بازدید 6598

حقوق زنان سعودی و سکوت سنگین هیلاری!

یک گروه از زنان سعودی که نام خود را «زنان سعودی مدافع حق رانندگی» نهاده‌اند، در نامه‌ای برای خانم کلینتون از وی پرسیده‌اند که «کجاست؟ و چرا از آنان حمایت نمی کند؟»
کد خبر: ۱۷۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱ 22 June 2011
به نظر می‌رسد چون طرف کلینتون این بار رژیم آل‌سعود به عنوان یکی از متحدین اصلی آمریکاست، وی سکوت پیشه کرده و گرنه کافی بود تا چنین اتفاقی در یکی دیگر از کشورهای خاورمیانه رخ دهد تا فریاد وامصیبتای کلینتون به آسمان بلند شود.

به گزارش جهان، روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی تصریح کرد که «هیلاری رودهام کلینتون»، وزیر امور خارجه آمریکا به خاطر عدم حمایت از حقوق زنان سعودی و عدم مخالفت با رژیم آل‌سعود در جلوگیری از رانندگی زنان مورد انتقاد قرار گرفته است. این در حالی است که کلینتون همواره خود را به عنوان مدافع حقوق زنان و دختران معرفی می‌کند.

بنا بر این گزارش، یک گروه از زنان سعودی که نام خود را «زنان سعودی مدافع حق رانندگی» نهاده‌اند، در نامه‌ای برای خانم کلینتون از وی پرسیده‌اند که «کجاست؟ و چرا از آنان حمایت نمی کند؟»

در این نامه آمده است: «ما این نامه را از آن رو می‌نویسیم تا نگرانی عمیق خود را از سکوت دولت آمریکا در خصوص حق رانندگی زنان عربستان سعودی ابراز داریم.» این نامه به امضای عده کثیری از فعالان زن سعودی از جمله فعالان حقوق بشر، وبلاگ‌نویسان و دانشگاهیان رسیده است.

هفته گذشته، عده کثیری از فعالان زن سعودی بزرگ‌ترین مراسم اعتراضی تاریخ عربستان را در انتقاد از عدم اعطای حق رانندگی به زنان برگزار کردند. در نامه مزبور سکوت کلینتون با حمایت «نانسی پلوسی»، رهبر فراکسیون اقلیت کنگره آمریکا از زنان سعودی مقایسه شده و از سکوت هیلاری کلینتون در قبال این مسئله با توجه به سوابقش اظهار تعجب شده است.

کریستین ساینس مانیتور این احتمال را مطرح کرده که کلینتون نیز در مسیر سلف خود، «کاندولیزا رایس» قدم زده و علی‌رغم سخن‌پراکنی فراوان در خصوص آزادی و دموکراسی، تصمیم دارد در خصوص حق رانندگی زنان خاموشی برگزیند.

البته به نظر می‌رسد چون طرف کلینتون این بار رژیم آل‌سعود به عنوان یکی از متحدین اصلی آمریکاست، وی سکوت پیشه کرده و گرنه کافی بود تا چنین اتفاقی در یکی دیگر از کشورهای خاورمیانه رخ دهد تا فریاد وامصیبتای کلینتون به آسمان بلند شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی