بازدید 1980

خط آهن چين به اروپا فعاليت خود را شروع کرد

هوانگ چیفان شهردار چونگ چینگ گفت این مسیر بسیار امن تر و ارزان تر از حمل و نقل دریایی خواهد بود.
کد خبر: ۱۷۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶ 02 July 2011
قطار حاوی کالاهای الکترونیکی صادراتی چین روز جمعه با افتتاح راه آهن باری جدید بین قاره ای چین و اروپا سفر سیزده روزه خود را به دویسبورگ آلمان آغاز کرد.

این خط آهن جدید پنجشنبه شب در مراسمی رسمی و پس از چندین ماه راه اندازی آزمایشی و بررسیهای فراوان به طور رسمی افتتاح شد. قطاری که صبح روز جمعه چونگ چینگ را ترک کرد پس از طی کردن یازده هزار و یکصدو هفتاد و نه کیلومتر و با عبور از منطقه خودمختار سین کیانگ چین و کشورهای قزاقستان، روسیه، بلاروس و لهستان در نهایت وارد آلمان خواهد شد.

این مسیر در واقع میانبری بسیار کوتاه در برابر مسیرهای سنتی دریایی از شانگهای و گوانجو به اروپا است و سفر دریایی سی و شش روزه را به سیزده روز کاهش خواهد داد. هوانگ چیفان شهردار چونگ چینگ گفت این مسیر بسیار امن تر و ارزان تر از حمل و نقل دریایی خواهد بود.

به گفته رییس گمرگ چونگ چینگ اگرچه بیش از یک دهه است در این مسیر خط آهن وجود داشته است، به علت بازرسیهای پیچیده گمرکی و تشریفات زمانگیر هیچ خدمات ریلی از چونگ چینگ به اروپا ارائه نمی شد.

خبرگزاری شینهوا از چونگ چینگ گزارش داد، چین سال گذشته با امضای توافقنامه استراتژیک با روسیه و قزاقستان برای بازگشایی یک مسیر باری جدید، تلاش کرده است صادرات خود به ویژه صادرات زمینی محصولات الکترونیک را به اروپا تقویت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم