بازدید 21807
مجید انصاری در واکنش به مطالب منتسب به وی؛

تلاش من برای اثبات کارآمدی نظریه ولایت فقیه بود

مجید انصاری در گفت وگو با «تابناک» و در پاسخ به این که به طور صریح درباره مطالبی که به شما منتسب کرده اند موضعتان چیست، تأکید کرد: مطالب این سایت دروغ محض است و تعجب می کنم، چرا سایت های دیگر، از چنین منبعی این خبر را نقل کرده اند/ وظیفه همه ما این است که باید برای اثبات کارآمدی نظریه ولایت فقیه تلاش کنیم.
کد خبر: ۱۶۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۹ 26 May 2011
در پی انتشار خبری در برخی پایگاه های خبری داخلی، مبنی بر نامشروع دانستن نظام جمهوری اسلامی از سوی حجت الاسلام مجید انصاری در جلسه دانشجویی دانشگاه مفید قم، با توجه به در دسترس نبودن متن کامل این سخنان، در تماس تلفنی با ایشان، اصل ماجرا را جویا شدیم که او سخنانی را که برخی از سایت ها به نقل از وی درباره نامشروع بودن نظام منتشر کرده بودند، صراحتا تکذیب کرد.

مجید انصاری در گفت وگو با «تابناک» و در پاسخ به این که به طور صریح درباره مطالبی که به شما منتسب کرده اند، موضعتان چیست، تأکید کرد: مطالب این سایت؛ دروغ محض است و تعجب می کنم، چرا سایت های دیگر، از چنین منبعی این خبر را نقل کرده اند؟!

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که اصل موضوع سخنرانی شما در دانشگاه مفید چه بوده، گفت: بحث هایی که در دانشگاه مفید قم داشتم، عمدتا درباره قانون و قانون گرایی بر پایه اندیشه سیاسی حضرت امام (ره) بوده است.

وی همچنین افزود: البته در آن نشست، نقدهایی به عملکردهای اقتصادی دولت، به ویژه فاصله زیادی که ما با اسناد بالا دستی همچون سند چشم انداز کشور و همچنین برنامه پنجم کشور در موضوعاتی همچون رشد اقتصادی و اشتغال ارایه و افزون بر آن انتقاداتی را درباره مسائل اخیر یعنی بحث خرافات و مباحث انحرافی مطرح کردم.

مجید انصاری ادامه داد: من در پاسخ به پرسشی درباره پیشرفت فناوری هسته ای در کشور گفتم که پیشرفت دانش هسته ای متعلق به همه دولت ها بوده و سوابقی را در این زمینه ارایه دادم، اما در مجموع گفتم که همه این مسائل تحت مدیریت و رهبری مقام رهبری بوده و موفقیت های امروز، مرهون تدابیر ایشان بوده است.

وی همچنین افزود: درباره تعلیق غنی سازی هم گفتم در مقطعی برای اعتمادسازی بوده و پس از آن هم پایان یافته است. به هر حال، آنچه آنان مطرح کرده اند، کاملا دروغ است و نوار سخنرانی من به زودی پیاده خواهد شد و در اختیار رسانه ها قرار می گیرد و جا داشت کسانی که صادقانانه به فکر کشور هستند و دغدغه ولایت فقیه را دارند، همه صحبت های من را می خواندند و منتشر می کردند.

انصاری با اشاره به اینکه در اوضاع کنونی دشمنان خارجی شبهات ناروای زیادی را در این زمینه مطرح می کنند، گفت: باید در این شرایط به دفاع از مبانی سیاسی اندیشه امام و تئوری ولایت فقیه پرداخت و بحث من کاملا بحثی علمی و مستند به اندیشه حضرت امام بوده است، اما اینکه از قول من آورده اند نظام کنونی نامشروع است، این دروغ محض است و چنین مطبی ابدا مطرح نشده است.

اتفاقا در پایان بحث نظری من گفتم که وظیفه همه ما این است که برای اثبات کارآمدی نظریه ولایت فقیه تلاش کنیم.

وی افزود: خلاصه بحث من این بود که در بحث ولایت فقیه و حکومت اسلامی دو رکن وجود دارد که هر دو رکن هم در قانون اساسی آمده است؛ یک رکن مردم هستند و رکن دیگر نایب امام معصوم است.

مجید انصاری همچنین در پاسخ به این پرسش «تابناک» که آیا وی گفته است که انتخابات باید در جمهوری اسلامی به شکلی باشد که هم امثال بنی صدر در آن شرکت کند و هم نهضت آزادی، گفت: سایتی که این مطلب را منتشر کرده، با حذف صدر و ذیل سخنرانی من جملاتی را گزینش کرده که این نقل قول هم دروغ است.

من گفته ام که در جمهوری اسلامی، انتخابات هر روز، باید بهتر از دیروز باشد که در نوار هم هست. اگر این سایت ها مدعی اند فایل کامل را بگذارند تا مردم در این باره آگاه شوند.

درباره پرسش و پاسخ هم به دلیل کمی وقت مجری برنامه گفت که وقت پرسش و پاسخ وجود ندارد، ولی من گفتم آماده هستم به هر پاسخی در این زمینه پاسخ دهم.

وی همچنین افزود: جریان مشکوکی است که نمی خواهد کسی از کارآمدی مدیریت دینی و مذهبی سخن بگوید.

در پایان این گفت وگوی تلفنی، با توجه به مسائلی که «تابناک» درباره برخی مواضع در ایام فتنه و لزوم صراحت مواضع حجت الاسلام مجید انصاری طرح کرد، وی قول داد که در روزهای آینده، گفت وگویی مفصل را درباره ولایت فقیه و حکومت اسلامی، با «تابناک» انجام دهد، تا ابهامات در این زمینه بیش از پیش روشن شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
عجب دنیاییه...فقط سیاست وسیاست بازی
شرم بر کسانی که برای مصالح خود دروغ می گویند و نمی خواهند که نظرات پیشرو امام به گوش مردم برسد. اینها خودشان می دانند که در بنای حکومتی جمهوری اسلامی ایران که با تدبیر امام شکل گرفته و جمهوریت و اسلامیت نظام را دواصل تفکیک ناپذیر از هم می دانند هیچ جایی ندارند و سعی می کنند که در زمانهای مختلف با کشیدن یکی از این دو رکن کل نظام را فرو ریزند.
آقای مجید انصاری ولایت فقیه الان صرفا یک نظریه نیست که بخواهید کارآمدی آن را شما اثبات کنید ! ولایت فقیه از یک سوی باور و عقیده و از سوی دیگر یک اصل در قانون اساسی است که پایه های مشروعیت نظام اسلامی بر آن نهاده شده است.
اولش که خبر را پخش نکردی بعد هم امدی و داری ماست مالی کنی متن کامل نوار پیاده شده موجود است . و در ضمن دانشجویان بچه دلیل قطع نامه صادر کردند من قبلا هم گفته بودم تابناک منافق است
بنام خدا
آقای مجید انصاری اگر صداقت داشتند در زمان فتنه که خود نیز یکی از آنها بود با در نظر گرفتن فرمایش مقام معظم رهبری بطور شفاف موضع می گرفتند حال چه شده که به ولایت فقیه علاقه مند شدند ؟
اگر اقای مجید انصاری گفته باشد نظام جمهوری اسلامی نامشرع است یعنی اینکه تمام فعالیتهای قبلی و فعلی او نامشروع بوده است و او برای نظامی نامشرع کار کرده و درامدی را هم که از این محل بدست اورده نامشروع بوده و انچه را هم که در زندگیش خرج کرده نامشروع بوده و .... نامشروع است
من از دانشجویان ارشد مفیدم، چند دقیقه ای که به برنامه رسیدم دیدم که به اسم مراسم برای امام راحل فقط آقای انصاری مشغول تسویه حساب حزبی و جناحی خودشون بود چیزی درباره حضرت امام نشنیدم، جالب اینکه وی علیرغم وعده اش به سوال تعدادی از دانشجویان جوابی نداد!
مجید جان حتما سکوتت در فتنه 88 هم برای تقویت ولایت فقیه بوده و داشتی فکر می کردی چطور میشه این نظریه رو تقویت کرد.بعد میگن مملکت متفکردلسوز کم داره.ایناها ایشون یک نمونه بارزشن
ماشالا به این دغدغت.
آقای انصاری باز بوی انتخابات به مشامش رسیده و همانند سیاست بازان می داند که حیات ساسیشان در گرو رای مردم است و سرمستی در حمایت از فتنه گران را فراموش کرده و با زبانی ملایم تر می خواهد وار گود شود .
امیدوارم ادعاهای آقای انصاری درست بوده باشد.
چون متأسفانه سابقه سخنرانیهای ایشان در دو سال گذشته بشتر به حرفهایی که از ایشون پخش شده شبیه بوده تا تکذیبیه ایشون.
در ضمن افرادی که مدیریت دینی رو زیر سؤال می برند بیشتر از دوستان و نزدیکان آقای انصاری هستند تا مخالفینشون.
در پایان امیدوارم قول مصاحبشون مانند قولی که به سایت الف دو سال پیش در مورد مسایل انتخابات دادند و بعد از مشاهده سؤالات (و احتمالاً به علت نداشتن پاسخ منطقی)، از پاسخگویی طفره رفتند نشه
با سلام
آقای مجید انصاری نه تنها با مقایسه های بی جا و بی ربط ولایت فقیه را در زمان حاضر زیر سوال برد بلکه با الفاظ خاص خود شورای نگهبان را هم نوعی فیلتر بر سر راه معرفی کردند ! و ...
خوب است که آزادی بیان در این سایت هم اجرا گردد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
كشور و نظام اسلامي ما با گفتمان اصلاح طلبي كه بر گرفته از انديشه هاي ناب امام خميني ره است به كمال و تكامل خواهد رسيد.
ما همه پشت گوشامون مخملیه ظاهرا. متاسفم از این همه اهانت به شعور مردم. دوره شما تموم شده آقای انصاری شما به قدرت برنمی گردید. اگر لطف حضرت آقا نبود الان همین جا هم که هستید نبودید.
عجب ، من حضور داشتم کاملا سایت که ایشون میفرماین درست فرموده بودن . واقعا جای تعجب هست که ایشون به این واضحی دارن دروغ میگن!!!!!
راست می گی. اصلا فتنه 88 را راه انداختيد تا شکست بخورد و ثابت بشود نظام ولايت فقيه کارآمد است. واقعا چقدر شما خوبيد؟!!!
لطفا از ایشان پیرامون استیضاح از دکتر ولایتی درزمان وزیر خارجه بودنشان هم سوال کنید تا میزان پای بندی اقای انصاری به ولایت فقیه معلوم شود
منظورم نامه 44نفر و88نفر هست که پس از سخنان رهبری مبنی بر پس گیری استیضاح این جهش را داشت و اقای انصاری تبعیت از ولایت را نشان دادند
سلام
قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را ؟؟؟
باسلام
اميدوارم مطالبي را كه مينويسم در سايت ثبت و به اطلاع دوستداران نظام ولايي برسانيد
بعداز فتنه 88 كه تاحدودي جو آرام شده بود بنده به اتفاق خانواده ام به حرم حضرت امام رفتيم بعد از نماز جماعت با حضرت آقاي!انصاري روبرو شدم به ايشان گفتم حاج آقا آيا در اين شرايط باتوجه به اينكه جنابعالي بعنوان مسئول در مجمع روحانيون مبارز هستيد نبايد از اين جريانات اعلام برائت مي كرديد كه با كمال تعجب در جواب بنده گفت براي چه اين كاررا بكنم تمام اين اتفاقات از جانب بالا دستي هاي نظام آب مي خورد كه باتجمع مردم واعتراضات مردمي نزديك بود در داخل حرم درگيري رخ دهد كه بنده به احترام جايگاه حضرت امام جلوي اين كاررا گرفتم و به ايشان گفتم آن دنيا نزد امام شكايت خواهم كرد كه متاسفانه با بي شرمي تمام گفت هركار ي دلت مي خواد بكن! حالا قضاوت به عهده خوانندگان محترم
رسانه ها دروغ مي نويسند دانشجوياني كه در پاي منبر مجيد انصاري بودند دو روز در دانشگاه تحصن كردند پس مجيد آقا دروغ نگو قيامت هم هست
عده ای فضارابرای دوستداران واقعی امام ونظام اسلامی مانندآقای انصاری محدودمی کنند.البته برخی ازاصلاح طلبان هم جزء همین دسته اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار