بازدید 14096
نوشیروان مصطفی امین:

اتهام دخالت ایران در کردستان، اوج بی شرمی است

وی اظهار داشت: این حاکم کنونی اقلیم با انسداد سیاسی روبه رو شده و می خواهند غرب و انگلیس و آمریکا را علیه ما تحریک کنند که ایران در پشت ماجرای ماست، ولی آنها هم نیک می دانند که موجودیت و هویت اقلیم کردستان و حاکم آن، حمایت ایران است! و این تظاهرات و اعتراضات ما علیه فساد مالی و سیاسی و عقلانیت تهی و پوچ رهبری سیاسی اقلیم است که سعی در تحمیق و انحراف افکار عمومی کردستان دارد.
کد خبر: ۱۵۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵ 16 March 2011
نوشیروان مصطفی امین، رئیس حزب گوران (تغییر) کردستان عراق گفت: اتهام دخالت ایران در کردستان، اوج بی شرمی است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، نوشیروان مصطفی امین در جدیدترین گفت وگوی تلویزیونی خود از کانال «KNN» درباره ناآرامی های کنونی کردستان عراق و تظاهرات و اعتراضات مردمی علیه حکومت اقلیم و شخص مسعود بارزانی، اظهار داشت: تظاهرات حق مسلم هر شهروندی است و یکی از ابزارهای اولیه ابراز نارضایتی، ولی به سوی تظاهرات کنندگان تیراندازی شد و جوانان کرد، با گلوله حزب حاکم، کشته شدند؛ بنابراین، برای ما دو راه بیشتر نمی ماند، یا از مقر و ساختمان یک حزب مسلط و کرسی قدرت ریاست اقلیم، دفاع کنیم یا از خون جوانان وطنمان، کردستان؟ بی گمان ما راه دوم را برگزیدیم؛ حق زیستن هموطن همزبان کردمان را.

نوشیروان مصطفی امین، جانشین اسبق جلال طالبانی در اتحادیه میهنی کردستان، در ادامه این گفت وگوی تلویزیونی اعلام کرد: تظاهرات کنندگان، نسل جدید و جوان پس از 1991 هستند که امروزه روز اعتراض می کنند و تصورشان این است که نسل پیشین، احتکار قدرت و سلطه کرده و همه قدرت و ثروت را در چنگال یک خانواده، به صورت قبضه شده می بیند و خود را محروم از هر نوع سهیم شدن و مشارکت در ساختار سیاسی و اقتصادی کردستان.

این نسل، تحت تأثیر تکنولوژی جدید جهان معاصر است و از پنجاه هزار فارغ التحصیل دانشگاهی کرد زبان، پنجاه نفر در احزاب و حکومت اقلیم، جذب نشده اند؛ پس حق طیعی شان است که دنبال سهم خواهی و مشارکت سیاسی باشند.

گفتنی است، در گزارش پیشین «تابناک» به این موضوع اشاره شد که رسانه های اصلی و حزبی بارزانی، و نیز برخی رسانه های سایه ـ که بیشتر در اختیار کردهای ایرانی گروهک های تروریستی پژاک و کومله و دمکرات است ـ انگشت اتهام به سوی جمهوری اسلامی دراز کردند و همه تظاهرات و اعتراضات را توطئه ایران نامیدند که در رسانه های مستقل و مخالف، با تمسخر روبه رو شد و اظهار داشتند که همیشه بارزانی، منتقدان و مخالفان خود را مأمور و جاسوس جمهوری اسلامی می نامد و البته آن هم مصرف داخلی دارد و نوعی انحراف دادن افکار عمومی کردستان.

نوشیروان مصطفی امین در این باره با صراحت گفت: تظاهرات کنندگان حاضر در خیابان های شهرهای کردستان، مردمانی هستند که خواسته هایی روا و مشروع دارند و باید پاسخگو بود و به جای تهمت ناروا، به اعتراض و خواسته های آنان گوش داد. این تظاهرات، پدیده ای نو در روند سیاسی کردستان معاصر است. اینکه ابراز می دارند تحریک خارجی است و دست دخالت ایران در قضیه مشهود است، اوج بی شرمی است، حرفی بی معنا و پوچ! همه مردمان می دانند که جمهوری اسلامی ایران، چه نقش مثبت و سازنده ای در تأسیس حکومت فعلی عراق و ساختار سیاسی و حزبی عراق داشته اند تا برخی از احزاب و افراد به مقام های عالیه در سطح این کشور برسند. بیشترین و بهترین روابط امنیتی، سیاسی، اقتصادی و بازرگانی بین اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و حتی حزب های کردستان عراق در تهران و دیگر شهرهای ایران، دفتر و نمایندگی و مرکز رسانه ای دارند و در مقابل هم ایران، در اربیل و سلیمانیه، کنسولگری دارند و روزانه صدها نفر از کردهای مناطق کردنشین عراق و ایران، با هم مراوده دارند.

نوشیروان مصطفی امین، رهبر حزب گوران (تغییر) در ادامه اظهار داشت: این حاکم کنونی اقلیم با انسداد سیاسی روبه رو شده است و می خواهند غرب و انگلیس و آمریکا را علیه ما تحریک کنند که ایران در پشت ماجرای ماست، ولی آنها هم نیک می دانند که موجودیت و هویت اقلیم کردستان و حاکم آن، حمایت ایران است! و این تظاهرات و اعتراض های ما علیه فساد مالی و سیاسی و عقلانیت تهی و پوچ رهبری سیاسی اقلیم است که سعی در تحمیق و انحراف افکار عمومی کردستان دارد.

بنا بر این گزارش، در بین تظاهرکنندگان کردستان جنوبی، هیچ نوع شعار ایران هراسی وجود نداشته ندارد و در کردستان شمالی و مناطق تحت کنترل بارزانی، تا امروزه با ارعاب مردمان، هیچ نوعی تظاهراتی برگزار نشده است و نوعی فضای امنیتی شگفت انگیز بر این شهرها  و مناطق حکمفرماست و تنها تظاهراتی که صورت گرفت، یک تجمع چند نفره در برابر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل بود که اهانت هایی به جمهوری اسلامی ایران شد و علت آن هم اعدام شدن یکی از تروریست های حزب پژاک بود و به تازگی هم مسئول حزب پژاک ـ حاج احمدی ـ در گفت وگویی با روزنامه ئاوینه ـ آیینه ـ اظهار داشته است: چرا باید دو کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کردستان وجود داشته باشد؟

از نگاه کارشناسان سیاسی و ناظران بین المللی، حکومت اقلیم کردستان عراق، باید بازبینی جدی در فعالیت رسانه ای خود داشته باشد که حسن همجواری خود را با کشورهای پیرامون حفظ کند. نوشیروان مصطفی امین در پایان گفتو گوی خود، رسانه های حزبی کردستان ـ به ویژه سایت های مربوط به بارزانی و طالبانی ـ را به جعل خبر، دروغ پردازی و بی شرمی متهم ساخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۱
آقای نوشیروان مصطفی توی این ماجرا دستشان برای خیلی از کردها رو شد.برای ایشان متاسفم که برای رسیدن به قدرت و لجبازیهای ایشان و دروغ پراکنیهای کی ان ان کردستان و افکار عمومی را به سخره گرفته
چر نیمی از عکسها حذف شد نکنه خبرات دروغ سیزده است
همین سیاست غرب بوده که با انقلاب مردم منطقه خاور میانه مقابله کرده اند و انها را قتل عام میکنند تنها با این سیاست که ایران عامل بوجود اورنده و تداوم دهنده این انقلاب ها میباشد این اعمال زشت را انجام میدهند اگر ما اینقدر قدرت داشتیم که این همه فتنه و مصیبت از غربی ها در ایران برپا نمیشد.
این گرهک توریستی پژاک خیلی از جوانان ما را به شهادت رسانده اند خدا این تروریستهای کثیف را از روی زمین بردارد .نابود باد پژاک وپ ک ک وهرچی تروریسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
البته پژاک گروهکی تروریستی است نه توریستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
کسایی که منفی میدن حامی تروریستای پژاکن؟؟؟ بابا هموطن بفهم داری از کی حمایت می کنی حرفای صدای آمریکا رو باور نکن.
با سلام
اوضاع واحوال حاکم برکردستان عراق(حریم کردستان) ناگواراست.بخاطراینکه :
*خانواده (قبیله)بارزانی تمام امورات اجتماعی.
اقتصادی.سیاسی و...مردم راازآن خودکرده اند.
بوی گندفساد اقتصادی وباندبازی وقبیله گرائی و...ازهر سو به مشام می رسد.
*بیکاری وگرانی بیداد می کند.
*قشر تحصیل کرده حق تحلیل اوضاع راندارد
سایه شوم پارتی همه جا نمایان است.
*دست وابستگان به پاری درتمام زدوبندها
معاملات اقتصادی ونظامی و...هویداست.
*اکثرمردم کوچه وبازارحکومت بعثی صدام حسین راهم اکنون به حکومت وابسته
به آمریکا واسرائیلی خانواده بارزانی ترجیع
میدهند.
*آقا داوود ها نمی خواهند وقعیت هاراببینند
ببینندکه عرض یک ساعت درتایخ 27بهمن ماه1389درشهرسلیمانه مقابل بازارمولوی
مامورین تابه دندان مسلح آقای بارزانی دهها
نفرراغرق خون کردندوبیش از100نفررازخمی.
چون ضدفسادودزدی ووابستگی خانواده ی
بارزانی زبان به اعتراض گوشودن.
واقعاتعصب مورایانه عقل است وقبیله گرائی
نشان جهالت.
به تو چه ربطي داره تابناك . اينكه ملت كرد داره در حقشان ظلم مي شود كاملا صحيح است ولي كمتر كسي نوشيروان را قبول دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
اتفاقا" خیلی هم قبولش دارند.
انصافا" اگر یک نفر دلسوز در اقلیم کردستان وجود داشته باشد همین آقای نوشیروان مصطفی است.امیدوارم به زودی قدرت رت در دست بگیرد تا شاهد تغییرات بسیار مثبتی در اقلیم کردستان و در مرزهای ایران و اقلیم کردستان باشیم.
احسنت به آقا امیر واقعا تحلیل بسیار جالب و واقعی از اوضاع و احوال کردستان عراق ارائه دادید
با تشکر از نظر آقا امیر و نظریات دقیق او.به نظر میرسد که امیر آقا اطلاعات دقیقی از اوضاع و احوال کردستان عراق دارد .امیدوارم ادامه داشته باشد.
امیر خان تو که به جای هریم کوردستان مینویسی حریم چه انتظاری از افکار روشن فرکرانه می شه داشت
دوست عزیز امیر آقا که احتمالا"اصلا" کرد هم نباشید این آقای نوشیروان اگر محبوبیتی در بین کردهای کردستان داشت چرا به صورت یک حزب اپوزوسیون خیلی ضعیف در می آمد ضمنا" شما و امثال شما از جمله تابناک که گردانندگان آن سابقه دشمنی با ملت کرد رادارند پیشرفتهای شهری اجتماعی و دمکراسی موجود در حکومت اقلیم کردستان را نمی بینید یا شاید از این همه پیشرفت دلتان خون است اگر واقعا" راست می گویید شیعیان فلک زده و بیچاره جنوب را ببیند و برای آنها دل بسوزانید
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم