بازدید 2180

برنامه وزارت نفت: سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری

اولویت ما تولید است و در برنامه پنجم باید یک میلیون بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده شود و به دومین تولید کننده گاز در جهان تبدیل شویم.
کد خبر: ۱۷۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴ 06 July 2011
معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با بیان اینکه پارسال در مجموع 24 میلیارد دلار در صنعت نفت سرمایه گذاری شده است ، گفت : تلاش می کنیم این رقم امسال به 40 میلیارد دلار برسد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محسن خجسته مهر، با بیان اینکه برای رسیدن به جهاد اقتصادی باید اولویت ها در صنعت نفت مشخص شود، گفت : اولویت ما تولید است و در برنامه پنجم باید یک میلیون بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده شود و به دومین تولید کننده گاز در جهان تبدیل شویم.

وی ادامه داد: برای این کار به دنبال ایده های جدید برای شتاب بخشی به اجرای طرح های صنعت نفت هستیم و طرح هایی که به مرز تولید رسیده اند، از اولویت بیشتری برخوردارند.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت، اولویت دوم وزارت نفت را نگهداشت تولید میزان نفت و گاز خواند و گفت: با روش های کنونی، نگهداشت تولید محقق نخواهد شد و وزارت نفت در آینده قصد دارد ناوگان حفاری خود را در بخش های دریایی و خشکی بیشتر مجهز کند.

خجسته مهر تاکید کرد: وزارت نفت به دنبال کاهش زمان، قیمت تمام شده و افزایش راندمان در پروژه های خود است و اگر در سال جاری این اهداف محقق شود، نخستین ثمره آن بالارفتن راندمان در صنعت نفت خواهد بود.

وی از محقق شدن 98 درصدی برنامه تولیدی نفت و گاز در سال گذشته خبر داد و گفت: وزارت نفت اولویت خود را حفظ تولید می داند و امسال نیز تمام تلاش خود را برای حفظ تولید انجام می دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی