بازدید 6975
مرور روزنامه‌های دوشنبه ۱۹ تیرماه

بازار خودرو؛ دست ما کوتاه و خرما بر نخیل! / شورای راهبردی روابط خارجی و روابط با امریکا / چالش‌های آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه

اصلاح طلبان تندرو ـ کندرو می‌شوند؟ ادعای جدید وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت، تصویب قانون جاسوسی از شهروندان در فرانسه، چرا کویت و عربستان، سهم ایران را در میدان گازی آرش فراموش کردند؟ سازِ ناکوکِ ماکرون در ناتو، صدور برگه مالیاتی برای ۶۳ هزار خانه خالی، خداحافظی با دوشغله‌های کابینه و سیستان و بلوچستان در معرض کوچ اجباری، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۷ 10 July 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه ۱۹ تیرماه در حالی چاپ و منتشر شد که فریاد وحدت شیعه و سنی علیه تروریسم در تشییع پیکر شهدای زاهدان، هشدار درباره مساله اشتغال در ایران، زیگزاگ در بازار خودرو و خداحافظی با دوشغله‌های کابینه در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


بازار خودرو؛ دست ما کوتاه و خرما بر نخیل! 


حجت الله اکبرآبادی طی یادداشتی در شماره امروز ابتکار با تیتر بازار خودرو؛ دست ما کوتاه و خرما بر نخیل! نوشت: در بازار مکاره خودرو مصرف کننده بازنده اصلی است و دستش نیز جایی بند نیست که بخواهد خود را از این وضعیت نجات داده و حق انتخاب برایش محفوظ باشد. طی این همه سال نیز هر طرحی در جهت دفاع از حقوق مصرف کننده به محاق رفته تا مصرف کننده ایرانی یا مجبور به استفاده از تولیدات داخلی شود که کیفیت شان چنگی به دل نمی‌زند و یا سراغ خودرو‌های مونتاژی چینی موجود در بازار ایران را بگیرد. خودرو‌هایی که به گفته یک نماینده مجلس قیمت واقعی شان ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است، اما با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان وارد می‌شود و به قیمت ۳ میلیارد تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود؟!


البته مافیای واسطه گری تنها مختص خودرو‌های چینی نیست و دیر زمانی است که تولیدات داخلی نیز از این شرایط نامتعارف تبعیت می‌کنند تا قیمت‌ها روز به روز بر مدار افزایش باشند. البته اگر زمانی نیز (مثل چند روز گذشته) قیمت‌ها با افت مواجه شده و ۴۰، ۵۰ میلیونی پایین بکشد به تناسب آن قیمت‌های نجومی و شوک‌های افزایشی به بازار، چیزی عاید مصرف کننده نمی‌شود و باز هم اوست که سرش در این بازار کاذب بدون کلاه خواهد ماند. بگذریم از اینکه فعلا بازار در رکود بسر برده و‌مشتری چندانی وجود ندارد.


در نظر بگیرید که در دو کشور همسایه عراق و افغانستان، بهترین برند‌های خودرویی دنیا به قیمت خودرو‌های چینی در ایران و شاید کمتر عرضه می‌شود. در حالی که مصرف کننده ایرانی باید بابت همان خودروها، ۲۰ میلیارد تومان پرداخت کند.


براستی چه کسی می‌خواهد این معادله را حل کرده و پاسخ شفافی برای آن ارایه کند؟ اینکه چرا خودرو‌های وارداتی در کشور‌های همسایه به یک دهم قیمت در ایران عرضه می‌شود؟ ایراد کار کجاست و چرا مصرف کننده ایرانی همیشه باید با حسرت به بازار خودرو داخلی در مقایسه با کشور‌های همسایه نگریسته و افسوس بخورد که چرا دست‌های گشایش گری نیست که بازار خودرو ایران را از دست مافیا نجات داده و یک بار برای همیشه آن را ساماندهی کند.


به طور طبیعی این کار انتظار بالا و دور از دسترسی نیست و باید در راه رفته طی این سال‌ها تجدید نظر اساسی شود. راهی که همیشه اعتراض مصرف کننده ایرانی را در پی داشته و با اکراه و از سر ناچاری پذیرفته است به وضعیت موجود تن دهد. آن هم در شرایطی که خودروسازان داخلی نیز مدام از این می‌نالند که محصولات شان را با ضرر تحویل مشتری می‌دهند!


یقینا اینکه امروز دولت و مجلس پس از کش و قوس‌های بسیار بالاخره به این نتیجه رسیده اند که اجازه واردات برند‌های خودرویی با عمر ۵ ساله را بدهند جای امیدواری است و می‌تواند به کاهش التهابات بازار خودرو کمک کند، اما به طور طبیعی بستن مالیات ۷۰ درصدی به واردات این خودروها، مراد قانونگذار را از این طرح کامل برآورده نمی‌کند و حکایت موجود می‌تواند همچنان ادامه دار باشد.


آنچه مسلم است خودرو‌های وارداتی با عمر ۵ ساله زمانی می‌تواند به نیاز‌های بازار پاسخ گفته و به تعادل آن کمک کند که قیمت‌ها در محاسبه مصرف کننده ایرانی معقول باشد و در عین حال واردکنندگان از حاشیه سودی مطمئن و منطقی برخوردار شوند چه در غیر این صورت افزایش هزینه‌های واردات و متعاقب آن دور شدن این خودرو‌ها از قیمت‌های حقیقی شان، نه تنها اثرگذار نخواهد بود بلکه باعث خوشحالی منتقدان سرسخت واردات خودرو‌های دست دوم خواهد شد تا در دوری تسلسل گونه باز هم در آشفته بازار خودرو غوطه بخوریم.


شورای راهبردی روابط خارجی و روابط با امریکا


محسن رخصت طلب طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان شورای راهبردی روابط خارجی و روابط با امریکا نوشت: قطع رابطه ایران و امریکا در دهه ۶۰ با دلایل مختلفی قابل توجیه است. انقلاب اسلامی نظام سیاسی نوپایی که خلاف جهت منافع ابرقدرت‌ها ظهور کرده بود نمی‌توانست تا قبل از تثبیت ساختار سیاسی خود به راحتی ادامه حیات بدهد. این در شرایطی بود که از ابتدای پیروزی انقلاب با بحران‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و در ادامه با جنگ تمام عیار هشت ساله مواجه شد و سازماندهی و پیاده‌سازی ساختار سیاسی با تاخیر و اعوجاجاتی صورت گرفت، اما توانست از کوران حوادث سربلند خارج شود. 


تعبیر صحیح و به‌موقع «رابطه گرگ و میش امریکا و ایران» از سوی امام خمینی (ره) در همان شرایط بیان شده است. با نگاهی به مولفه‌های قدرت ملی ایران در دهه اول و دهه پنجم به تفاوت‌های بزرگی مواجه می‌شویم که غفلت از آن نتایج زیانباری را برای امروز و فردای ملت ایران در پی خواهد داشت. اگر مولفه‌های قدرت ملی را در سه بعد سیاست، اقتصاد و فرهنگ دسته‌بندی کنیم در می‌یابیم که با تاکید بر افزایش قدرت سیاسی (دفاعی و امنیتی) در سایر حوزه‌ها با چالش مواجه هستیم و باید نسبت به چرایی و عوامل این چالش تامل جدی داشته باشیم. در عین حال با افزایش قدرت دفاعی- امنیتی موازنه قدرت به نفع ایران تغییر کرده و لازم است از این فرصت در جهت تقویت سایر حوزه‌ها اقدام نمود تا به همه ابعاد قدرت ملی دست پیدا کنیم. هدف این نوشتار این است که توجه بدهد که ما در سیاست‌گذاری‌های کلان خود نمی‌بایست در هدف‌گذاری‌های دهه اول متوقف بمانیم و ناگزیر باید با تغییر رویه و تاکتیک‌های گذشته با سرعت و گستردگی لازم در صحنه بین‌المللی به حیات خود ادامه بدهیم. در دهه اول جنگ به کشور ما تحمیل شد و بیش از سی کشور جهان از صدام حمایت همه‌جانبه می‌کردند و در مقابل ایران در تحریم‌های تسلیحاتی و اقتصادی و سیاسی جدی قرار داشت به‌طوری‌که ما حتی توان مقابله و انجام بازدارندگی در برابر بمباران و موشکباران مناطق مسکونی توسط ارتش عراق را نداشتیم و مردم سخت‌ترین ایام را سپری کردند، اما امروز به یاری خداوند و همت جوانان این مرز و بوم به چنان قدرت دفاعی دست پیدا کرده‌ایم که دشمنان قدرتمند ایران در مقابله با ما تامل و درنگ می‌کنند.


امروز از این قدرت بازدارندگی باید بیشترین بهره را برد و لازمه آن برقراری ارتباط با امریکا و به تبع آن ایجاد ارتباط متوازن با سایر کشور‌های شرقی و غربی است.

امروز چرا ما باید از این ارتباط نگرانی داشته باشیم و از تبعات آن بترسیم؟


ایران امروز به واسطه وجود قدرت تثبیت شده امنیتی، انتظامی و دفاعی، سیطره نسبی و لازم در داخل و محیط منطقه‌ای و تا حدودی بین‌المللی را به دست آورده است و با ورود به فضای ارتباطی با سایر کشور‌ها خصوصا امریکا می‌تواند چالش‌های اقتصادی و اجتماعی موجود را ترمیم کند و به ارتقای قدرت ملی خود دست یابد.

در وظایف شورای راهبردی روابط خارجی ایران تصریح شده است که مسئولیت شورا «تهیه راهبرد‌ها و سیاست‌ها و راهکار‌هایی است که جمهوری اسلامی را در سیاست خارجی به نتایج مطلوب برساند.»
مسئولان محترم شورا چه زمانی می‌خواهند راهکار‌های لازم برای رسیدن به نتایج مطلوب را پیاده‌سازی کنند؟
آیا جز این است که بهترین زمان برای این امر در شرایط فعلی و خصوصا در زمان حیات با کفایت رهبری انقلاب است که خود عامل اصلی دستیابی به این قدرت ملی بوده و می‌توانند با هدایت صحیح شرایط جدید در رفع چالش‌های اقتصادی و اجتماعی موجود ایفای نقش کنند؟ 

مصرانه از ریاست و اعضای محترم شورای روابط خارجی ایران می‌خواهیم شجاعانه در این مسیر قدم بردارند و با توجه به تجربه دهه اول و دوران جنگ بهترین تصمیم را در جهت ایجاد روابطی متوازن و محکم و عزتمندانه با امریکا اقدام کنند.
بدیهی است این اقدام منجر به حل اختلافات با کشور‌های اروپایی و مساله FATF و هسته‌ای و سایر مسائل و نیز به ارتقای بنیه اقتصادی ایران منجر خواهد شد. 


چالش‌های آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه


حسین معافی طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه شرق با عنوان چالش‌های آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه نوشت: لایحه برنامه هفتم توسعه برای سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ تدوین شده و ۲۲ فصل و هفت بخش دارد که شامل بخش‌های اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی، فناوری و آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی و اداری، حقوقی و قضائی می‌شود. در پیش‌گفتار این لایحه آمده است: برنامه هفتم توسعه چهارمین برش از سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و اولین برنامه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که برای تحقق عدالت و با رویکرد مسئله‌محوری بر موضوعات انسانی و مهم کشور تمرکز کرده است. این برنامه با اتکا بر اسناد بالادستی از‌جمله سند تحول دولت مردمی برنامه‌های اولویت‌دار مشخصی را بر اساس پیشران‌های توسعه‌محور انتخاب و مبنای حرکت توسعه مستمر و باثبات در جامعه تنظیم و تدوین کرده است. این برنامه با هدف توسعه پایدار و تعاملی ایران با تأکید بر تقویت قابلیت‌های داخلی و افزایش کارایی و اثربخشی حکومت در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تدوین شده است. به‌طور کلی در برنامه هفتم توسعه، توسعه آموزش و پرورش به عنوان یکی از اصلی‌ترین محور‌های توسعه منابع انسانی در نظر گرفته شده است و برای تحقق این هدف، برنامه‌های گوناگونی از‌جمله توسعه فناوری‌های آموزشی و پرورشی، توسعه بنیان‌های دانش‌بنیان و تحقیقات کاربردی در زمینه آموزش و پرورش و توسعه فضای کارآفرینی در آموزش و پرورش تدوین شده است. برای رسیدن به این اهداف، برنامه هفتم توسعه در زمینه آموزش و پرورش اقدامات متعددی را شامل می‌شود. برخی از این اقدامات عبارت‌اند از:

- افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش و پرورش، به‌ویژه در زمینه‌هایی که نوآوری، کارآفرینی و تحقیق و توسعه را ترویج می‌دهند

- ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده از فناوری‌های آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی

- توسعه آموزش مهارت‌های کاربردی و حرفه‌ای در تمامی مراحل آموزشی

- تقویت مدیریت و نظارت بر آموزش و پرورش با استفاده از فناوری‌های نوین

- تحقیق و توسعه در زمینه آموزش و پرورش، به‌ویژه در زمینه‌هایی که به توانمندی‌های نیروی کار کشور کمک می‌کنند

- توسعه آموزش نسل جدید به‌منظور بهره‌وری از فناوری‌های نوین در آینده.

برنامه هفتم توسعه در زمینه آموزش و پرورش در ایران، تغییرات مهمی را در این حوزه ایجاد کرده است. در زیر به برخی از این تغییرات اشاره می‌شود:

 افزایش دسترسی به آموزش و پرورش‌/ بهبود کیفیت آموزش و پرورش‌/ توسعه فناوری‌های آموزشی/ توسعه آموزش مهارت‌های کاربردی و حرفه‌ای‌/ تحقیق و توسعه در زمینه آموزش و پرورش/ توسعه آموزش نسل جدید‌/ توسعه زیرساخت‌های آموزشی‌/ توسعه آموزش در مناطق محروم.

اگرچه در برنامه ششم بسیاری از اهداف و مقاصد، محقق نشدند یا با رشد و پیشرفت کمی محدودی روبه‌رو بودند، امید است که مجلس و دولت با در نظر گرفتن واقعیات جامعه و انجام تحقیقات و نیاز‌سنجی‌های علمی بتوانند برنامه‌ای را تدوین کنند که بیشتر مسائل و چالش‌های کشور در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه در مسائل آموزشی و تربیتی کاهش یابند. امروزه آموزش و پرورش از فقدان منابع مالی مناسب و کمبود نیرو‌های توانمند و باانگیزه رنج می‌برد. مشکلات معیشتی، عدم رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی، عدم پرداخت فوق‌العاده ویژه برای فرهنگیان، تأخیر‌های طولانی در پرداخت‌های قانونی، نداشتن برنامه‌های آموزشی و توانمند‌سازی برای معلمان و مدیران، همسو نبودن برنامه‌های درسی با تغییرات جامعه، نداشتن انگیزه ادامه تحصیل و ناامیدی از آینده، تأثیرات سوء فضای مجازی بر اخلاق و رفتار و گفتار دانش‌آموزان، مهاجرت نخبگان، دانشجویان و دانش‌آموزان برتر و... بخش کوچکی از مشکلات آموزشی کشور به شمار می‌روند که اگر فکری اساسی در برنامه هفتم توسعه در حوزه‌های آموزشی و پرورشی نشود، کشور دچار بحران شدیدی در سال‌های آتی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۵
آقای رخصت طلب
شک نکن که فرصت طلبان خارجی و داخلی اجازه روابط با آمریکا را نخواهند داد
در داخل عده ای هر چیزی را سه برابر قیمت به مردم تحمیل می کنند و چین هم نفت ما را یک سوم قیمت می خرد روسیه و قطر هم که در ظاهر با ما دوست هستند رقبای نفت و گازی ما هستند
دنبال پرتقال فروش می گردید؟؟؟؟؟!!!!!!! مگر خود مجلس اختیار تعیین قیمت را به خودرو ساز نداد، مگر خود مجلس واردات خودرو را ممنوع نکرد، مگر خود مجلسی ها و قضائیه ها و دیوان عدالتی ها شاسی بلند نگرفتند، مگر مافیای 6 نفره خودرو در مجمع تشخیص مصلحت حضور ندارد. مگر دستگاههای دولتی بدون محدودیت و قرعه کشی از ایران خودور و.. هزاران دستگاه خودرو هر ساله نمی گیرند. مگر اهتیار واردات خودور را به ایران خودرو و سایپا ندادهاند .مگر خودو دولت کاسب این انحصار نیست
آمو نشان دادی که تو هم از آویزان های آموزش و پرورشی . همان 40 درصدی که در تابناک زده بودند که از آموزش و پرورش حقوق می گیرند و معلم نیستند .در مقاله ات یک کلمه در مورد معلم و ارتقاء شان و دانش او گفتی ؟ در مورد احقاق حقش گفتی ؟
این شریعتمداری همیشه از امریکا و اسرائیل مطلب می گذارد .مطالبش دو جوره .امریکایی ببینید چه کار کردند و یکی نگاه کن امریکای ها میگن ...
چطور برای هر چیزی از طرف بالایی ها دستور میاد ولی در مورد خودرو همه سکوت می کنند؟ از اپیلاسیون خانم ها گرفته تا مجری تلویزیون اعمال نظر می شود ولی کار به خودرو که می رسد همه ساکت می شوند. علتش این نیست که خودی ها از گرانی خودرو‌ سود می برند؟
دست دولت و مجلس درد نکند که برای حمایت از تولید داخلی کاذب با جان 80 میلیون نفر بازی و انها را به کام مرگ میکشد . وباعث افزایش تمام اقلام نیز میگردد . خدایا کمکمان کن .
شورای رقابت باز هم نشون داد کلاهش پشمی نداره. حقوقی که از بیت المال میگیرید هیچ کس راضی نیست. شما هیچ کار مفیدی برای مردم نمیکنید. قیمتهای جدیدتون با قیمتهای اعلامی شرکتها چقدر فرق داره؟ چرا قبل از ثبت نام قیمتهایی که قرار بود به دست مردم بدید را نگفتید و این بازیها را درآوردید!
ما اجازه واردات خودرو و رقابت را نخواهیم داد کیفیت همین است که هست و قیمت را هم ما تعیین می کنیم هر کس خوشش نیامد برود آنطرف آب خودروی ارزان با کیفیت سوار شود کسی مانعش نشده. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
دولت مردمی
جلوی تولید ارابه های مرگ را بگیرید. چطور در کشوری که اسم اسلام رو یدک میکشه اجازه میدین چنین خودروهای بی کیفتی تولید بشه که به وضوح عامل اصلی مرگ و میر ملت در سوانح رانندگی هستن؟
آقایان مافیای خودرو و آقای میرسلیم دست شما در خون تک تک این هموطنان عزیز و مظلوم آلوده است.
مرد باشید یک بار آمار دقیق بدین که در حدودا 20 هزار کشته سوانح سالیانه چه درصدی خودروی داخلی بودن و چه درصدی ضعف ایمنی باعث فوت سرنشین شده؟ مطمئنم با دیدن آمار روی شما سیاه میشه و عرق شرم و وحشت بر پیشانی تک تک شما خواهد نشست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
خودت همون خط اول آخرش منظورم هست جوابو دادی مشکل همونجاس دقیقا
در باب آموزش و پرورش
من با کلان برنامه های آموزش و پرورش آشنایی ندارم اما می دانم که در همین لحظه، نامه نگاری نهادهای امنیتی و نهادهای قدرت برای ثبت نام فرزندان مقامات و شاغلین در نهادهای امنیتی با حراست های مناطق مختلف آموزش و پروش در جریان است. نامه هایی که فرزندان این افراد را به مدارس دولتی ویژه هدایت می کند تا این افراد از آسیب های نظام آموزش و پروش جاری در امان باشند.
بد نیست رسانه پیگیر این موضوع و این نامه نگاری ها شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
داداش هوس آب خنک کردیا
ورود ایران که تنها کمتر از نیم درصد از سهم اقتصاد دنیا را دارد به شانگهای

و در حالیکه در تحریم جهانی ۴۰ ساله است و در فقر و فلاکت و نابودی محیط زیست ناشی از ناکار امدی و بی کفایتی و فساد افسار گسیخته سازمان یافته در بین برخی مسولانش رنج میبرد

و حتی قادر به دریافت پول نفت بسیار ارزانتر از بازار خود از کشورهای فرصت طلب نبوده و نیست !!!!

چه تهدید و خطری برای جهان امپریالیستی است که کیهان می گوید !!!!!!؟؟؟؟؟

جز انکه نفت و گاز و برق و مواد معدنی پتروشیمی و فولاد و مس ووو کالاهای

تولیدی خود را باید بسیار ارزان حراج کند و دلارهایش را نتواند بگیرد ؟؟؟

و فقط اکثر کشورها از جمله روسیه و چین کمونیست و هند و ژاپن و کره جنوبی و

عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن و ونزوئلا در خارج

و کاسبان تحریم در داخل و آغازاده های ساکن کانادا و آمریکا و اروپا منافع انرا

خواهند برد و امریکا و اسراییل و اروپا هم بسیار از اینکه ایران را در فقر و فلاکت

کنترل کرده اند ، خوشحال و راضی هستند !!

و هزینه های گزاف مادی و فقر و فلاکت و بدبختی و عقب مانده گی انها را هم

اکثریت قاطع مردم و کشور ایران متاسفانه پرداخته و میپردازند .!!! ؟
روزنامه اعتماد یک صفحه تملق و تمجید بیخودی گفت تا در دو خط بتونه واقعیت نیازمندی ارتباط با آمریکا و حل مسئله fatf رو بگه
قطعا قطع ارتباط کامل با آمریکا در دهه شصت اشتباه بزرگ و نابخشودنی بود چون باعث شد از اون زمان فشار زندگی روی دوش مردم چند صد برابر بشه ، قطع ارتباط با کشورها به شکل کلی هیچوقت نباید اتفاق بیفته و باید با همه کشورها با زیرکی و سیاست خاص ارتباط داشت ، چند خط آخر نوشته آقای رخصت طلب درسته درمورد مذاکره مستقیم با آمریکا و عضویت در fatf اون هم سریعا
مشکل اکثریت مردم پرداخت چند میلیارد به خودرو زیر پایشان نیست آن مشکل همان های است که از یک جای دیگر مانند رانت و ویژه خواری و انحصارات آن میلیاردها را در می آورند اکثریت مردم در تأمین معاش روز مره وا مانده اند از خدا بترسید که نمیترسید و کمتر مسائل زندگی مرفهین بی درد را مشکل مردم و کشور قالب کنید
شورای رقابت یا رفاقت؟ شاید هم شورای رانت و .....فقط بدانید مردم از عملکرد شما راضی نیستند..... قیمت قبلی که برای جک J4 تعیین کردید با قیمت جدید حدود 250 میلیون تفاوت داره لطفا اگر ریگی بکفشتان نیست این را توجیح کنید کدام درست است ؟اصلا" شما" توان و تخصص انجام کار را دارید یا طبق معمول با رانت و پارتی پست گرفته اید....
نگارنده محترم، مادامیکه امثال میرسلیمها برای خودرو تصمیم میگیرند وضعیت خودرو به هیج عنوان سامان نخواهد گرفت.
خیانت درحق مردم
بزرگترین چالش آموزش و پرورش در سال‌های پیش رو تبدیل شدن معلمان به حقوق بگیر هستش، با فرستادن نیروهای خدماتی و شرکتی به کلاسهای درس، جذب سرباز معلمان سنوات گذشته، تعطیل شدن مراکز تربیت معلم و عدم توجه به دانشگاه فرهنگیان در کنار مشکلات معیشتی فرهنگیان، دغدغه ی آموزش در بین کادر مدارس وجود ندارد، از طرف یک دبیر در آستانه ی بازنشستگی
در مورد خودرو چیزی که کاملا مشخص هست و همه مردم بهش رسیدند این هست که هیچ اتفاق خوبی قرار نیست ببینیم و زور امثال میرسلیم ها و دولت و شورای رفاقت بیشتر از خاسته مردم هست الان دیگه خودور مطرح نیست شکم های گرسنه بیکاری و فقر و فحشا و از بین رفتن هر انچه داشنیم مطرحه خودور نوش جون اونهایی که دارند و امثال میرسلیم ها
ملاک درستکاری و صداقت دولت و مجلس را به وضوح در مورد خودرو میتوان مشاهده کرد واقعا شرمنده کردید مردم را چی فرض کردید چندین ماه توی روزنامه ها و سایت ها امید واهی درست کردید که دولت عزم راسخ داره با واردات خودور به این وضعیت پایان بده بعد از تصویبش ۲۰۰ درصد عوارض گمرکی بهش بستید اصلا خودتون با خودتون چند چند هستید یا این که مردم را ... ف ض کردبد
دولت و مجلس انقلابی معیشت مردم رو رها کردند،خرید ماشین و خونه که هیچ بلکه اجاره مسکن مناسب هم آرزو شد.
دیگه حالم از خبرهای خودرویی بهم می خوره. اینها با این اخبار فقط مزدم را سرگرم می کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار