بازدید 6875

گم شدن بخشی از بودجه فرهنگی 89 ؟

هدایتخواه افزود: در سال 89 هزار و پانصد میلیارد تومان بودجه برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان‌ها داشتیم که تنها 20 درصد آن به استان‌‌ها اختصاص پیدا کرد، در سال 90 این روند قطعا تصحیح می‌شود، با توجه به تجربه سال گذشته باید تلاش کنیم شهرستان‌ها به آنچه استحقاق دارند از بودجه فرهنگی نصیب ببرند.
کد خبر: ۱۶۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵ 04 May 2011
مخبر کمیسیون فرهنگی از رشد 5 برابری بودجه مساجد در سال 90 خبر داد و تاکید کرد بخشی از بودجه ارتقای شاخص فرهنگی استان‌ها در سال 89 در این مراکز هزینه نشده است.

ستار هدایتخواه‌ نماینده مجلس شورای اسلامی به خبرنگار مهر گفت: بودجه فرهنگی کشور با توجه به اهداف فرهنگی متعالی که نظام جمهوری اسلامی دارد، چندان بالا نیست، هر چند در سال‌های اخیر در این زمینه رشد محسوسی داشته‌ایم و بودجه فرهنگی نسبت به گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در بودجه سال 89 یکی از نواقصی که به چشم می‌خورد، این بود که تخصیص بودجه در استان‌ها به درستی اتفاق نیفتاده است، در بودجه 90 در نظر داریم این نقیصه رفع شود و بودجه فرهنگی مناسب با نیازهای هر منطقه به آن تعلق بگیرد، نباید در بحث فرهنگی فقط به پایتخت محدود شویم، اولویت‌ها را باید در نظر بگیریم و این فرصت را ایجاد کنیم تا همه مناطق کشور با توجه به بضاعت و نیازهایی که دارند از بودجه فرهنگی استفاده کنند.

هدایتخواه افزود: در سال 89 هزار و پانصد میلیارد تومان بودجه برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان‌ها داشتیم که تنها 20 درصد آن به استان‌‌ها اختصاص پیدا کرد، در سال 90 این روند قطعا تصحیح می‌شود، با توجه به تجربه سال گذشته باید تلاش کنیم شهرستان‌ها به آنچه استحقاق دارند از بودجه فرهنگی نصیب ببرند.

وی در پاسخ به سرنوشت 80 درصد بقیه این بودجه گفت: بخش دیگر بودجه یا به خزانه برگشته یا در بخش‌های دیگری هزینه شده است، دیوان عالی محاسبات باید این موضوع را بررسی و درباره‌اش توضیح دهد.

این نماینده مجلس گفت: تقویت بنیه فرهنگی و دینی از مهمترین اهدافی است که در تخصیص بودجه فرهنگی داریم، این برنامه شامل زیر مجموعه‌های مختلف می‌شود، از تشکل‌های فرهنگی غیردولتی حمایت می‌کنیم، موسسه‌هایی که فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی دارند و با کمبود بودجه مواجه هستند، در کشور ما مردم داوطلبانه کارهای فرهنگی می‌کنند و دولت باید از این فعالیت‌ها پشتیبانی کند.

هدایتخواه ادامه داد: برای تولید آثار فاخر سینمایی 25 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که امیدواریم این توجه ویژه باعث تولید آثار قابل قبول سینمایی شود که فرهنگ و باورهای دینی و عقیدتی ما را نشان بدهد، با توجه به بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم بودجه سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به فعالیت‌ها و کارکردهایش چندان قابل توجه نیست، در بودجه سال 90 به دنبال افزایش بودجه برای حوزه هنری هستیم و رقم دو میلیارد تومان افزایش بودجه برای حوزه هنری داریم.

نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد در مجلس افزود: برای افزایش فعالیت مساجد و توجه به این مراکز هم برنامه‌هایی داریم و بودجه مساجد در سال 90 دویست میلیارد تومان می‌شود، این رقم سال پیش 40 میلیارد تومان بوده است، مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود از مهندسی فرهنگی صحبت کرده‌اند، امیدوارم در سال 90 شاهد اجرای این مهندسی در تخصیص بودجه و استفاده درست از منابع مالی برای رشد و ارتقای فرهنگ کشور در حوزه‌های مختلف باشیم.

هدایتخواه ادامه داد: باید بودجه بر اساس اولویت‌ها و نیازها تعریف شود، موازی‌کاری و تداخل امور با هم به پیشبرد کارهای فرهنگی لطمه می‌زند و باید در سال 90 مانع از بروز این اتفاق شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی