بازدید 5249

رئیس جمهور عازم آستانه شد

دکتر احمدی نژاد که با بدرقه رسمی دکتر ولایتی و همراهی وزیرامورخارجه و رئیس سازمان صدا وسیما، عازم قزاقستان شد، ‌پیش از سفر درجمع خبرنگاران گفت: پیمان شانگهای، پیمان منطقه ای است که دهمین سال خود را جشن می گیرد و جمهوری اسلامی ایران از شش سال قبل ناظر این پیمان است.
کد خبر: ۱۷۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶ 14 June 2011
رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس کشورهای عضو پیمان همکاری شانگهای تهران را به مقصد پایتخت قزاقستان ترک کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر احمدی نژاد که با بدرقه رسمی دکتر ولایتی و همراهی وزیرامورخارجه و رئیس سازمان صدا وسیما، عازم قزاقستان شد، ‌پیش از سفر درجمع خبرنگاران گفت: پیمان شانگهای، پیمان منطقه ای است که دهمین سال خود را جشن می گیرد و جمهوری اسلامی ایران از شش سال قبل ناظر این پیمان است.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه این پنجمین بار است که در این اجلاس شرکت می کنم، افزود: سلسله بحث های در این اجلاس مطرح است که برای افزایش همکاری های دوجانبه با کشورهایی که عضو و یا ناظر این اجلاس هستند، مطرح می کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به تحولات بین المللی، پیمان های منطقه ای هر روز اهمیت بیشتری می یابد و ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه گفتگوها و پیشنهادهایی برای تاثیر گذاری بیشتر این پیمان در معادلات بین المللی مطرح می کند.

احمدی نژاد تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با هر شش کشور عضو اصلی این پیمان و کشورهای ناظر رابطه خوب و روبه گسترشی دارد.

وی گفت: رئیس جمهور قزاقستان و رئیس جمهور روسیه در تماس هایی که داشتند تاکید کردند ما در این اجلاس شرکت کنیم.

احمدی نژاد افزود: ما دراین اجلاس مواضع کشورمان را اعلام می کنیم و در دیدارهای دوجانبه و سه جانبه همکاری بیشتری را پی می گیریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار