بازدید 17034

گزارش تصویری: فرود کپسول سایوز بر روی زمین

سایوز روز گذشته راس ساعت 5:35 عصر به وقت شرقی از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شده و سه سرنشین ایستگاه و 6 سرنشین شاتل اندیور را در فضا به جا گذاشت.
کد خبر: ۱۶۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷ 24 May 2011
کپسول فضایی سایوز در نهایت سلامت و موفقیت بر زمین فرود آمد و سه فضانورد کهنه کار که برای پنج ماه ساکن ایستگاه فضایی بودند را به زمین بازگرداند
 
به گزارش خبرگزاری مهر، «دیمیتری کندراتیف»، «کدی کولمن» و «پائولو نسپولی» سه فضانوردی هستند که به همراه کپسول فضایی سایوز در قزاقستان فرود آمده‌اند. این سه فضانورد در پی فرود آمدن بر روی زمین توانستند پس از 157 روز هوای تازه سیاره‌شان را تنفس کنند. گفته می‌شود هر سه فضانورد در وضعیت جسمانی و روحی خوبی به سر می‌برند.

سایوز روز گذشته راس ساعت 5:35 عصر به وقت شرقی از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شده و سه سرنشین ایستگاه و 6 سرنشین شاتل اندیور را در فضا به جا گذاشت. این اولین باری است که یکی از سایوزها در حالی از ایستگاه فضایی جدا می‌شود که یکی از شاتل‌های ناسا هنوز به ایستگاه متصل است.

اندیور در تاریخ 16 می 2011 به سوی ایستگاه حرکت کرده است تا پس از سپری کردن ماموریتی 16 روزه برای همیشه به زمین بازگردد و در موزه‌ای بازنشسته شود. تصاویری از فرود سایوز و بازگشت سه فضانورد ایستگاه فضایی به زمین را مشاهده می‌کنید:


سایوز با کمک چتر نجات به سوی زمین پایین می‌آید


و در نهایت بر روی زمین فرود می‌آید


فضانوردان پس از فرود بر زمین و خروج از کپسول سایوز


کدی کولمن فضانورد ناسا


پائولو نسپولی فضانورد آژانس فضایی اروپا و عکاس سابق ایستگاه فضایی


کپسول سایوز پس از فرود بر زمین
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی