بازدید 2617

دشتستاني ها درانتظار فروش کامل خرما

به منظور رفع مشکل نخلداران دشتستانی در نخستین گام به زودی هزار تن خرما از کشاورزان خریداری می شود. از جمعیت 250 هزارنفری دشتستان 120 هزار نفر از طریق نخیلات امرار معاش می کنند .
کد خبر: ۱۷۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱ 23 June 2011
110 هزار تن خرما پارسال در دشستان تولید شد تا کمکی به معیشت عمده تولیدکنندگان خرمای استان بوشهر باشد .

به گزارش واحد مرکزی خبر  15 هزار تن از این مقدار با وجود گذشت ماهها از فصل تولید ، هنوز فروخته نشده است . تولید خرما در استان بوشهر از اسفند آغاز و محصول در شهریور برداشت می شود .

خرمای تولید شده از نوع کبکاب به عنوان یکی از انواع مرغوب خرمای استان است که قیمت معمول آن در بازار استان هزار و 200 تومان در هر کیلوست .

بسته بندی سنتی ، کاهش تقاضای بازار مصرف و کاهش صادرات باعث شد این محصول به فروش نرسد .

منوچهری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با بیان اینکه کشاورزان تمایلی برای فروش توافقی و تضمینی خرما در وقت اعلام شده نداشتند ، گفت : کشاورزان امسال فقط 3 هزار و 500 تن خرما به صورت توافقی به قیمت کیلویی 600 تومان به 23 شرکت و تعاونی روستایی فروختند اما در مدت 2 ماه خرید تضمینی به قیمت کیلویی 300 تومان حتی یک کیلوگرم خرما نیز به این مراکز تحویل نشد .

 استاندار بوشهر در کارگروه تنظیم بازار گفت : با خرید خرمای کشاورزان با قیمت مناسب تلاش می کنیم بخشی از ضرر و زیان وارد شده به نخلداران را جبران کنیم .

جهانبخش افزود : به منظور رفع مشکل نخلداران دشتستانی در نخستین گام به زودی هزار تن خرما از کشاورزان خریداری می شود. از جمعیت 250 هزارنفری دشتستان 120 هزار نفر از طریق نخیلات امرار معاش می کنند .

 3 میلیون و 500 هزار اصله نخل در دشتستان وجود دارد . آقای منوچهری ورود دولت به بازار خرید خرما ، تنوع بسته بندی ، بازاریابی در زمان تولید و قراردادن خرما در سبد غذایی دانش آموزان و سربازان را از راه حل های رفع مشکل کشاورزان عنوان کرد .

 6 میلیون اصله نخل در استان وجود دارد که سالانه 150 هزار تن محصول از آنها برداشت می شود . پارسال 12 هزار تن خرما به ارزش 14 میلیون دلار از استان بوشهر به کشورهای روسیه ، آسیای میانه و حاشیه جنوبی خلیج فارس صادر شد .

گفتنی است بیش از 22 هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند و 14 درصد خرمای کشور در بوشهر تولید می‌شود .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل