بازدید 7558

حمله شدیداللحن اتحادیه اروپا به دمشق

کاترین اشتون، روز گذشته با محکوم کردن خشونت‌های دولت سوریه علیه تظاهرات‌کنندگان اعلام کرد: «این سرکوب‌ها رژیم بشار اسد را بی‌اعتبار می‌کند».
کد خبر: ۱۷۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷ 09 July 2011
اتحادیه اروپا همسو با سیاست‌های آمریکا و با هدف فشارهای سیاسی بر دمشق، نظام سوریه را هدف انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "کاترین اشتون " روز گذشته با محکوم کردن خشونت‌های دولت سوریه علیه تظاهرات‌ کنندگان اعلام کرد: «این سرکوب‌ها رژیم بشار اسد را بی‌اعتبار می‌کند».

انتقادهای اتحادیه اروپا از دولت سوریه در حالی صورت می‌گیرد که این اتحادیه در قبال سرکوب‌های شدید رژیم آل خلیفه در بحرین علیه مردم این کشور‌ هیچ گونه واکنش و عکس‌العملی نشان نمی‌دهد و این دولت‌‌ها همچنان به سرکوب خشونت‌آمیز مردم، شکنجه و بازداشت زنان ادامه می‌دهند.

اشتون افزود: «من اعمال خشونت مداوم علیه تظاهرات‌کنندگان در سوریه و استقرار نیروهای نظامی در حماة و دیگر مناطق این کشور را به شدت محکوم می‌کنم. این خشونت‌ها و سرکوب‌ها، وعده‌ها و تعهدات رژیم سوریه برای اجرای اصلاحات را بی‌اعتبار می‌کند».

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: «برگزاری مذاکره و گفت‌وگو در شرایط رعب و وحشت عملی نخواهد شد. مخالفان باید بتوانند در این مذاکرات ایفای نقش کنند».

اشتون همچنین تصریح کرد: «دولت سوریه باید بدون تأخیر با ورود ناظران مستقل، نمایندگان رسانه‌های خارجی و آژانس‌های بشردوستانه به این کشور موافقت کند».

سوریه از هجدهم ماه مارس گذشته شاهد بروز درگیری در چند شهر خود است. این درگیری‌ها با حمله چند فرد مسلح در نیمه شب هجدهم مارس به یک آمبولانس در شهر درعا در جنوب سوریه و کشتن سه سرنشین آن آغاز شد.

پس از حضور مردمی در خیابان‌های برخی شهرهای سوریه، نیروهای امنیتی شاهد حضور عناصری مسلح بودند که با سوء استفاده از تجمعات مردمی به نیروهای امنیتی حمله کردند و سبب واکنش افراد امنیتی سوریه شدند.

در پی ناآرامی به وجود آمده در شهر درعا در هجدهم مارس، شماری از جوانان سوری به خیابان‌ها ریختند و خواستار اصلاحات سیاسی، اقتصادی و عدالت اجتماعی شدند که بشار اسد نیز خواستار اجرای اصلاحات در کشور شده ولی کشورهای غربی با سوء استفاده از خواسته های مردمی درصدد براندازی نظامی سوریه هستند که به محور مقاومت در منطقه مشهور است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی