بازدید 91583

وداع با شماره 1 فوتبال ايران +تصاویر و حاشیه ها

پيكر مرحوم ناصر حجازي امروز (چهارشنبه) در ميان انبوه جمعيت مردم، مسوولان، همبازيان و شاگردان آن مرحوم تشييع شد.
کد خبر: ۱۶۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹ 25 May 2011
دروازه‌بان پيشين تيم ملي فوتبال صبح امروز در بدرقه پرشور مردم در خانه ابدي آرام گرفت.

به گزارش خبرگزاري فارس، پيكر ناصر حجازي، دروازه‌بان پيشين تيم ملي فوتبال و استقلال صبح امروز با حضور جمع انبوهي از طرفداران و دوستدارانش تشييع شد.



پيكر حجازي ابتدا در ورزشگاه آزادي در حضور 20 هزار هوادار دور افتخار زد و پس از آن به بهشت زهرا(س) منتقل شد تا در خانه ابدي آرام گيرد.

در زير حاشيه‌هاي اين مراسم را مي‌خوانيد:

* از همان دقايق ابتدايي صبح امروز هواداران مرحوم ناصر حجازي در ورزشگاه آزادي مستقر شدند و صوت قرآن در استاديوم طنين‌انداز شد. بنر بزرگي از حجازي در ورزشگاه نصب شده بود.

* عكس‌هاي ناصر حجازي ميان هواداران عزادار توزيع شد. عده‌اي از هواداران با شعار "حجازي كاپلو "، " حجازي مردمي "، " رو قلب ما نوشته ناصر سلطان عشقه "، عشق و محبت خود را به مرحوم ناصر حجازي نشان دادند و برخي ديگر نيز با شعار " عزا عزاست امروز ناصر خان حجازي، پيش خداست امروز "، "ناصرخان بلند شو، اس اسي بي‌قراره " به عزاداري پرداختند.

* محلي در مقابل جايگاه به بانوان اختصاص داده شده بود تا آنها نيز بتوانند در اين مراسم حضور يابند.

* با وجودي كه از قبل اعلام شده بود كه مردم مي‌توانند از طريق درهاي 2 و 12 وارد ورزشگاه آزادي شوند؛ اما باز عده زيادي مقابل در اصلي ورزشگاه تجمع كردند.

* بيش از 400 خبرنگار نوشتاري و تصويري در ورزشگاه آزادي براي پوشش مراسم خاكسپاري ناصر حجازي حضور پيدا كرده بودند، اما جايگاه پشت دروازه را براي مستقر شدن آنها در نظر گرفتند كه اين امر با توجه به اينكه مردم و خانواده حجازي در ضلع شمالي ورزشگاه حضور داشتند اصلا براي پوشش اخبار مناسب نبود و همين موضوع اعتراض خبرنگاران و عكاسان را در پي داشت كه سرانجام با مساعدت نبي دبير فدراسيون، حسيني روابط عمومي فدراسيون فوتبال و اصغر حاجيلو خبرنگاران و عكاسان توانستند در داخل زمين حضور پيدا كنند.

* علي فتح الله‌زاده كه شور و حال مردم را در تشويق ناصر حجازي مي‌ديد با در دست گرفتن ميكروفن براي هواداران سخنراني كرد و گفت: امروز براي ناصر حجازي هيچ چيز كم نگذاريد و با صداي بلند نام او را فرياد بزنيد. او را طوري صدا بزنيد كه بشنود. او امروز در ورزشگاه آزادي حاضر است. فكر كنيد كه حجازي روي تك تك اين صندلي‌ها نشسته است و براي حجازي صلوات و فاتحه بفرستيد.

* وقتي در آمبولانس حامل پيكر ناصر حجازي باز شد حدود 200 عكاس براي عكس گرفتن مقابل در آمبولانس حضور پيدا كردند.

* آتيلا حجازي وقتي وارد ورزشگاه آزادي شد براي تشكر از حضور هواداران در مراسم خاكسپاري پدرش به سمت آنها رفت. او ابتدا به سمت هواداران خانم كه در جايگاه روبه رو مستقر بودند رفت. هواداران حاضر نيز با مشاهده او با شعار "آتيلا با غيرت تسليت تسليت " به وي درگذشت پدرش را تسليت گفتند.

* نكته جالب در مراسم امروز اين بود كه در ورزشگاه آزادي همه سياه‌پوش بودند و در بين آنها مي‌توان طرفداران پرسپوليس را هم ديد.

* در ورزشگاه آزادي بنر‌هايي از شهرستان‌هاي مختلف با نام و ياد حجازي نصب شده بود كه روي برخي از آنها نوشته بود "حجازي هرگز نمي‌ميرد " يا "اسطوره هميشه زنده مي‌ماند. "

* اسكوربورد ورزشگاه آزادي صحنه‌هاي حضور ناصر حجازي در بيمارستان را پخش مي‌كرد.

* مراسم تشييع جنازه مرحوم ناصر حجازي از ساعت 9 در ورزشگاه آزادي آغاز شد. در ابتدا علي دايي به سمت آتيلا حجازي رفت و او را در آغوش گرفت و دقايقي گريه كرد. دايي سپس به سمت پيكر حجازي رفت و بر تابوت وي بوسه زد.

* پيشكسوتان استقلال، پرسپوليس و تيم ملي هر يك با اتوبوس جداگانه‌اي به ورزشگاه آزادي آمدند اما به علت ازدحام پشت در غربي اين ورزشگاه نتوانستند به موقع خود را براي تشييع پيكر ناصر حجازي به ورزشگاه برسانند.

* بازيكنان استقلال از جمله وحيد طالب‌لو و مهدي امير‌آبادي به شدت گريه مي كردند. كادرفني استقلال نيز در حال تشييع پيكر حجازي بودند. يورگن گده كه اين همه محبوبيت را تا به حال نديده بود با تعجب اين مراسم را دنبال مي كرد.

* علي دايي،‌ كريم باقري، بهرام افشارزاده، مهدي رحمتي، نامجو مطلق، حميد رمضاني، مراغه چيان، كربكندي، محمد نوازي، فرامرز ظلي، همايون بهزادي، جلالي، طالبي، غلامحسين مظلومي، عبدالرحمن شاه حسيني، كنگاني، حسن روشن، علي اميري، محمد نبي، منصور پورحيدري، بيژن طاهري، محمود ياوري و محمد پنجعلي از جمله افراد حاضر در ورزشگاه بودند.

در بين جمعيت هنرمندان هم حضور داشتند. پرستو صالحي و آناهيتا همتي و ايرج نوذري از اين جمله اين نفرات بودند. عليرضا منصوريان، مهدي تاج، بهروز رهبري فرد، دكتر سيار، كاظم محمودي، حسين فركي، ابراهيم آشتياني، حجت الاسلام عليپور، محمد خرمگاه، منصور رشيدي، ماركار آقاجانيان، نيما نكيسا، اميرحسين پيرواني، علي خسروي، صادق ورمزيار هم در ورزشگاه حضور داشتند.

* اعضاي تيم فوتبال اميد همگي در ورزشگاه آزادي حضور داشتند.

* يكي از فواره هايي كه چمن را آب مي داد خراب شده بود و همين موضوع باعث خيس شدن مردم شد.

* در هنگام تشييع پيكر ناصر خان شعار "خداحافظ ناصر خان حجازي " و " حجازي بلند شو، ايراني بي قراره " سر داده مي‌شد.

* همسر ناصر حجازي قبل از شروع مراسم به طور ناخودآگاه روي نيمكت مربيگري نشست و هواداران در همين زمان شعار "حاجي يادت باشه، آتيلا بايد باشه " را سر دادند و به همسر حجازي تسليت گفتند.

* هواداران استقلال عادل فردوسي پور را تشويق كردند و مي گفتند " عادل عشق ناصر " و او براي تشكر از هواداران به سمت آنها رفت.

* هواداران استقلال در نوشته اي ياد حجازي را گرامي داشتند. آنها با پلاكاردي كه روي آن نوشته شده بود؛ "هرگز جلوي كسي غير از خدا سر خم نمي كنم اگر سقف آسمان كوتاه تر از قامتم باشد " ارادت خود را به حجازي نشان دادند.

* خبرنگاران به سمت علي كريمي رفتند تا با وي در مورد حضورش در تشييع پيكر حجازي مصاحبه كنند، اما او با لحني عصباني خطاب به آنها گفت:‌ الان زمان مصاحبه نيست!

* پس از اتمام مراسم در ورزشگاه آزادي مردم مقابل در غربي ورزشگاه تجمع كردند و مشغول عزاداري شدند. آنها عكس حجازي را در دستان خود داشتند و به عزاداري مشغول شدند. همچنين آمبولانس حامل پيكر ناصر حجازي در بين هواداران و آتيلا حجازي نيز با آنها مشغول عزاداري بود.

*جمعيت زيادي بيش از 10 هزار نفر در بهشت زهرا حاضر شدند تا در مراسم به خاك سپردن پيكر ناصر حجازي شركت كنند. مردم از ورزشگاه آزادي با اتوبوس‌هايي به سمت بهشت زهرا رفتند. هواداران در اين مسير در داخل اتوبوس‌ها مشغول به عزاداري بودند. بي نظمي و هرج و مرج نيز به چشم مي خورد.

* مردم شعار " اسطوره مردمي همينه همينه " را سر دادند. تشويق هاي ناصر حجازي بي امان ادامه داشت و قطع نمي شد.

* به افتخار ناصر حجازي مردم حاضر در بهشت زهرا دست زدند. يكي در بين جمعيت از مردم خواست تا حجازي تشويق شود و هواداران نيز به تشويق پرداختند.

* آتيلا حجازي بار ديگر در بهشت زهرا براي مردم به صحبت پرداخت و گفت: "از همه تشكر مي كنم. فقط نظم را رعايت كنيد و به تشويق هاي خود ادامه دهيد. يك روز اين زحمت را جبران مي كنم. " بعد از صحبت هاي آتيلا مردم به‌شدت با شعارهاي خود ناصر حجازي را تشويق كردند.

* هواداران به اصغر حاجيلو يار هميشگي حجازي تسليت گفتند.

* خيلي از مردم كه در ورزشگاه آزادي حضور نداشتند زودتر خود را به بهشت زهرا رسانده بودند تا در مراسم خاكسپاري حجازي حاضر باشند.

* مردم بار ديگر عادل فردوسي پور را تشويق كردند و شعار " عادل با عدالت " را سر دادند.

* هنگامي كه قرار بود ساعت 11:15 ناصر حجازي در قبر قرار داده شود، ازدحام جمعيت بسيار زياد بود و بي‌نظمي‌هاي در بين مردم ديده مي‌شد. همه افراد تلاش مي‌كردند به قبر حجازي برسند و اين امر باعث شد خانواده حجازي براي رسيدن به قبر با مشكل مواجه شوند.

* سرانجام پيكر حجازي پس از برپايي نماز ميت به امامت حجت‌الاسلام علي خاتمي، امام جمعه شهريار در قطعه 255 رديف 57 شماره 12 قطعه نام‌آوران و هنرمندان به خاك سپرده شد و بدين ترتيب ناصرخان در خانه ابدي آرام گرفت.

حجازي در 28 آذر 1328 چشم به جهان گشود و 2 خرداد 1390 در سن 62 سالگي درگذشت.


































































مراسم تشييع پيكر ناصر حجازي در استاديوم آزادي

مراسم تشييع پيكر ناصر حجازي در استاديوم آزادي



مراسم تشييع پيكر ناصر حجازي در استاديوم آزادي

خانواده مرحوم ناصر حجازي در مراسم تشييع پيكر ناصر حجازي در استاديوم آزادي

مراسم تشييع پيكر ناصر حجازي در استاديوم آزادي

مراسم تشييع پيكر ناصر حجازي در استاديوم آزادي

آتيلا حجازي فرزند مرحوم ناصر حجازي در مراسم تشييع پيكر ناصر حجازي در استاديوم آزادي

مراسم تشييع پيكر ناصر حجازي در استاديوم آزادي

مراسم تشييع پيكر ناصر حجازي در استاديوم آزادي


مراسم تشييع پيكر ناصر حجازي در استاديوم آزادي

احمدرضا عابدزاده در مراسم تشييع پيكر ناصر حجازي در استاديوم آزادي

مراسم تشييع پيكر ناصر حجازي در استاديوم آزادي



















تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
متاسفانه وقتی یک نفر میمیره، تازه عزیز میشه.
کاش تا زنده هستیم قدر همدیگر را بدانیم.
پاسخ ها
علیرضا
| United Kingdom |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
دوست عزیز، این حرف شما درسته. اما در مورد ناصرخان حجازی چندان صدق نمی‌کنه؛ چون او در زمان حیاتش هم عزیز و محبوب بود. و از طرفی اینکه کسی بعد از مرگش عزیزتر و شناخته‌شده‌تر بشه یه امر طبیعی‌یه، چرا که انسا‌نها با هم زنده‌اند، اما تک‌تک از میان ما می‌رن.
نه این قرارمون نبود
خدایش رحمت کناد
اشکم درامد ازدوست داران واقعی ناصر خان بخاطر این همه ابراز احساسات متشکرم
بال عقابانت نمي لرزد
نام دليرانت نمي ميرد
شيرپلنگ كوه هايت رانوشيده اندايران
برقله هايت چون گل شمشير جوشيده اندايران
درشورشيرين تلخ جان دادند...
ارام بخواب اسطوره.......تو دیگه دروازه بان بهشتی
روح مرحوم حجازی قرین رحمت الهی باد
شجاعت و صداقت و صفا و صمیمیت خصلت ناصر خان عزیز بود
انشا الله همه از ایشون درس بگیرند و بدونند راز ماندگاری پول و ثروت و زر نیست بلکه عزت نفس است که سبب پهلوانی و ماندگاری میشود
شادی روح ایشان صلوات
واقعا با تمام وجود ناراحت شدم برای خانواده محترمشان صبر از خداوند منان آرزومندم .خدایش بیامرزد
متاسفانه هرکس که میمره تازه خیلی عزیزمی شه وشروع به گفتن خوبی های او می کنند/این اقای عزیزمحبوب استقلالی ها تا ایشون مریض بودن صداوسیما از ایشون خبری می داد سراغش می رفتن/واقعا
مرغ باد ملکوتم نییم از عالم خاک
چند زوزی قفسی ساختاند از بدنم
ناصر خان حجازی تا ابد در قلبم جا داری
تا که بودیم نبودیم کسی

کشت ما را غم بی هم نفسی

تا که خفتیم همه بیدار شدند

تا که مردیم همگی یار شدند

قدر آن شیشه بدانید که هست

نه در آن موقع که افتاد و شکست

حالا اگه ميتونيد برين راضيش كنين
زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پیوسته بجاست
خرم آن صحنه که مردم بسپارند به یاد
راحت بخواب حجازی تموم شد درد و غمهات/ماییم و آدمک ها تو باش به فکر فردا/فردا پیش خدایی جات تو بهشت دیگه/اینجا هرکی درسته از خوبی تو میگه
من واقعا شوکه شدم ولی از این جماعت مرده پرست بیزارم که بعد مردن یک نفر تازه از او یاد میکنند
تا هستم ای رفیق ندانی که کیستم
روزی سراغ وقت من آیی که نیستم
رفتی و رفتن تو آتش نهاد بر دل / از کاروان چه ماند جز آتشی به منزل/ روحش شاد و یادش گرامی
این مپندار که نقش تو رود از دل من خاطرت جمع که در خواب پریشان منی
در شب بی كسی ام یاد تو مهتاب منست
خود چراغی تو و در شام غریبان منی
روحش شاد و یادش گرامی
می رن آدمها.. از اونها فقط خاطره هاشون بیاد می مونه
زندگي صحنه يكتاي هنرمندي ماست .
هر كسي نغمه خود خواند و از صحنه رود .
صحنه پيوسته به جاست .
خرم آن نغمه كه مردم بسپارند به ياد.
ناصر حجازي آزاد مردي بود كه با منش و رفتار انسانيش و عشق به ايران و مردم اين مملكت تا آخرين لحظه حيات زندگي كرد و امروز كه در بين ما نيست ولي يادش و خاطراتش مانند نغمه هاي زيبايي در ياد و خاطر مردم ايران خواهد ماند .روحش شاد.
هميشه يادت درقلبها خواهدماند
لطفا" اين شعر استاد سعيدي راد را چاپ كنيد : بين من و او دست الهي پل شد /صبر آمد و بر سفره غم سنبل شد/دروازه اي از بهشت وا شد، ناگه/مرگ آمد و ( ناصر حجازي ) گل شد/در شهر غريب و آشنا غم دارد/ديوار و در و پنجره ماتم دارد/برخيز و ببين تمام ياران جمعند/دروازه ما فقط تو را كم دارد
من نمی دونم مگه دوستان حرف بدی می زنن که یه عده میآن و رای منفی میدن؟!!!
به کسی مگه توهین شده؟
تشییع جنازه با شکوه و آبرومندانه ای بود.. خدایش بیامرزد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار