بازدید 9368

جزییات سه آزمون فراگیر و زمان پخش کارت

کد خبر: ۱۶۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸ 14 May 2011
خبرگزاری مهر گزارش داد، کارت ورود به جلسه سه آزمون فراگیر کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به گفته مشاور سازمان سنجش از دوشنبه 26 اردیبهشت توزیع می‌شود.

حسین توکلی اضافه کرد: با آغاز توزیع کارت ورود به جلسه سه آزمون فراگیر کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی و کارشناسی ارشد از روز دوشنبه 26 اردیبهشت ماه، رقابت 246 هزار و 777 داوطلب در این سه آزمون از صبح جمعه 30 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

به گفته توکلی داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت www.sanjesh.org کارت ورود به جلسه خود را با وارد کردن اطلاعات کد رهگیری و شماره کارت اعتباری دریافت کنند.

نوبت برگزاری سه آزمون

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ارتباط با نوبت برگزاری این سه آزمون همزمان در روز جمعه اظهار داشت: فرایند آزمون کارشناسی صبح جمعه ساعت 8 و دو آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد عصر جمعه از ساعت 15 آغاز می‌شود.
 
ظرفیت پذیرش

وی افزود: ظرفیت پذیرش در مجموع با احتساب رشته‌ها و مقاطع، یک هزار و 500 نفر در کارشناسی، 2 هزار و 280 در کارشناسی ارشد و 400 نفر در کاردانی به کارشناسی است.
 
جدول تعداد شرکت کنندگان در سه آزمون فراگیر پیام نور به تفکیک جنسیت

ردیف مقطع آزمون تعداد کل داوطلب در مقطع داوطلب زن داوطلب مرد
1 کاردانی به کارشناسی ناپیوسته  6 هزار و 805 داوطلب  4هزار و 46 نفر 2 هزار و 759 نفر 
2 کارشناسی  137 هزار و 34 داوطلب  65هزار و 158 نفر 71هزار و 876 نفر 
3 کارشناسی ارشد  102 هزار و 988 داوطلب  46هزار و 288 نفر  56هزار و 700 نفر 


هر سه آزمون نمره منفی ندارد

توکلی در گفت وگو با مهر درباره شرایط در نظر گرفتن نمره منفی در این سه آزمون، تأکید کرد: در هریک از این سه آزمون، نمره منفی برای هر سوال نادرست لحاظ نمی‌شود، زیرا در هر سه کنکور به دست آوردن حد نصاب لازم است و داوطلبان در این دوره فعلاً دانشپذیر به شمار می‌آیند و پس از قبولی در آزمون عنوان دانشجو را می‌گیرند.
 
وی افزود: برای هر سوالی که بیش از یک پاسخ داشته باشد، هیچ نمره‌ای در نظر گرفته نمی‌شود و همه پرسش ها، تستی خواهد بود.
 
تعداد دفترچه سوالات هر سه آزمون

به گفته مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور برای آزمون کارشناسی یک دفترچه حاوی سوالات عمومی و اختصاصی و در دو مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد یک دفترچه که دارای پرسش های اختصاصی است، در نظر گرفته شده است.
 
تعداد کدرشته‌ها و مراکز برگزاری آزمون

توکلی در ارتباط با تعداد کد رشته‌های امتحانی در هر سه آزمون فراگیر پیام نور گفت: در آزمون کارشناسی، 35 کدرشته در 74 شهرستان کشور، در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در ده کد رشته در 31 شهرستان کشور و در آزمون کارشناسی ارشد در 76 کد رشته در31 شهرستان کشور داوطلبان به رقابت می‌پردازند.
 
نتایج نهایی، اواخر شهریور ماه از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی