بازدید 4572

واشنگتن اسلام آباد را تنبيه كرد

به نوشته روزنامه نيويورك تايمز، دولت باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا ميليون‌ها دلار كمك‌ مالي را به ارتش پاكستان به حال تعليق و يا به عبارتي لغو كرده است تا تنبيهي براي پاكستاني‌ها در اقدام آنها براي اخراج مربيان ارتش آمريكا شود كه هدف از وجود آنها مقابله موثر با شبه نظاميان بود!
کد خبر: ۱۷۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸ 10 July 2011
دولت آمريكا در تلاش است تا براي تنبيه پاكستان كمك نظامي مالي به اسلام آباد را قطع كرده ودولت اين كشور را با چالش مواجه كند.

به گزارش ايسنا به نوشته روزنامه نيويورك تايمز، دولت باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا ميليون‌ها دلار كمك‌ مالي را به ارتش پاكستان به حال تعليق و يا به عبارتي لغو كرده است تا تنبيهي براي پاكستاني‌ها در اقدام آنها براي اخراج مربيان ارتش آمريكا شود كه هدف از وجود آنها مقابله موثر با شبه نظاميان بود!

پس از بيانيه هفته گذشته يك افسر ارشد ارتش آمريكا كه سرويس اطلاعات و جاسوسي پاكستان را در قتل روزنامه نگار پاكستاني مرتبط دانست، توقف و يا خروج تجهيزات ارتش و ساير كمك‌هاي مالي به پاكستاني نشان دهنده عمق بحث و گفت‌وگو در دولت اوباما و تلاش آنها براي تغيير رفتار مبارزه با تروريسم مي‌باشد.

سه تن از مقام‌هاي ارشد آمريكايي اظهار كردند: حدود 800 ميليون دلار در قالب تجهيزات و كمك‌ مالي و يا به عبارتي يك سوم از كمك سالانه دو ميليارد دلاري واشنگتن به اسلام آباد تحت تاثير اين اقدام قرار خواهد گرفت.

اين كمك مالي همچنين شامل 300 ميليون دلار به پاكستان جهت استقرار 100 هزار سرباز در امتداد مرز افغانستان براي مبارزه با تروريسم و همچنين صدها ميليون دلار در امر آموزش و سخت افزارهاي نظامي مي‌شود. قسمتي از كمك‌هاي معلق شده نيز شامل تجهيزاتي بوده است كه پاكستان از دريافت آنها از آمريكا امتناع كرده است و شامل مسلسل، مهمات و جليقه ضد گلوله مي‌شود.

اين اقدام آمريكا در پي دستور پاكستان براي اخراج 100 مربي نيروهاي ويژه ارتش آمريكا انجام شد.

دو تن از مقام‌هاي ارشد پنتاگون تصريح كردند: قسمتي از اين تجهيزات مانند راديوها، دوربين‌هاي ديد در شب و قطعات هلي كوپتر به دليل ابطال رواديد پرسنل‌هاي آمريكايي كه براي راه اندازي تجهيزات لازمند، قابل راه اندازي نيستند.

آمريكا همچنين درنظر دارد هزينه‌هايي را كه براي تقويت نيروهاي پاكستاني كرده است از اين كشور باز پس گيرد و در اين صورت تلاش‌ها و تعهدات اسلام آباد براي ادامه مبارزه با تروريسم زير سوال مي‌رود.

بودجه نظامي دقيق پاكستان مشخص نمي‌باشد و در شرايطي كه كمك‌هاي مالي آمريكا نيز قطع شود، مستقيما بر روي تلاش‌ آنها براي مبارزه با تروريسم تاثير فراوان خواهد گذاشت. برخي از منتقدان پاكستاني به دولت هشدار داده‌اند كه بايد تصميم قاطعي در دفاع از كشور كه اكثرا با بودجه آمريكا تامين مي‌شود، اتخاذ كند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها