بازدید 8657

خداحافظ "اخبار جهان"

حزب کارگر انگليس خواستار شروع فوري تحقيقات قضايي درباره رسوايي شنود تلفني توسط نشريه "اخبار جهان" شده است.
کد خبر: ۱۷۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰ 10 July 2011
آخرين نسخه پرفروش ترين روزنامه يکشنبه انگليس "اخبار جهان" (News Of The World) چاپ و اين روزنامه پس از 168 سال كار تعطيل شد.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه بي.بي.سي، حزب کارگر انگليس خواستار شروع فوري تحقيقات قضايي درباره رسوايي شنود تلفني توسط نشريه "اخبار جهان" شده است.



موسسه نيوز اينترنشنال که مالک اين نشريه هم هست گزارش منتشرشده توسط روزنامه گاردين مبني بر حذف ميليون‌ها پست الكترونيكي را در اين نشريه ادعايي "مزخرف" خواند.

اين روزنامه بعد از 168سال انتشار، پس از براه افتادن رسوايي مربوط به شنود غيرقانوني تلفني اعلام کرد که شماره امروز (يكشنبه) آخرين نسخه اين نشريه خواهد بود.

اعلام اين خبر انتقاد و خشم بسياري از کارکنان اين نشريه را بدنبال داشت چراكه آنها خود را در رسوايي شنود بي تقصير مي‌دانند.

روز جمعه ( 8 ژوئيه) گزارش شد که اندي کولسون، مسئول مستعفي امور ارتباطات و رسانه‌هاي ديويد کامرون، نخست وزير و رهبر حزب محافظه کار انگليس و سردبير سابق نشريه "اخبار جهان" در ارتباط با تحقيقات پليس پيرامون مواردي از شنود غيرقانوني و فساد، بازداشت شده ولي وي حدود 9 ساعت بعد به قيد وثيقه آزاد شد. چند تن ديگر نيز در ارتباط با اين رسوايي بازداشت شده‌اند.

به گفته پليس انگليس تلفن‌هاي حدود چهار هزار تن از مردم عادي، اعضاي خانواده سلطنتي انگليس و چهره‌هاي مشهور، خانواده‌هاي سربازان کشته شده در جنگ افغانستان و قربانيان جرايمي مانند قتل، شنود شده است.

پليس انگليس که چند سال پيش در ارتباط با اين پرونده دست به تحقيقاتي زده بود هم به خاطر ناتواني از کشف ابعاد اين رسوايي و جلوگيري از گسترش آن مورد انتقاد شديد قرار گرفته است.

سياستمداران اين كشور، از جمله کامرون از ضرورت يافتن راه حلي براي جلوگيري از تکرار اين رسوايي سخن گفته‌اند. روپرت مُرداک، غول رسانه‌اي و مديرعامل شرکت نيوز کورپوريشن (News Corporation) به لندن رفته تا شخصا به بحران ناشي از شنود تلفني توسط يکي از روزنامه‎‌هاي اين شرکت رسيدگي کند.

همچنين شک و ترديدهايي در طرح فروش سهام بيشتر "بي اسکاي بي" (B Sky B)، بزرگترين شبکه تلويزيوني پولي در انگليس به مُرداک مطرح شده است.

گزارش‌هاي خبري همچنين حاكي از آن است كه جيمز مُرداك، پسر روپرت مُرداك كه رئيس بخش بين‌الملل شرکت نيوز کورپوريشن است با اتهام‌هاي جنايي در انگليس و آمريكا متهم شود.

روزنامه گاردين در گزارشي نوشت: جيمز مُرداك براي اينكه اتهام‌هاي وي در رسانه‌ها مطرح نشود، به پليس‌هاي آمريكا و انگليس رشوه پرداخت كرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر