بازدید 85469
۱

تخفیف هواپیمایی برای خانواده شهدا وجانبازان

کد خبر: ۱۷۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳ 25 June 2011

سرویس با بینندگان «تابناک» ـ در ادامه پیگیری مشکلات مردم توسط «تابناک»، مطلبی از سوی یکی دیگر از کاربران محترم از طریق ایمیل اختصاصی karbar@tabnak.ir به دست ما رسید که تا حد امکان پیگیری لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه مربوطه انجام شد.

به گزارش «تابناک»، متن این درخواست به همراه پاسخ مربوطه به شرح زیر می آید:

طرح مشکل:

تابناک عزيز سلام به استحضار مي رساند سالهاست شرکت هوايي ايران اير، ايران اير تور و اسمان نسبت به صدرو بليت هواپيما با تخفيف 50 درصد براي خانواده شهدا و جانبازان اقدام مي کنند ولي اينجانب چند روز پيش براي گرفتن بليت هواپيما با تخفيف ويژه براي مسير تهران مشهد به يکي از آژانسها مراجعه کردم و در آنجا اعلام کردند به علت واگذاري شرکت ايران اير تور بايد درخواست خود را چند روز زودتر بدهيد تا شرکت موافقت کند به ناچار به فرودگاه رفتم و متوجه شدم فقط شرکت ايران اير و آسمان بليت با تخفيف را صادر مي کنند و از آنجا که پروازهاي شرکت ايران اير به مشهد بسيار کمتر از ايران اير تور است بيشتر مراجعان به شرکت آسمان مراجعه مي کردند که تهيه بليت براي آنها پاي پروزا دشوار بود متاسفانه در بين مسافران تعداد زيادي از جانبازان و خانواده شهدا بودند که ساعتها در فرودگاه معطل شده بودند و سرانجام قيد سفر با تخفيف را زده و با سایر شرکتها بار سفر بستند.

 من مخالف خصوصي سازي براي افزايش خدمات نيستم اما سوال اينجاست که دولت، بنياد شهيد و ساير نهادهاي مربوطه چرا با شرکتهاي خصوصي وارد مذاکره نمي شوند تا انها نيز نسبت به صدور بليت با تخفيف اقدام کنند و سهم خود را از بنياد و يا دولت بگيرند. آيا درست است جانباز شيميايي و ويلچري ساعت ها در فرودگاه منتظر بماند؟

لطفا اين موضوع را پيگيري کنيد با تشکر
   
پاسخ مربوطه:

مدیرمسئول محترم سایت خبری تابناک
با سلام

احتراما بازگشت به نامه شماره 140 / ت مورخ 28 /3/ 90 درخصوص «تخفیف بلیت هواپیما برای خانواده شهدا و جانبازان» به آگاهی می‌رساند بر اساس ماده 5 آیین‌نامه اجرایی قانون تسهیلات استخدامی اجتماعی جانبازان 25 درصد به بالا در صورت مسافرت با هر یک از شرکت‌های هواپیمایی دولتی یا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از پرداخت 50 درصد هزینه بلیت مسافرت معاف می‌باشند و بر اساس تبصره 2 این بند در صورتی که حسب تشخیص بنیاد، جانباز نیاز به یک نفر همراه داشته باشد، با معرفی بنیاد، تخفیف 50 درصد موضوع این ماده درخصوص وی منظور می‌شود.

قابل ذکر است شرکت‌های هواپیمایی دولتی که دارای بلیت‌های تخفیف‌دار می‌باشند شرکت‌ هواپیمایی ایران‌ایر و آسمان هستند و سایر شرکت‌های هواپیمایی به علت خصوصی بودن و عدم دریافت یارانه از دولت از این گونه خدمات معذورند و در خصوص ارایه این‌گونه خدمات ارگان‌های ذیربط (بنیاد جانبازان و ...) می‌بایست با شرکت‌های هواپیمایی مورد نظر مذاکره و به صورت عقد قرارداد جهت ارایه خدمات اقدام نمایند. ضمنا شرکت هواپیمایی ایرتور از اواخر فروردین سال 1390 به بخش خصوصی واگذار شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
با سلام بزرگواران وقتی پیش شما می ایند که اول بچه خود را هدیه کردن تا شما ومدیر مسول شما حقوق چند ملیونی بگیرید یاد دوران از دست دادن بستگان با حرکت شما ما را ازار میدهد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار