامه افزود: روابط آمريكا با كشورهاي حوزه خليج (فارس) روابطي بر مبناي منافع مشترك، هدف مشترك و ريشه‌هاي تاريخي است.

اوباما همچنين عنوان داشت: اين روابط بسيار عميق‌تر از آني است كه برخي تصور مي‌كنند. ما با دوحه، رياض،‌ كويت و پايتخت ديگر كشورها همكاري كرده تا آينده مشتركي را براي نسل‌هاي آتي ايجاد كنيم.

رئيس جمهوري آمريكا در ادامه افزود: آمريكا از سرمايه‌گذاران كشورهاي عربي و قطر مي‌خواهد تا به اين كشور آمده و با نهادها و شركت‌هاي آمريكايي همكاري كنند.

وي همچنين عنوان داشت: تحقق استقلال نفتي از سوي تمام دولت‌ها و نهادها بررسي شده است. اين مساله در عرصه اقتصادي و امنيتي بسيار مهم است اما با توجه به نبود جايگزين مناسب چنين تصميمي غير قابل اجرا به نظر مي‌رسد. ما 25 درصد از ذخاير نفتي خود را طي بهار كشورهاي عربي و انقلاب مصر مصرف كرديم. اين نوعي ريسك به شمار مي‌آيد.

اوباما در ادامه افزود: نمي‌توان اين مساله را قبول كرد. در حال حاضر نمي‌توان چنين تصميماتي را اجرايي كرد و بايد در دراز مدت به آن توجه كرد.

رئيس جمهوري آمريكا در خصوص عقب نشيني نيروهاي اين كشور از عراق عنوان داشت: قرار است آخرين سرباز آمريكايي پايان سال جاري از عراق بيرون بيايد. ما قصد داريم اين كار را انجام دهيم اما اين مساله بدين معني نيست كه مي‌خواهيم عراق را مانند يك كشور شكست خورده و ضعيف رها كنيم تا جايگاهي براي تروريسم شود.

وي در ادامه افزود: ما متعهد هستيم تا از زندگي شهروندان و ثبات اين كشور و همچنين اقتصاد آن حمايت كنيم.

اوباما همچنين مدعي شد: بشار اسد رئيس جمهوري سوريه، فرصت را از دست داده است و بايد هر چه سريعتر خشونت در كشور را متوقف كرده و روند انتقال قدرت را به صورت دموكراتيك آغاز كند.

وي در ادامه افزود: در خصوص شرايط ليبي نيز بايد بگويم كه بسترسازي براي موفقيت دوره انتقالي در اين كشور بعد از معمر قذافي رهبر ليبي بسيار مهم است. آمريكا شاهد كشتارهاي وحشيانه‌اي از سوي نيروهاي قذافي عليه مردم ليبي بوده است.

رئيس جمهوري آمريكا همچنين عنوان داشت: ما فرياد شهروندان ليبيايي‌ را كه از سوي نيروهاي قذافي شكار مي‌شدند، شنيديم. آمريكا، ناتو و كشورهاي عربي سريعا مداخله كردند تا چنين كشتارهايي متوقف شود. زمان آن فرا رسيده است كه مردم ليبي با كمك دوستان خود در منطقه و سراسر جهان در مورد آينده كشورشان تصميم بگيرند.

اوباما در خصوص جدول عقب نشيني نيروها از افغانستان عنوان داشت: آمريكا طرح خود را در خصوص تحقق صلح در افغانستان ارائه داده است. در عين حال از تلاش‌ها براي تقويت دولت افغانستان و امنيت در اين كشور حمايت مي‌كند.

وي در ادامه افزود: هدف از اين تلاش‌ها يكپارچه سازي ملت افغان از جمله طالبان است به شرط آن كه طالبان حاكميت دولت افغانستان را پذيرفته و براساس قانون و بدور از خشونت عمل كند.

رئيس جمهوري آمريكا مدعي شد: ارائه كمك‌ از سوي آمريكا به برخي از كشورهاي جهان و خاورميانه با هدف ايجاد زندگي بهتر براي شهروندان اين كشورها صورت مي‌گيرد.

وي اذعان داشت: چنين كمك‌هايي باعث مي‌شود تا بسياري در سراسر جهان احساس قدرداني از آمريكا داشته باشند و بدين ترتيب ما مي‌توانيم نفوذ جهاني خود را به وسيله اين كمك‌ها گسترش دهيم.

اوباما همچنين عنوان داشت: اين كمك‌هاي مالي تنها دو درصد از بودجه‌ي آمريكا را شامل مي‌شود. ما به وسيله اين كمك‌ها توانسته‌ايم كشورها را به سمت دموكراسي سوق داده و زندگي بسياري را در سراسر جهان نجات دهيم. اين بخشي از قدرت نرم آمريكا به شمار مي‌آيد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر