بازدید 4196

2 همکلاسی دزدان نامرئی سالن‌های فوتسال

دزدان این سناریوهای مشابه خیلی ماهرانه اقدام می‌کردند به طوری که احساس می‌شد نامرئی هستند تا اینکه چهره آنها از سوی دوربین مدارسبته خروجی سالن یکی از استادیوم‌های سرپوشیده شکار شد. ماموران که باور نمی‌کردند دزدان زیرک دوربین را ندیده باشند از مسؤولان سالن شنیدند که همان روز سرقت این دوربین‌ها را نصب کرده بودند.
کد خبر: ۱۷۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳ 07 July 2011
قدس: دزدان نامرئی سالن‌های فوتسال که از سهل‌انگاری فوتبالیست‌ها برای سرقت‌هایشان بهره می‌بردند، دستگیر شدند.

این 2 پسر همکلاسی با پرسه زدن در سالن‌هایی که مجهز به رختکن و کمد نیستند به سرقت‌های خاموش دست می‌زدند.

چندی پیش تعدادی پسر جوان به صورت همزمان به دادسرای صادقیه تهران مراجعه کردند و پرده از دزدی‌هایی برداشتند که در آنها موبایل‌ها و پول و ساعت‌هایشان مورد دستبرد قرار گرفته بود.
پسر 19 ساله‌ای وقتی پیش روی دادیار پرونده ایستاد، گفت: «من و دوستانم با اجاره کردن ساعتی یک سالن ورزشی روزهای دوشنبه از ساعت 3 تا 5 بعدازظهر آنجا رفته و فوتسال بازی می‌کنیم».

وی افزود: این سالن هیچ رختکن یا کمد کلیدداری ندارد به خاطر همین ما در کنار زمین لباس‌هایمان را تعویض کرده و آنها را از رخت‌آویزهایی که به دیوار نصب هستند آویزان می‌کردیم.
همه به یکدیگر اطمینان داریم به خاطر همین پول، موبایل، ساعت‌‌ و گاهی انگشترهایمان را داخل جیب‌هایمان گذاشته و به بازی مشغول می‌شدیم تا اینکه دیروز وقتی بازی تمام شد و سراغ لباس‌هایمان آمدیم، دیدیم نه‌تنها جیب‌هایمان خالی شده بلکه 2 جفت کفش گرانقیمت من و یکی دیگر از دوستانم به نام مسعود به سرقت رفته است. مسعود نیز به نمایندگی از دیگر دوستانشان گفت: «چون پیش از سئانس ما و بعد از پایان ساعت فوتبالمان تیم‌های دیگر نیز زمین را اجاره کرده‌اند به خاطر همین داخل سالن همیشه پسران زیادی حضور دارند که ما هیچ کدام را نمی‌شناسیم، می‌دانیم سهل‌انگاری کرده‌ایم اما اصلا کسی را در اطراف وسایل‌هایمان ندیده‌ایم که بتوانیم مشخصات او را در اختیار پلیس قرار بدهیم».

وقتی دادیار پرونده با شنیدن ادعاهای این جوانان فوتبالیست دستور داد تا پلیس به ردیابی دزدان دست بزند، ماموران در تحقیقات خود پی بردند که همه این دوستان در زمان فاش شدن سرقت کنار هم بوده‌اند و حتی برای مطمئن شدن کیف‌های یکدیگر را جست‌وجو کرده و هیچ کدام در این دزدی‌های خاموش دست نداشته‌اند. پلیس در تحقیق از همه فوتبالیست‌های جوان فهمید که 13 موبایل، 8 کیف پول به همراه مدارک شناسایی و ارزش مالی 300 هزار تومان دزدیده شده است. از آنجایی که این سالن سرپوشیده به دوربین مداربسته نیز مجهز نبود هیچ سرنخی از دزدان به دست نیامد تا اینکه سرقت مشابهی رخ داد. در کمتر از یک ماه پلیس خود را در برابر 12 دزدی از سالن‌های فوتال دید که همگی جزو استادیوم‌های سرپوشیده‌ای بودند که اتاق رختکن و کمد کلید‌دار نداشتند و این نشان می‌داد دزدان با شناسایی سالن‌ها و مطمئن بودن از بی‌خطر بودن نقشه‌شان وارد عمل می‌شوند.

شکار دزدان

دزدان این سناریوهای مشابه خیلی ماهرانه اقدام می‌کردند به طوری که احساس می‌شد نامرئی هستند تا اینکه چهره آنها از سوی دوربین مدارسبته خروجی سالن یکی از استادیوم‌های سرپوشیده شکار شد. ماموران که باور نمی‌کردند دزدان زیرک دوربین را ندیده باشند از مسؤولان سالن شنیدند که همان روز سرقت این دوربین‌ها را نصب کرده بودند.

این نشان داد که 2 دزد جوان روزهای گذشته سالن را شناسایی کرده و نمی‌دانستند در روز سرقت آنجا تحت پوشش دوربین است. تصاویر 2 پسر 17 ساله که لاغراندام و با ساک ورزشی بودند از سوی پلیس به مسؤولان سالن‌ها نمایش داده شد تا اینکه یکی از آنها ادعا کرد 2 پسر را کاملا می‌شناسد و آنها همراه دوستانشان در هفته 2 ساعت به آن سالن آمده و فوتبال بازی می‌کنند. ساعت 6 عصر چهارشنبه بود که ماموران در سالن به کمین نشستند و دیدند 2 دزد جوان همراه اکیپی از دوستانشان وارد سالن شدند وقتی ماموران به دور از چشم هم‌بازی‌های آنها سراغشان رفتند و خواستند به بهانه‌ای زمین را ترک کرده و همراه آنها بیایند هر 2 پسر، شرمسار از دوستانشان جدا شدند.

حمید و احسان که هر دو 17 ساله و همکلاسی هستند هیچ مقاومتی برای انکار دزدی‌هایشان نکردند. این 2 همبازی با ادعای اینکه از زمان سرقت‌هایشان همیشه کابوس می‌بینند، خواستند تا زندانی نشده و آبرویشان نزد پدرانشان نرود. احسان گفت: وقتی برای بازی فوتبال به سالن آمدیم ابتدا خودمان نگران شدیم که وسایل‌مان به سرقت نرود. بعد من و حمید دیدیم به‌راحتی می‌توانیم دزدی کنیم از آن به بعد در سالن‌های فوتبال می‌چرخیدیم و هر کدام مجهز نبودند دست به سرقت می‌زدیم. وی افزود: در کنار رختکن‌ها می‌ایستادیم؛ حمید جلوی دید آنها را می‌گرفت و من جیب‌هایشان را خالی می‌کردم بعد از آنجا خارج می‌شدیم تا اینکه در آخرین سرقت وقتی خواستیم سالن را ترک کنیم دوربین مداربسته را دیدیم.

روزهای قبل این دوربین‌ها نبودند و امیدوار بودیم هنوز راه‌اندازی نشده باشند. بنا بر این گزارش، پلیس بیشتر ساعت‌های مچی و موبایل‌های دزدیده شده را در زیرزمین خانه احسان پیدا کرد و به صاحبانشان بازگرداند
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار