بازدید 4001

10 عضو باند فاميلي دستگير شدند

هنگامي كه قصد ترك منزلتان را داريد، از قرار دادن پول، طلا و جواهر و ديگر لوازم باارزش مقابل ديد خودداري كنيد و در صورت ترك طولاني‌مدت محل، حتما موضوع را به يكي از بستگان يا همسايه‌هاي مورد اعتمادتان خبر دهيد.
کد خبر: ۱۷۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰ 07 July 2011
جام جم: 10 عضو باند موسوم به مجرمان فيوج كه به صورت گسترده در شمال و شمال غرب تهران با تخريب درهاي منازل، اموال مردم را سرقت مي‌كردند، دستگير شدند.

اعضاي اين باند كه از بستگان يكديگر هستند، پس از پرسه زدن در محله‌هاي مختلف و اطمينان از خالي بودن خانه‌ها، اموال باارزش را به مخفيگاهشان در كرج منتقل مي‌كردند.

به گزارش «جام‌جم»، از ابتداي امسال و به دنبال ده‌ها فقره شكايت از سوي صاحبان منازل شمال و شمال غرب تهران مبني بر سرقت، موضوع اين شكايت‌ها با دستور داديار شعبه 4 دادسراي جنايي تهران به پايگاه دوم پليس آگاهي ارجاع شد.

با شروع تحقيقات ميداني از سوي ماموران، ردپاي چند سارق كه از مجرمان طايفه فيوج هستند در اين سرقت‌ها شناسايي شد.

ماموران با تحت نظر گرفتن اين مجرمان كه عمدتا داراي سابقه كيفري هستند، 10 عضو اين باند را كه با هم نسبت فاميلي دارند شناسايي كردند. با شناسايي مخفيگاه متهمان در كرج، مهرشهر و رباط‌كريم در چند عمليات همزمان 10 عضو باند يكي پس از ديگري دستگير شدند.

در اين عمليات يكي از مجرمان كه در محاصره پليس آگاهي قرار گرفته بود، با يك خودرو متواري شد كه پس از تعقيب و گريز، سرانجام ماموران با شليك هوايي او را متوقف كردند. به دنبال اين ماجرا، متهم با باقي گذاشتن خودرو، همچنان قصد فرار داشت كه بلافاصله دستگير شد.

با دستگيري اعضاي اين باند، ماموران در بازرسي از 3 مخفيگاه متهمان، مقادير زيادي اموال شامل فرش، تابلوفرش، لوازم صوتي و تصويري، دوربين و طلا و جواهر را كشف كردند.

با انتقال متهمان به پايگاه دوم پليس آگاهي، تعدادي از مالباختگان با حضور در محل، اموالشان را شناسايي كردند.

انكار جرم

با شروع تحقيقات و با وجود آن كه مالباختگان اموال خودشان را شناسايي كرده‌اند، 10 عضو اين باند همچنان جرمشان را انكار مي‌كنند.

با دستور داديار رضوانفر در شعبه 4 جنايي تهران، با بررسي سوابق 10 عضو باند معلوم شد آنها داراي سابقه كيفري در زمينه كف‌زني هستند.

در ارتباط با اين پرونده بعد از ظهر روزگذشته اميرآبادي معاون دادستان و سرپرست دادسراي جنايي به همراه قاضي پرونده با حضور در پليس آگاهي و تحقيق از متهمان ، دستور آزادي يكي از آنها را كه نقشي در سرقت ها نداشت صادر كرد .

شگرد سارقان

سرهنگ يگانه، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي از مردم خواست چنانچه اموال آنها با تخريب درهاي ورودي به سرقت رفته است، براي شناسايي اموال كشف شده و شناسايي سارقان به پايگاه دوم پليس آگاهي در خيابان زنجان مراجعه كنند.

رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران با اشاره به شيوه متهمان گفت: تحقيقات پليس نشان مي‌دهد اعضاي اين باند با پرسه زدن در خيابان‌هاي خلوت و اطمينان از خالي بودن خانه‌ها، اموال را سرقت مي‌كرده‌اند و با استفاده از اين اموال، براي خودشان زندگي بسيار مرفهي را تشيكل داده بودند.

يگانه با هشدار به مردم گفت: هنگامي كه قصد ترك منزلتان را داريد، از قرار دادن پول، طلا و جواهر و ديگر لوازم باارزش مقابل ديد خودداري كنيد و در صورت ترك طولاني‌مدت محل، حتما موضوع را به يكي از بستگان يا همسايه‌هاي مورد اعتمادتان خبر دهيد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار