بازدید 4617

مقامات فتح استعفا می‌دهند

این مقامات که 5 نفر از آنان عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و 25 نفر دیگر از مقامات مهم هستند، تصمیم دارند به صورت دسته جمعی در اعتراض به این مسئله استعفای خود را تقدیم کنند.
کد خبر: ۱۷۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴ 14 June 2011
یک پایگاه خبری نزدیک به «محمد دحلان» از مقامات جنبش فتح که اخیرا کناره گذاشته شده، از استعفای دسته جمعی مقامات این جنبش در اعتراض به این مسئله خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از یونایتد پرس اینترنشنال، در حال حاضر گفت‌وگوهایی میان برخی مقامات ارشد جنبش فتح در جهت اعلام مخالفت با تصمیم اخراج دحلان آغاز شده است.

بر این اساس، این مقامات که 5 نفر از آنان عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و 25 نفر دیگر از مقامات مهم هستند، تصمیم دارند به صورت دسته جمعی در اعتراض به این مسئله استعفای خود را تقدیم کنند.

پایگاه خبری «الکوفیه پرس» از منابع نزدیک به دحلان در این باره اظهار داشت: به زودی نتیجه تصمیم کنار گذاشتن دحلان مشخص می شود و هم اکنون تماسهایی میان مقامات فتح برای استعفای دسته جمعی 30 نفر از آنان آغاز شده است.

این منبع خبری تاکید کرد: این مقامات فلسطینی معتقدند  تصمیم اخراج دحلان علیه نوار غزه اتخاذ شده است و نه خود شخص وی، چون وی اخیرا با رای اعضای جنبش فتح در نوار غزه به عضویت کمیته مرکزی فتح درآمده بود.

این منبع نزدیک به دحلان با اشاره به اختلافات درونی فتح در آستانه تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین نوشت: تصمیم 6 تن از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح که علیه کنار گذاشته شدن دحلان موضع گرفتند، قابل تمجید است. اما «محمود عباس» و برخی دیگر در صدد اجرای طرح موروثی کردن رهبری فتح با کنار گذاشتن شخصیتی قدرتمند همچون دحلان هستند.

این منابع همچنین تصمیم اخراج دحلان را با توجه به اینکه توسط یک سوم از اعضای کمیته مرکزی فتح تایید نشده، غیر قانونی دانستند.

در تحولی دیگر روزنامه القدس العربی امروز نوشت: یکی از مقامات فتح از لغو نشست امروز جنبش فتح در نوار غزه در راستای بررسی مسئله کنار گذاشتن دحلان خبر داد.

خاطرنشان می شود پس از توافقنامه اخیر آشتی ملی فلسطین که میان فتح و حماس در قاهره به امضا رسید، اختلافاتی درونی در جنبشهای فلسطینی دیده شده که البته در جنبش فتح کمی عمیقتر به نظر می رسد. این در حالی است که مقامات حماس و فتح در همین روزها در تلاش برای تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی