بازدید 4225

80 درصد گردش پول كشور الكترونيكي مي‌شود

براي آغاز يك انقلاب در زمينه فناوري بايد حدود يك قرن بگذرد تا اين پيشرفت به مرحله بلوغ برسد اما فناوري اطلاعات و ارتباطات در دنيا كمتر از دو دهه نمودار شد.
کد خبر: ۱۷۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱ 19 June 2011
رئيس سازمان فناوري اطلاعات گفت: در حوزه بانكداري 80 درصد گردش پول در كشور بايد مطابق برنامه پنج‌ساله الكترونيكي شود.

علي حكيم جوادي در حاشيه برگزاري نمايشگاه مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بحث آي سي تي در دنيا اظهار داشت: از آي سي تي به عنوان انقلاب پنجم صنعت در دنيا ياد مي‌شود.

وي با اشاره به جايگاه فناوري اطلاعات و ارتباطات در دنيا ادامه داد: در كشور ايران نيز بحث فناوري اطلاعات و ارتباطات رو به رشد است.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات گفت: براي آغاز يك انقلاب در زمينه فناوري بايد حدود يك قرن بگذرد تا اين پيشرفت به مرحله بلوغ برسد اما فناوري اطلاعات و ارتباطات در دنيا كمتر از دو دهه نمودار شد.

وي افزود: امروزه فناواري‌ها و تكنولوژي‌ها در زمينه ارتباطات و اطلاعات در تمام حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و به ويژه اقتصادي تاثير شگرفي دارد.
حكيم جوادي گفت: استفاده اين نوع فناوري ارتباطات در زمينه حوزه اقتصادي در جهت فرار از فقر در دنيا است.

وي به تشكيل گروه‌هاي بزرگ كه در دنيا براي فناوري اطلاعات و ارتباطات اشاره كرد و افزود: اين گروه به وجود چهارراه‌هاي بزرگ ارتباطي اشاره دارند كه بيشتر كشورهاي دنيا براي رسيدن به اين فناوري‌ها مسيرهايي را پشت سر گذاشته و وارد مرحله جديدي شدند.

رئيس سازمان فناو‌ري اطلاعات از اقدام ايران در جهت رسيدن به فناوري‌هاي پيشرفته در زمينه ارتباطات بيان كرد: ايران نيز در جهت رسيدن به اين نوع فناوري‌ پهناي باند و ديگر راهكارها را در دست اقدام دارد.
وي تاكيد كرد: پيش‌بيني شده در سال 2015 حدود 2 ميليارد كاربر از پهناي باند استفاده كرده و در كنار اين عمل حدود 994 ميليارد دلار از اين اپراتور درآمد ايجاد شود.

حكيم جوادي با اشاره به مهم ارزيابي كردن فناوري اطلاعات و ارتباطات در دنيا اظهار داشت: با توجه به گستردگي كار و نوع كار در اين عرصه فناوري، سودآوري از طريق فناوري اطلاعات و ارتباطات بهتر از مشاغل ديگر است.
وي با اشاره به نام‌گذاري سال جاري به‌ نام سال جهاد اقتصادي بيان كرد: در زمينه جهاد اقتصادي، رشد و ترقي در اقتصاد كشور بايد به فناوري اطلاعات و ارتباطات بيشتر توجه شود.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات گفت: بحث توسعه فناوري اطلاعات و امنيت آن در دستور كار وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و رسيدگي به آن در مجلس شوراي اسلامي است.
وي ادامه داد: در بحث فناوري اطلاعات ايران در بين كشورهاي منطقه هنوز جايگاه اصلي خود را پيدا نكرده است.

حكيم جوادي افزود: در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات 14 شاخص وجود داشته كه بايد در اين زمينه‌ها و رسيدن به نتايج درخشان بايد سرمايه‌گذاري‌هايي در كشور براي اين شاخص‌ها انجام شود.

وي يكي از شاخص‌هاي فناوري اطلاعات را گردش پول در كشور دانست و خاطرنشان كرد: در حوزه بانكداري بايد 80 درصد گردش پول در كشور به‌صورت الكترونيكي صورت بگيرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی