بازدید 10323
فضه(س) هم هنر کمیاگری دارد؛

با هنر کیمیاگری خدای سبحان آشنا شوید

به گزارش «تابناک»، این کتاب که هفتاد و دومین عنوان از مجموعه «کتاب دانشجویی» است و از سوی انتشارات میراث اهل قلم منتشر شده، دربردارنده گزیده درس ها و گفتارها و تفسیرهای آیت الله جوادی آملی است که به شکلی موجز، خواندنی و مفید دسته بندی شده است.
کد خبر: ۱۷۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱ 01 July 2011
سرویس فرهنگی ـ گزیده‌هایی از خوان حکمت و معرفت آیت الله عبدالله جوادی آملی در قالب کتابی با عنوان «الف» که با رویکردی گزیده گونه با هدف آشنایی با رموز زندگی از سوی «کتاب دانشجویی» روانه بازار نشر شد.

به گزارش «تابناک»، این کتاب که هفتاد و دومین عنوان از مجموعه «کتاب دانشجویی» است و از سوی انتشارات میراث اهل قلم منتشر شده، دربردارنده گزیده درس ها و گفتارها و تفسیرهای آیت الله جوادی آملی است که به شکلی موجز، خواندنی و مفید دسته بندی شده است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «آنچه در این چند برگ تقدیم شده است؛ بریده‌هایی از تفسیر آیات وحی در لسان و بیان آیت الله جوادی آملی است که طی سالها در جلسات مختلف تفسیر وحی و نیز دروس اخلاق؛ به خامه شاگردان بر کاغذ سفید، جان بخشیده است.»

در بخشی از این کتاب آمده است:

ما با بار گناه و با بار خیال و وهم توان این پرواز را نداریم، باید شستشو کنیم؛ منتها شستشوی ملکوتی، گردگیری و غبارروبی و خانه تکانی ملکوتی...ما مشکل مان درگیری ها وجارو کرکردن ها و شستشوهای ملکی است که نتیجه‌اش نقل این آلودگی هاست. اگر کسی گردگیری می کند، این طورنیست که گرد این آئینه را از بین ببرد. گرد از صفحه آئینه زدوده می شود ولیکن به پارچه می چسبد یا در جارو کردن...این گرد ها ازبین نمی رود اما با کیمیاگری می شود که «محو و اثبات» کار ملکوتی ذات اقدس اله است و لیله القدر هم شب کیمیاگری و شب محو و اثبات است.

ما اگر می خواهیم گناهانمان را با توبه شستشو کنیم، مثل جاروکردن نیست که این آلودگی ها را از خود منتقل کنیم بجای دیگر. ما تبدیل می کنیم به محو و اثبات. این که ذات اقدس اله، سیئات را به حسنات تبدیل می کند کیمیاگری است دیگر! گیمیاگر یک مس را طلا می‌کند. اگر وجود مبارک فضه (س) به تعبیر شیخ مشایخ ما مرحوم آیت الله اصفهانی که فرمود:  

مفتقرا متاب رو از در او به هیچ سو/ زان که مس وجود را فضه او طلا کند
اگر خدمتگزار بی‌بی، خادمه بی بی این هنر کیمیاگری را دارد که مس را طلا کند، خود آنها چه خواهند کرد؟! بالاخره در کیمیاگری این نیست که این نقض را منتقل کند به جای دیگر. در کیمیاگری یبدل الله سیئاتهم حسنات ...(فرقان/آیه 70)

بنابراین گزارش، «الف» را کتاب دانشجویی در قطع پالتویی با قیمت هزار تومان روانه بازار نشر کرده و علاقمندان می‌توانند با تماس با شماره  33355577-021 این کتاب خواندنی را تهیه کنند.

شایان ذکر است آیت الله جوادی آملی چندی پیش، بر تدوین کتابی با عنوان «مفاتیح الحیات» تاکید کرده بود و ضمن آن خواستار توجه جدی به تشریح رموز زندگی در این دنیا شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها