بازدید 3670

طلا براي مردان حرام است

کد خبر: ۱۷۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲ 04 July 2011
با وجود اتفاق نظر مراجع در حرام بودن استفاده از طلا براي مردان، استفاده از اين فلز در بين آقايان رو به افزايش است، تأملي در مضرات استفاده از طلا براي مردان، گواهي براي اثبات علت حرام شمردن آن براي مردان در دين مبين اسلام است. در استفتا از دفتر آيت‌الله مكارم شيرازي در مورد حكم استفاده از طلا براي مردان، پاسخ چنين است: زينت به طلا براى مردان به هر رنگى كه باشد (حتى طلاى سفيد) جايز نيست و نماز خواندن با آن باطل است، ولى استفاده از پلاتين كه فلز ديگرى است اشكالى ندارد.براساس استفتا از نمايندگي دفتر آيت‌الله وحيد خراساني نيز عنوان شد: در حالت عادي استفاده مردان از زينت طلا گناه محسوب مي‌شود و در حال نمازخواندن اضافه برگناه موجب باطل شدن نماز هم خواهد شد. اين درحالي است كه ميان طلاي سفيد و زرد تفاوتي نيست اما استفاده از پلاتين بلااشكال است.

به گزارش مهر، در اين گفت‌وگوي تلفني با دفتر آيت‌الله خراساني همچنين تاكيد شده است: حكمت برخي احكام ذكر شده است اما درباره برخي احكام حكمتي ذكر نشده است.در استفتا از نمايندگي دفتر آيت‌الله جعفر سبحاني نيز اعلام شد: حكم استفاده طلا براي مردان حرام است و ميان طلاي سفيد و زرد نيز تفاوتي وجود ندارد، حتي اگر از نظر پزشكي راه حلي هم براي آن ايجاد شود اين حكم شرعي به قوت خود باقي است.همچنين در استفتا از دفتر آيت‌الله نوري همداني نيز تاكيد شد: طلا چه سفيد باشد، چه زرد استفاده از آن براي مردان حرام اعلام شده است اما استفاده از پلاتين بلامانع است.

ويژگي‌هاي فلز طلا

جواد ملكوتي خواه مسئول گروه نانو فن‌آوري سبز در رابطه با ويژگي‌هاي طلا به عنوان يك فلز، خصوصيات فيزيكي و شيميايي آن و عارضه‌هايي كه استفاده از آن براي مردان ايجاد مي‌كند، به تحقيقات متعددي اشاره كرد كه طي سال‌هاي مختلف در كشورهاي غربي درباره مضرات استفاده از طلا انجام شده است.جواد ملكوتي خواه گفت: درجديدترين استفاده طلا از نانومواد طلا، نمك طلاست كه در مقياس نانومتريك است كه براي مصارف بيولوژيكي و پزشكي استفاده مي‌شود و در درمان سرطان‌ها و بيماري‌هاي كبدي كاربرد دارد. از نمك‌هاي خاص طلا براي درمان رماتيسم مفصلي استفاده مي‌كنند. مسئول گروه نانوفن‌آوري سبز تصريح كرد: بدن انسان طوري است كه فلز طلا و همين‌طور نقره و پلاتين را جذب نمي‌كند به اين معنا كه تركيبات طلا چندان سمي نيست اما براساس گزارش‌هاي منتشر شده 50 درصد بيماران ورم مفاصل كه با داروهاي ايزوتوپ طلا درمان شده‌اند دچار آسيب‌هاي كلي بر كبد شده‌اند اين تحقيق تنها در حد گزارش بوده و تا كنون مستنداتي در اين رابطه ارائه نشده است.

مضرات استفاده از طلا براي مردان

وي در ارتباط با مضرات استفاده از طلا براي آقايان اضافه كرد: از نظر پزشكي طلا روي گلبول‌هاي قرمز خون مردان اثرگذار است و سيستم ايمني بدن آنها را دچار مشكل مي‌كند. ملكوتي خواه گفت: وقتي طلا با پوست مردان تماس پيدا كند، يون‌هاي آن وارد بدن مي‌شود چرا كه در ساختار چربي پوست آقايان و خانوم تفاوت‌هايي است. مقدار چربي پوست آقايان كمتر است از اين رو، طلا به‌راحتي مي‌تواند به صورت يون از پوست مردان عبور كرده و در كبد آنها موجب اختلال شود.وي گفت: در تحقيقات انجام شده در سال 2010 در ونكوور كانادا مشخص شد طلا داراي خاصيت شبه القايي است كه بر پوست و خون مردان اثر منفي دارد مي‌تواند علاوه بر اثر منفي در كبد، موجب غلظت خون شده و به مرور زمان به امراض قلبي و سكته براي آقان منتهي مي‌شود.

نقره آرامش بخش است

او گفت: مسئله تحريكات عصبي از ديگر عوارض است. دكتر احمد صبور اردوبادي در كتاب «بهداشت در اسلام» اين مسئله را مورد اشاره قرار داده است و نتايج تحقيقات دانشمندان را منعكس كرده است. طلا مي‌تواند روند فعاليت ارگانيسم مردان را تسريع كند و به تحريكات عصبي منتهي شود، برخلاف طلا نقره براي مردان ايجاد آرامش مي‌كند.



تاثير طلا بر عقيم شدن

وي تاكيد كرد: استفاده طولاني از طلا روي تمام هورمون‌هاي مردان به ويژه هورمون‌هايي كه از ناحيه هيپوفيز در بدن پخش مي‌شود تاثير منفي مي‌گذارد و در آن ميان مي‌توان به كاهش ترشح تستسترون و كمبود اسپرماتوزوئيد، در نهايت كاهش قدرت جنسي و در نتيجه عقيم شدن آنها اشاره كرد.جواد ملكوتي خواه با اشاره به تحقيقاتي كه در سال 1970 انجام شده گفت: در اين تحقيقات مشخص شده است كه شيرمادراني كه از طلا استفاده مي‌كنند در سيستم جنسي نوزادان جمع مي‌شود اما اين امر براي نوزادان دختر صادق نيست. به طوري كه 70 تا 105 نانوگرم طلا در يك ميلي ليتر مايعي كه اسپرم در آن وجود دارد به شدت تحرك و رشد اسپرم را دچار اختلال مي‌كند.وي اضافه كرد: از ميان ديگر عوارضي كه طلا براي مردان ايجاد مي‌كند مي‌توان به تحقيقاتي اشاره كرد كه در سال 1990 در آمريكا انجام شده است. محققان با مطالعه روي افرادي كه با طلا ارتباط دارند به اين نتيجه رسيده‌اند كه طلاي موجود در بدن آنها باعث ايجاد اختلالات هورموني شده و هورمون‌هاي پرولاكتين و FSH بيشترين تاثير منفي را از طلاي موجود در بدن آنها گرفته و بيشترين تجمع طلا در دستگاه تناسلي مردان مشاهده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها