بازدید 2189

فعالیت نفتی ایران در نیجریه تعلیق شد

ارزش تقریبی این قرارداد نفتی حدود 150 میلیون دلار برآورد می شود که قرار بود توسط یک شرکت ایرانی در نیجریه اجرایی شود.
کد خبر: ۱۷۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱ 21 June 2011
قرارداد 150 میلیون دلاری برای اجرای یک کارخانه کوتینگ لوله‌های نفت و گاز و لوله‌گذاری یک خط لوله دریایی به عنوان تنها فعالیت نفتی ایران در نیجریه به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با گذشت نزدیک به چهار سال از امضای قرارداد ساخت یک کارخانه کوتینگ لوله‌های نفت و گاز و لوله گذاری دریایی، اخیرا به دلایل نامشخصی این قرارداد به عنوان تنها فعالیت نفتی ایران در نیجریه به حالت تعلیق درآمده است.

ارزش تقریبی این قرارداد نفتی حدود 150 میلیون دلار برآورد می شود که قرار بود توسط یک شرکت ایرانی در نیجریه اجرایی شود.

البته باید عملیات لوله گذاری دریایی یک رشته خط لوله به طول 50 کیلومتر از سکو تا تاسیسات ساحلی نیجریه توسط پیمانکاری ایران در مدت دو سال انجام می شد که حتی مطالعات مهندسی اجرای این پروژه هم توسط متخصصان ایرانی به پایان رسیده بود.
 
این شرکت ایرانی همزمان با آغاز مراحل ابتدایی اجرای این پروژه فراساحلی، یک مشاور انتخاب کرده و قرار بود که مدارک این طرح تکمیل و به مرور در اختیار کارفرما قرار داده شود. همزمان با انجام لوله گذاری دریایی، ایران برای ساخت یک کارخانه پوشش گذاری و کوتینگ لوله های نفت و گاز در لاگوس به توافق نهایی رسیده بود.
 
در همین حال، یک مقام مسئول با اعلام اینکه توقف و تعلیق این قرارداد نفتی را نباید در تنش سیاسی اخیر دو کشور جستجو کرد، گفت: به زودی دلایل تعلیق این قرارداد نفتی به طور رسمی اعلام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی