بازدید 10920
۹
مجیدی با انتقاد از شرایط فرهنگی موجود:

کتمان ارزش‌ها از سوی برخی کارگردانان بی‌انصافی است

باید توجه داشت که همیشه مخالف بودن فضيلت نيست، ولی من نقد دارم، چرا كه واقعيت‌ها را نمي‌شود پنهان كرد و همواره انتقادهایم را گفته ام؛ اما نباید مخالف خوانی کرد/ سينماي ارزشي، مديون خون شهيدان و دفاع مقدس است. ارزش‌ها را نمي‌شود پنهان كرد، چرا كه ما هزاران شهيد داديم و...
کد خبر: ۱۶۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴ 31 May 2011
سرویس فرهنگی ـ شب گذشته، مجید مجیدی در چهارمین شب کانون کارگردانان سینمای ایران گفت: پنهان کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی به بهانه انتقاد از برخی مسایل در سینمای ایران از سوی شماری از کارگردانان بی‌انصافی است.

به گزارش «تابناک»، کارگردان صاحب نام سینمای ایران، باروری فرهنگ و هنر ایران زمین را مدیون خون هزاران شهیدی دانست که برای آزادی این سرزمین در خاک و خون غلتیدند.

بنا بر این گزارش، مجیدی که شب گذشته برای قدردانی از سید رضا میرکریمی روی سن رفته بود، گفت: اجازه دهيد پیش از اينكه اين عزيز را معرفي كنم، كمي با شما سخن بگويم، چرا كه سينما عزيز است و ما هم فيلمساز هستيم و حرف دلمان را با سينما مي‌زنيم، اما باید توجه داشت که همیشه مخالف بودن، فضيلت نيست؛ اما من نقد دارم، چرا كه واقعيت‌ها را نمي‌شود پنهان كرد و همیشه انتقادهایم را گفته ام، ولی نباید مخالف خوانی کرد.

مجيدي افزود: سينماي ارزشي، مديون خون شهيدان و دفاع مقدس است. ارزش‌ها را نمي‌شود پنهان كرد، چرا كه ما هزاران شهيد داديم و من نمي‌توانم آثاري مثل ايران از ناصر تقوايي را فراموش كنم؛ اما واقعيت اين است كه خط بطلان كشيدن روي همه چيز اصلاً درست نيست و اين كلمه را از باب وظيفه گفتم، هر چند به مذاق خيلي‌ها خوش نمي‌آيد.

کارگردان «بچه های آسمان» در ادامه گفت: من به عنوان فيلمساز برخاسته از انقلاب با تعداد انگشت شماري دوست برخورد كردم و در خوب بودن اين دوستان شكي ندارم، ولی آنچه در نهايت به آن بها داده مي‌‌شود، ارزش دادن به هويت اصلي سينماي ايران است.

وی ادامه داد: نمی‌شود واقعیتی را پنهان کرد. سینمای ایران، سینمایی صد ساله است، هفتاد سال از تاریخ سینما، پیش از انقلاب اسلامی بوده و کیفیت آثار این دوران را نمی‌توان با هم مقایسه کرد؛ آثار درخشان سینمای ایران در آن دوران به تعداد انگشتان دو دست نمی‌رسد. در سی سال اخیر، کشور ما هزاران شهید داشته و ما مدیون خون شهدای این سرزمین هستیم.

کارگردان «به رنگ خدا» گفت: بسیاری از فیلمسازان ما، بهترین فیلم‌هایشان را پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته‌اند؛ خانم رخشان بنی‌اعتماد ـ که یکی از فیلمسازان محبوب من است  و فیلم‌هایشان را دوست دارم ـ محصول انقلاب است؛ آقای تقوایی بهترین فیلم‌هایش را پس از انقلاب ساخته است.

مجیدی در ادمه افزود: البته تلاش فردی این عزیزان هم مهم بوده؛ اما نمی‌توانیم واقعیت را انکار کنیم، نمی‌شود بر فضای فرهنگی پس از انقلاب و تلاش‌هایی که شده خط بطلان کشید، این‌ها وظیفه و رسالت من بود که باید می گفتم. به عنوان فیلمسازی برخاسته از دل انقلاب اسلامی، به عهده من بود که این مسائل را عنوان کنم.

این کارگردان بلندآوازه ایرانی درباره رضا میرکریمی نیز گفت: من آثار این فیلمساز و هویتی را که فیلم‌هایش دارد، دوست دارم. او در فستیوال‌های جهانی هم حضوری موفق داشته، اما آثارش رنگ و بویی ایرانی دارند. شاید کسی نداند که تن او پر از ترکش است، رضا میرکریمی فیلمسازی برخاسته از مردم است؛ فیلمسازی ایرانی و مستقل.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
احسنت به آقای مجیدی
کارگردانی که هیچ وقت انقلاب فروشی نکرد و هیچ وقت دریوزگی اجنبی برای گرفتن جایزه نکرد
آفرين به مجيد مجيدي.
بعضی حرف ها در بعضی شرایط به شجاعت و انصاف نیازمنده که کمتر کسی پیدا میشه داشته باشه و آقای مجیدی اینطوره.
یادمون هست موضع گیری ایشون در برابر سروش که انصافا به جا و شجاعانه بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار