صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل
تابناک ورزشی موبایل خبر

ادامه اعتراضات در سوریه/ پوشش معنادار حوادث توسط غرب

با این وجود دولت سوریه دویست نفر از فعالان سیاسی که، در ماه جاری زندانی کرده بود را آزاد و اعلام کرد که در صدد لغو کردن حالت فوق العاده در این کشور است، وضعیتی که از سال 1963 در این کشور و چندین کشور دیگر عربی نیز حاکم است... اخبار موجود درباره کشته شدن مردم در سوریه، به صورت غیر رسمی و در مصاحبه شاهدان محلی و ساکنین مناطقی که در آنجا درگیری وجود دارد، مخابره شده است.
کد خبر: ۱۵۵۳۲۸
| |
34931 بازدید
|
سرویس بین الملل ـ تحولات اخیر در کشور های عرب خاورمیانه در حالی به سوریه رسیده که، اخبار ضد و نقیضی درباره تظاهرات این کشور مخابره شده است. 

به گزارش «تابناک»، به موازات جنگ ناتو با «معمر قذافی» در لیبی، سه کشور دیگر عربی یعنی؛ بحرین، اردن و سوریه نیز شاهد تشدید اعتراضات مردمی بودند.

در سوریه در حالی خبرگزاری ها از کشته شدن حدود 20 نفر خبر می دهند که تمرکز درگیری ها در شهر «درعا»، در جنوب این کشور متمرکز بوده است، بر اساس این گزارش ها نیروهای امنیتی سوریه با مردم درگیر شده اند، این در حالی است که مقامات دولتی معتقدند که افراد مسلح ناشناس در این کشور به روی مردم آتش گشوده اند ، تا این لحظه تصویری از درگیری نظامیان دولت سوریه با معترضان مخابره نشده است .

با این وجود دولت سوریه دویست نفر از فعالان سیاسی که، در ماه جاری زندانی کرده بود را آزاد و اعلام کرد که در صدد لغو کردن حالت فوق العاده در این کشور است، وضعیتی که از سال 1963 در این کشور و چندین کشور دیگر عربی نیز حاکم است . 

بر پایه این گزارش، اخبار موجود درباره کشته شدن مردم در سوریه، به صورت غیر رسمی و در مصاحبه شاهدان محلی و ساکنین مناطقی که در آنجا درگیری وجود دارد، مخابره شده است.
 
خبرگزاری های «رویترز»، «فرانسه» و «آسوشیتدپرس»، اخبار را به نقل از شاهدان عینی نقل می کنند و منابع مستند و تصویری ارائه نداده اند.

به نظر می رسد آنچه در سوریه می گذرد هر چند متاثر از موج عربی تغییرات است اما، از آنجا که سوریه اولین جبهه مقاومت دربرابر رژیم صهیونیستی است، رسانه های غربی همه نیروی خود را برای انعکاس اخبار سوریه گذاشته اند. این در حالی است که تصاویر زنان و جوانان بحرینی که به وفور منتشر شده است و دولت سرکوبگر این کشور همراهی سعودی ها را در سرکوب ملت بر عهده دارند ، در اخبار دیده نمی شود و تقریبا گم است .
 
در یمن نیز «علی عبدالله صالح» اعلام کرده است که حاضر است که از قدرت کناره گیری کند. پیروزی احتمالی انقلابیون در یمن، خطر را بیش از پیش به عربستان نزدیک می کند. اما از هم اکنون رسانه های غربی، ناآرامی در عربستان را به ظهور و قدرت گیری طالبان مرتبط می کنند و به دنبال آن هستند که به بهانه قدرت گیری طالبان در عربستان، حصار رسانه ای برای بایکوت اخبار عربستان ایجاد کنند. 

در همین حال، اخبار تحولات بحرین در رسانه های غربی بایکوت شده است. مقامات اطلاعاتی سعودی و بحرینی در حال پرونده سازی برای مخالفین هستند تا نشان دهند که مخالفان فقط شیعیانی وابسته به ایران و یا حزب الله هستند. 

 
مفید صفحه خبر نسخه موبایل
تابناک ورزشی موبایل خبر
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۰۸
ناشناس
|
China
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
چیزی که قابل پیش بینی است این است سوریه از نیرو های مردمی طرفدار حکومت سود خواهد جست . چیزی که دیگر کشور های بحران زده نمی توانند به آن تمسک جویند و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
مفهوم و منظور از "نیرو های مردمی طرفدار حکومت" دقیقا چیه؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
البته حرف شما درست ، ولی تا حالا از خودت پرسیدی چرا رسانه های دولتی در ایران هیچ خبری از این تحولات نمی دن؟ آخه فکر نمی کنن بعدا متهم میشن به جانب داری این سوریه که هر از گاهی یه آفرینی به سیبیل ما میفرسته چطور حکومتیه که برای جا باز کردن در دل کشورهای عربی پای سندی رو امضاء می کنه که ایران را اشغالگر جزایر سه گانه خلیج فارس معرفی کرده؟ من نمیفهمم این چجور حمایته پر هزینه ای هست دولت ما در پیش گرفته؟
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
منظور از نیروهای طرفدار حکومت مردم سوریه هستند ولی اغتشاشگران دست نشانده های صهیونیست ، وهابی ها و بهائیان هستند.
یا لثارات الحسین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
منظورشون لباس شخصی های نسخه ی سوریه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
شما خبر گزاری های محترم داخلی هم همانطور که خبرگزاریهای خارجی اخباربحرین وعربستان رابایکوت مینماینداخبارحکومت عزیز سوریه راهمچون صداوسیمابایکوت بنمایید ونیز این نظررامنتشر ننمایید وبنویسید مهلت اظهارنظر به اتمام رسیده است
بشیر
|
Syrian Arab Republic
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
من بعنوان یک شهروند ایرانی که سالها در سوریه مقیم هستم و تحولات اخیر را بطور مستمر پیگیر می کنم اکثر اخبار را دیدم دروغ می دانم . این شلوغ بازیهای شبکه های الجزیره و العربیه است که درست کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
کسی که سالها در سوریه مقیم است !!
جالب است تابناک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
نظر تو زیاد مهم نیست ؛
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
و آره راست میگه نظر تو مهم نیست فقط و فقط نظر .. بهایی های بی بی سی و صدای دروغ مهمه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
البته حق با شماست! مثل قذافی که ابتدا کسی رو نمی دید اما الان زیاد میبینه!
ناشناس
| Switzerland |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
این چند سال اونجا چیکار می کردی؟اگه خودت نمیدونی ما می دونیم
ناشناس
| Canada |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
شما هم خواهی دید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
شما تو سوریه شیتیل بگیری یا شیتیل بده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
تو این چند ساله تو سوئیس چی کار می کنی؟ اگه خودت نمی دونی ما می دونیم
لرستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
ناشناس جان شما علم غیب دارین که میگویید میدانید بشیر در سوریه چند سال چکار میکرده لابد میخواهی مثل بقیه دوستانتان بفرمایید انجا دزدی میکرده با عامل اصلی بدبختی مردم دنا همین اقای بشیر است کمی تامل کن تو حرف زدنتان و عینک بدبینی را حداقل برای مدت محدودی بردارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
بهتر بود در تيتر مي گفتيد عدم پوشش معنا دار حوادث سوريه توسط رسان هاي خارجي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
بهتر بود در تيتر مي گفتيد عدم پوشش معنا دار حوادث سوريه توسط رسان هاي داخلی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
خیر.عدم پوشش معنادار حوادث سوریه توسط رسانه های داخلی،درست است
فرهودی
|
Germany
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
و عدم پوشش معنادار حوادث سوریه توسط رسانه های داخلی
...
لطفا قیافه حق بجانب به خودتون نگیرید
شما هم مثل غربیها نون به نرخ روز می خورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
جان کلام را حقیقتا گفتی! رسانه های خارجی و داخلی همه شون نون به نرخ روز خور هستند و بجای انعکاس واقعی خبر فکر منافع شخصی خود و آدمهایشان هستند.
ناشناس
| Canada |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
همیشه اینطوره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
گل گفتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
اقا این وسط شما چرا خبر باز شدن مرزهای زمینی روسیه برا ایران را نمی دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
مگه مرز بسته بوده که الان باز بشه ؟!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
تابناک مونده چی کار کنه آخه دلم باسه شما دیکتاتورها می سوزه یکی یکی شما را رجوع می دم به مقاله دکتر زیبا کلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
ما هم شما و دکتر رو یکجا رجوع میدیم به 9 دی و 22 بهمن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
ببینم شما جلبکای سبز که همه چیزو به نفع خودتون مصادره می کنید حالا کلان خرتون شده زیبا کلام
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
گفت ديكتاتور، شما به خودتون نگريد
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
دو نکته خیلی مهمه اول اینکه اونها که فکر میکنن آمریکا پرچمدار جریان آزاد اطلاهاته ببینن که از بحرین و اردن و.. هیچ خبری در رسانه هاشون نیست. از طرف دیگه ما هم نباید مثل آمریکا باشیم که حق را بر اساس منافع ملی خودمان تعریف کنیم. اگر دولت سوریه هم کار ناثوابی انجام بده محکوم است.
خداوکیلی سانسور نکن چون ناحق نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
شما که رسانه های خارجی و نشریاتشون را نمی بینید چطور میگید نیست؟اصلا فاکس نیوز و سی ان ان را دیدید؟نماینده مستقل امریکایی حقوق بشر کشتار بحرین را محکوم کرد.این حرفها چیه می زنید؟فرانس 24 هم محکوم کرد.حداقل اطلاعاتتوئن را بالا ببرید بعد...
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
آقا یا خانم ناشناس که جواب مرتضی را دادی. خیلی ساده ای. دلم برات سوخت. در ضمن اینم بگم همه این شبکه هایی که اسم بردی می بینیم یا حداقل سایتاشونو چک می کنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
دوست عزیز شبکه خبر رو نگاه کن میبینی تصاویر رو از بی بی سی -فاکس نیوز و ... می گیرند بعد
استغفرالله عزیزم یکم اطلاعاتتو ببر بالا بعد نظر بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
آره قربون نماينده مستقل امريكايي برم كه راست ميگه اول وزير دفاعشون ميره دستور قتل عام ميده بعد نمايندشون مياد ميگه محكوم است خودتونو به خواب نزنين خواهشاً
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
اوه اوه ....پدر بحرين رو درآوردن...محكوم كردن.....آره توي رسانه لفظي محكم ميكنن...اما درعمل از حكومت بحرين و اقدامات عربستان حمايت ميكنن....چون دارن نفت رو مفت ميبرن اونجوري ديگه ميوفته دست مردم نميتونن به اين راحتي ببرن...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
والا ما که اخبار رو از شبکه های خارجی تو عید دنبال کردیم و دیدیم همه خبرها رو اعلام میکنن و بایکوتی هم در کار نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
حتما سوریه باید مردم را بمباران هوایی کند تا شما از خواب بیدار شوید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
تو بحرین مخ ملت رو پاشیدن کف خیابان شما از خواب بیدار شد ؟ عراق افغانستان از اون کله دنیا لشکر کشی کردن شما بیدار شدی ؟ 60 ساله دارن تو فلسطین نسل کشی میکنن شما بیدار شدی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
اين بابايي كه راه به راه كامنت گذاشته احتمالا پسرخاله يا دختر خاله بشار اسده كه اينقدر بهش بر خورده
رفيق از خواب بيدار شو حكومت سوريه ديكتاتوريه حالا مي خواد دوست ما باشه يا دشمن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
ما که نگفتیم تو بحرین وفلسطین ظلم نیست بحث سر عدم پوشش خبریه قیام ملت سوریه در مقایسه با یمن وبحرین و...است. ما اونا رو میبینیم شما اینور رو نمیبینی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
چرا نمی گوئی پوشش ندادن معنادار حوادث سوریه در رسانه های ایران!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
چون رسانه های ایران مصل رسانه ها مورد علاقه شما سر در آخور آمریکا ندارن .
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
می خوامین به این ناشناس که احتمالا" از خود شما تابناکی هاست بگم که " این چه منطقیه که هر کسی را که نظری می ده فوری متهم به سر در آخور این و آن داشتن می کنید؟! با منطق تو اگر آن رسانه ها سر در آخور آمریکا داشته باشند پس رسانه های داخلی هم به دلیل سانسور اخبار حوادث سوریه , سر در آخور بشار اسد دارند!"
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
لطفا قبل از اظهار فضل سواد بیاموزید.. مجید جان مثل نه مصل !
علی
| Netherlands |
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
آقای ناشناس که پاسخ داده اید لطفا شما بروید قبل از هرکاری یاد بگیرید کلمه (مثل) را (مصل) ننویسید و بعد تشریف بیآورید و نظر بدهید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
کشتار به هر صورت توسط دولتهای خودکامه و موروثی قابل دفاع نیست . کشتار ملت مظلوم فلسطین و عراق و افغانستان نیز قابل دفاع نیست. مسئله ای که اینجاست مسله یک بام و دو هواست. چه در داخل ایران چه در خارج از ایران . همه بر طبل توخالی خود می کوبند و برخی بدون توجه به مسائل موجود ابراز فضل می کنند.مهم نیست رسانه ها وابسته به چه گروهی هستند مهم این است که رسانه ها سانسور نکنند چه ایرانی چه خارجی. مردم دنیا نیازمند اطلاعات ناب هستند نه اطلاعات دروغ و سانسور شده. همه شما را دعوت می کنم به انصاف و کرامت انسانی نه چیز دیگری . امروز مردم سوریه در خون غوطه ورند مردم فلسطین عزیز از داغ فرزندان خود در گریه و شیون . مردمم بحرین در داغ عزیزان و مردم افغانستان و عراق زیر پای زورمندان جان می دهند. تمام خاور میانه دچار آشفتگی شده . پس شما را دعوت می کنم به دیدن تمام جنبه های موضوع که چرا منطقه ما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
مثل برادر نه مصل!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
"مثل" I Q
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
چرا باز هم نظر بنده را سانسور کردید؟ در ضمن دیکتتون هم مثل اطلاع رسانی تون ضعیفه . کلمه مثل را در بخش پاسخ ناشناس با ص نوشتید.
برچسب منتخب
# جام جهانی ۲۰۲۶ # آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
امضای یادداشت تفاهم ایران با آمریکا را در این مقطع...