بازدید 3250

اتمام تألیف دانشنامه عرفان و تصوف در لندن

به گزارش «تابناک»، این دانشنامه با رعایت ضوابط دانشنامه نگاری و در پنج هزار مدخل و یک هزار و پانصد صفحه به صورت الفبایی تألیف شده است.
کد خبر: ۱۶۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴ 23 May 2011
تألیف دانشنامه عرفان و تصوف در آکادمی مطالعات ایرانی لندن به اتمام رسید.

به گزارش «تابناک»، این دانشنامه با رعایت ضوابط دانشنامه نگاری و در پنج هزار مدخل و یک هزار و پانصد صفحه به صورت الفبایی تألیف شده است.

بنابر این گزارش، گرایش اصلی این دانشنامه پرداختن به فرهنگ مکتوب عرفان و تصوف است. از این رو از فرهنگ شفاهی و دست نوشته های منتشر نشده فاصله گرفته و فقط در قلمرو آثار منتشر شده، پژوهشگران و عارفان تلاشگر و مراکز و نهادهای مؤثر در گسترش این فرهنگ کار شده است.

گروهی از نخبگان مجرب در امور دانشنامه نگاری و از طرف دیگر متخصص در عرفان و تصوف اسلامی، بخش های مختلف مدخل یابی، پرونده سازی و گردآوری منابع و اطلاعات، تألیف مقالات، ویرایش و آماده سازی این دانشنامه را بر عهده داشته اند.

این گزارش می افزاید: قرار است دانشنامه مذکور، به زبان های عربی و انگلیسی هم ترجمه شود.

در این باره روابط عمومی آکادمی مطالعات ایرانی لندن اعلام کرد: سرویراستار این دانشنامه حجة الاسلام والمسلمین دکتر سلمان صفوی، مدیریت تولید محمد نوری و مدیریت نظارت آقای سید مصطفی مطبعه چی بوده و حدود پنجاه تن از مؤلفین و ویراستاران در نگارش و ویرایش آن مسئولیت داشته اند.

 گفتنی است این آکادمی اعلام کرده درصدد است حرف آ و الف آن به صورت اینترنتی منتشر کرده و تا چند ماه آینده نیز کل کتاب به دو روش الکترونیکی و کاغذی در بریتانیا و ایران منتشر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس