بازدید 8762
رضایی در دانشگاه مفید قم:

محیط اقتصادی ایران نیازمند اخلاق است

نامگذاری‌های سال های اخیر با در نظر گرفتن بعد اقتصادی بوده است / آماری که از بیکاری در کشور ارایه می‌شود، واقعی نیست / دولت آنچه را به دست آورده، میان خانوارها توزیع کرده و در این بین، سهم بنگاه‌های اقتصادی پرداخت نشده و همین منجر شده تا بنگاه‌های اقتصادی که در تولید ملی نقش اساسی دارند، دچار آسیب شوند.../ یارانه‌ها باید صرف تولید و اشتغال شود.
کد خبر: ۱۶۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷ 17 May 2011
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ظهر امروز سه شنبه در جمع صمیمی دانشجویان دانشگاه مفید قم حاضر شد و با آنان به بحث و گفت وگو نشست.

به گزارش «تابناک»، محسن رضایی، با اشاره به اینکه اقتصاد در ایران بدون روح است خاطرنشان کرد: محیط اقتصادی در ایران فرهنگی، اخلاقی و انسانی نیست و افراد برای یک هدف ملی و آرمانی مشترک کار نمی‌کنند.

رضایی با تأکید بر اینکه نگاه به اقتصاد تنها نباید به عنوان تأمین زندگی باشد، بلکه باید اقتصاد را به عنوان پشتوانه کشور بدانیم، گفت: باید بر این نکته توجه داشته باشیم که امنیت و نفوذ ایران در سطح بین الملل، ارتباط تنگاتنگی با پشتوانه اقتصادی آن خواهد داشت.

وی در ادامه به تبیین شعار جهاد اقتصادی پرداخت و با بیان پیشینه‌ای از تاریخ رخدادهای معاصر کشور گفت: در سه قرن گذشته، ایران دچار دو سونامی بزرگ به نام‌های استبداد و استعمار بود که این دو پدیده، نتایج ناگوار همچون عقب ماندگی کشور در همه زمینه‌ها، جدایی بخش‌هایی از یران و جدایی مردم از اصل خود را به ارمغان آورد.

آشنایی ایرانیان با اروپا و ایجاد بیداری ایرانیان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه با اشاره به آشنایی و سفر برخی از ایرانیان به اروپا گفت: با آشنایی مردم ایران با اروپا، بحث مقایسه ایران با کشور‌های اروپایی و عمق عقب ماندگی ایران مطرح شد.

رضایی با بیان اینکه این دوران با عنوان بیداری ایرانیان مطرح است، گفت: این بیداری نتایجی همچون انقلاب مشروطه، تشکیل مجلس و پارلمان و قانون اساسی را به دنبال داشت.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس، در ادامه به برخی از ضعف‌های موجود در این موارد اشاره کرد و افزود: با گذشت زمان و رخدادهای پس از انقلاب مشروطه، مردم به این نتیجه رسیدند که انقلاب مشروطه و برخی رخدادهای پس از آن، دارای مشکلاتی است که پس از آن و با روشن شدن ضعف‌های نهضت مشروطه و رخدادهای پس از پانزدهم خرداد، مردم ایران دیگر به دنبال ایجاد یک انقلاب در کشور بودند.

وی در ادامه به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) اشاره داشت و گفت: با رهبری امام راحل، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و این باعث ایستادگی دنیای مدرن در مقابل انقلاب اسلامی شد و دیدیم که آن‌ها چگونه با همه توان خود، ده سال جلوی ایران ایستادند.

دکتر رضایی در ادامه با تأکید بر اینکه ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ و تمدن خود توانست به استقلال و آزادی دست پیدا کند و پس از آن، با تکیه بر استراتژی پیشرفت از راه صلح در دوره هاشمی و خاتمی به راه خود ادامه دهد، گفت: اما نتایج زحمات و رفتار این دو دولت با نام «ایران محور شرارت است» از سوی آمریکا استقبال شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پس از این دوره بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریل گذاری جدید را ـ که بر پایه اقتصاد و فرهنگ بود ـ ترسیم کرد که می‌توان به مباحثی همچون اصل ۴۴ قانون اساسی و سند چشم انداز و مباحثی دیگر در این زمینه اشاره داشت.

نامگذاری‌های سال های اخیر با در نظر گرفتن بعد اقتصادی بوده است

وی در ادامه، به برخی از نامگذاری‌های سال های گذشته همچون اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف اشاره داشت و عنوان کرد: توجه به این نامگذاری‌ها، نشان می‌دهد که در همه آن‌ها بعد اقتصادی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رضایی در ادامه با اشاره به اقدامات شیطنت آمیز غرب و صدور قطعنامه‌های گوناگون علیه ایران گفت: در سال‌های اخیر، غرب با این بهانه که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است، شش قطعنامه علیه ایران صادر کرد که قطعنامه ۱۹۲۹ ـ که یکی از شدید‌ترین آن‌ها بود ـ  عملا تجارت ایران را با دیگر کشور‌ها هدف قرار داد.

جهاد اقتصادی و رویارویی با جهان غرب

محسن رضایی در ادامه با اشاره به شعار جهاد اقتصادی گفت: شعار امسال با موضوع انقلاب اقتصادی و فرهنگی، با رویارویی جدید غرب با ایران روبه رو شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: با تکیه بر این شعار و عملی سازی آن، رویارویی غرب با ایران خنثی شده و در بعد اقتصادی و فرهنگی، کشور با جهشی مضاعف همراه خواهد شد.

وی در ادامه تولید و اشتغال را محورهای اصلی در جهاد اقتصادی دانست و ابراز داشت: اکنون در کشور، نزدیک ۲۳ میلیون نفر شاغلند که از این تعداد، ۹ درصد آن اشتغال ناقص دارند که در ‌‌نهایت با در نظر گرفتن جمعیت ۷۵ میلیونی، بیست میلیون نفر در کشور شاغل و ۷۵ میلیون نفر مصرف کننده هستند که با وجود این، دیگر چیزی برای پس انداز و تولید باقی نمی‌ماند.

آماری که از بیکاری در کشور داده می‌شود، واقعی نیست

رضایی با اشاره به برخی از آمارهایی که در زمینه بیکاری ارایه می‌شود، گفت: این آمار‌ها، نشان دهنده بیکاری واقعی در جامعه نیست و بیشتر برای سیاست گذاری‌های اقتصادی ارایه می‌شود.

وی در ادامه به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: دولت آنچه را به دست آورده میان خانوارها توزیع کرده و در این بین، سهم بنگاه‌های اقتصادی پرداخت نشده و همین، منجر شده تا بنگاه‌های اقتصادی که در تولید ملی نقش اساسی دارند، دچار آسیب شوند.

یارانه‌ها صرف تولید و اشتغال شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه یارانه‌های پرداختی باید صرف تولید در جامعه شود، گفت: رویکرد مصرف گرایی در دولتمردان و جامعه، باید تغییر کرده و به رویکرد اشتغال و تولید مولد تبدیل شود.

وی تأکید کرد: شعار جهاد اقتصادی باید با بازنگری در اقتصاد ایران در سطح کلان و خرد همراه باشد که در این باره باید از تجربیات چندین ساله کشور بهره برد تا بتوان به معادلات درستی دست یافت.

وی در پایان با بیان اینکه جوانان کشور، فرشته نجات ملت هستند، ابراز داشت: چناچه جوانان محور تحرک ملی و جنبش‌های واقعی باشند، سرعت پیشرفت کشور قطعا دو چندان خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
نیازمند اخلاق و...و...و...و...و...و...و....و...و...و.....
جناب آقای دکتر همانطور که فرمودید (( جهاد اقتصادی باید با بازنگری در اقتصاد ایران در سطح کلان وخردهمراه باشد )) . سی سال پیش قانون اساسی مترقی کشورمان تصویب شد واز آن تاریخ مدام شاهد کنفرانس ها وسمینارها و سخنرانی ها در اماکن رسمی وتبلیغاتی جهت تبیین وتشریح اهداف نظام مقدسمان بوده ایم ، اما دریغ از یک برنامه کامل اجرائی که کشور را از وضع اسفبار فعلی اقتصادی که شما به گوشه هایی از آنها اشاره کرده اید، پرداخته باشد . نظام اداری فاسد وفربه مانده از دوران طاغوت ، رانت ها ، قوانین تقلیدی از کفار ومغایر با فرهنگ اسلامی مانند مالیات ها واخیرا مالیات برارزش افزوده غیر قابل اجرا در صاحبان مشاغل بی سواد وکم سواد که100% اصناف باید طبق آنها با چانه زنی (علی الرأس ) وبا تحقیر وتکذیب شدن پولی به دولت بپردازند ، قانون کار مخالف شرع وقانون اساسی که مطابق با مصلحت بیست سال پیش کشوردر حال اجرا است ، قوانین بانک ها وتأمین اجتماعی و....... باید متحول شود آنهم در یک برنامه کامل ومنسجم ، تمام بحث های اقتصادی شعار های غیر قابل اجرا خواهند بود . شما سال ها پیش می خواستید با دوستان ودل سوزان به نظام که در جبهه های نبرد با استکبار توانائیتان را نشان داده اید ، برنامه ای جامع شامل تحول اداری و تغییر قوانین و....طراحی وارائه دهید ، متاسفانه تا کنون آن را ندیده ام . آقای دکتر عمل کنید ، به یاری رهبر فرزانه مان برخیزید و برنامه اجرائی ارائه بدهید و کشوررا از این وضع اقتصادی نجات دهید . دست گذاشتن روی تعدادی از خرابی ها ویا حتی اصلاح آنها بدون داشتن برنامه کلی ، وقت تلف کردن است .
محیط اقتصادی نیازمند قانومندی و به دور از منافع شخصی و گروهی باشد. محیط اقتصادی باید بدور از خالی بندی باشد. محیط اقتصادی باید بدور از مهجور بودن و تحریم باشد. محیط اقتصادی باید در نظارت کارشناسان اقتصادی باشد.
اگر نا مهربان بودیم رفتیم .اگر بار گران بودیم رفتیم / پرونده چند کلمه حرف حساب می بندیم / شما بما نید با سانسورتان. احمدی نزاد بد باشد خوب باشد .تاریخ در باره اش قضاوت خواهد کرد . اسلام می ماند. ایران شیعه علی یاید بماند. قدرت دلبریش را زود نشان داد .قدرت بد دلبری است
من در این جلسه حضور داشتم شما قسمت آخر را حذف کردید
آقا محسن یادتان هست در برنامه ی دیروز امروز فردا می گفتید هم انهایی که از دایره ی نظام خارج می شوند کار بدی میکنند وهم آن هایی دیگران را هل می دهند تا از نظام خارج شوند
کاش شما سیاسیت مدارها حداقل به حرفهای خودتان عمل میکردید عمل به فرامین ولایت پیشکش!
آقای رضائی ممنون از مصاحبه ولی این حرفها در حد حرفند از فردا بسم الله چند نفر میتونیم جذب کار کنیم همین فردا ؟این مهمه یک روز که میره غرب مغز یک ایرانی رو میدزده کار بدیم نمیتونه. مرگ بر آمریکا.سعی کنید اجناسی که داخل میتونه تولید بشه از چین یا هر کشوری کم بیاریم نمیگم اصلا نیاریم کم بیاریم بعد در اخبار اعلام کنیم فلان جنس قرار شد از فلان جا کم بیاد تا تولید کننده ها برن سراغ اون جنس یه نوع ایجاد شغل هست از مردم نظر بخواهید در مورد کار اگر هر جوانی امروز معتاد میشه میمیره یک شمش طلا از بین میره چرا ؟چون همون جوان رو میشه کاری کرد کار کنه فقط هم وزن خودش برای ایران ایران چک تولید کنه جنس تولید کنه بزنیم بره ممالک خارج سود + سود .اخبار باید بشه همش کار خوب دنیارو یکم باید کمتر بچسبیم تا کار .ممنون البته در اخبار .خیلی مهمه.روزنامه ها مهمند واقعا کار مثبت باشه.دل جوان گرم بشه بره سریع دنبالش بیدار بشه ضد دشمن ها مشت ببره بالا .
اخلاق ياچشم قربان؟!
در كشور كره جنوبي اسم يك خيابان به نام تهران است به دليل پوشش خبري تهران در مسابقات قبل از انقلاب و در حال حاظر كره داراي شركتهايي هچون هيوندايي، كيا، سامسونگ، ال جي، دوو و شركتهاي بسيار موفق ديگر
در حالي كه در سالهاي انقلاب به دليل سياستهاي و انحصار دولت، شركتهايي همچون چي توز، مزمز انواع و اقسام ماكاراني و از اين دست ايجاد شد وقتي از صنعت داخلي حمايت نشود و در‌امد سرسام آور كشور هزينه تبلغات و كشورهايي ديگر جهت سياستهاي نادرست شود نتيجه بهتري عايد كشور نمي‌شود
به همين دليل اقتصاد در ايران بدون روح است چون هر بنگاه اقتصادي كه از يك حد بزرگ تر شود سايه شوم دولت بر ان قرار مي‌گيرد
بنابرين مرد بيشتر مايل به واسطه گري و سود بالا هستند تا توليد و خطر
کجاي ايران نيازمند اخلاق نيست ؟؟؟!!!!!!!
ما جرات نمی کنینیم حتی از جرقه صحبت کنیم شما سراغ نور را می گیرید
ما انقلاب کردیم که پول نفت در خانه مردم توزیع
شود که هم اکنون پس از 33 سال با پرداخت یارانه ها به آن آرزوی دیرینه رسیده ایم.
مگر الگوی ما زنان شیب ابوطالب نیستند؟
پروفسور حسابي
جهان سوم جايي است که هر کسي بخواهد مملکتش را آباد کند،
خانه‌اش خراب مي‌شود
و هر کسي بخواهد خانه‌اش آباد باشد
بايد در تخريب مملکتش بکوشد.
مقامات چي ؟
بیشترین اولویت باید در جهت پاکسازی سیستم مالیاتی وجلوگیری از تغلب گسترده - وضع فعلی - شود.
آفرين.درود بر شما كه واقعيات جامعه را مي گوييد.
من به رضایی رفتم رای دادم اما نشد دیگه.
ادم جدی هست حرفی که می زنه رو حسابه همین جور چرتکی پرتکی بیرون نمی ده
آقای رضایی محیط سیاست ایران بیشتر از اقتصاد نیازمند اخلاق است. چون سیاست و سیاستمدار تعیین کننده فرهنگ و مرزهای خلاقی جامعه هستند وقتی سیاستمداران ما بی اخلاقند این خود دلیل میشود بر بی اخلاقی در عرصه اقتصاد.
محیط سیاسی بیشتر نیازمند اخلاق است
با سلام
سئوال بنده آز آقای دکتر این است که آیا با دلار 1180 تومان فعلی که منجر به تورم قابل توجهی می گردد و نیز تورمهای افسار گسیخته فعلی که دولت مخفی کاری می نماید، سال جهاد اقتصادی برعکس نخواهد شد. آیا با این وضعیت بی سرو سامان بازار سال رکود اقتصادی نخواهیم داشت؟ من امیدوارم سال جهاد اقتصادی داشته باشیم نه رکود اقتصادی. چون وضعیت فعلی نشانه های مثبتی از جهاد اقتصادی منعکس نمی کند.
با تشکر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار