بازدید 73299

سرانجام یاران شهید خالد اسلامبولی آزاد شدند + تصاویر

در اولین مرحله از اجرای این دستور «عبود الزمر» و پسر عموی وی «طارق الزمر»، آزاد خواهند شد/ این افراد اگرچه دوران محکومیت خود را سپری کرده اند اما «مبارک» دستور داده بود که این افراد همچنان زندانی باشند و آنها را به زندان با اعمال شاقه محکوم کرده بود.
کد خبر: ۱۵۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۲:۵۲ 11 March 2011
شبکه خبری «سی.ان.ان» اعلام کرد: شورای عالی نظامی مصر روز پنجشنبه دستور آزادی یاران «خالد اسلامبولی» را صادر کرده است.

 به گزارش «تابناک»، در اولین مرحله از اجرای این دستور «عبود الزمر» و پسر عموی وی «طارق الزمر»، آزاد خواهند شد.

 بنابر این گزارش، این افراد اگرچه دوران محکومیت خود را سپری کرده اند اما «مبارک» دستور داده بود که این افراد همچنان زندانی باشند و آنها را به زندان با اعمال شاقه محکوم کرده بود.




                                                                            عبود الزمر

 گفتنی است، نیمه شب پنجشنبه، «عبود الزمر» 60 ساله که از قدیمی ترین زندانیان سیاسی در مصر محسوب می شود، پس از تحمل 30 سال حبس به خانواده اش تحویل داده شد. همسر وی پس از آزادی «الزمر» گفت وی قصد ورود مستقیم به عرصه سیاسی را نداشته و تلاش خواهد کرد به جوانان در این خصوص مشورت دهد.


محمد انور سادات معدوم

ماجرا از چه قرار بود؟

پس از آنکه محمد انور سادات رئیس جمهور معدوم مصر در حضور جیمی کارتر رییس جمهور آمریکا و مناخم بگین رییس رژیم صهیونیستی با امضاء قرارداد کمپ دیوید در جهت مشروعیت دادن به موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر آمد و این رژیم سرطانی را به رسمیت شناخت، بسیاری از نیروهای عرب علیه چنین امری موضع گرفته و وی را خائن به جهان اسلام و آرمان فلسطین دانستند. برهمین اساس بود که عده ای از جوانان مصری در پاسخ به عمل ننگین انور سادات در صدد پاسخ بر آمده و وی در سال 1981 میلادی به دست خالد اسلامبولی ترور شد.


سنگ یادبود شهید خالد اسلامبولی

 شرح ماجرا بدین گونه است که به هنگام رژه، دو افسر، دو درجه دار و دو سرباز از صف رژه روندگان خارج شدند و با نارنجک و سلاح های خودکار به سوی جایگاه انور سادات حمله بردند که در این حمله رئیس جمهوری مصر و 9 تن دیگر کشته شدند و گروهی نیز مجروح گردیدند.

پس از بازجویی های اولیه، 24 نفر از عوامل اعدام انقلابی سادات در دادگاه نظامی مصر محاکمه شدند. با ورود متهمان به دادگاه، خالد فریاد کشید: «انا خالد الاسلامبولی، انا قاتل السادات، انا قاتل الفرعون، انا قاتل الطاغوت، فی سبیل الله قمنا، لتبغی رفع اللوا، لا حزب عملنا، نحن للدین فداء، الله اکبر، لااله الا الله، علیها نحیا و نموت، فی سبیلها نجاهد، علیها نلقی الله.»


صحنه عملیات خالد و یارانش

سرانجام در 26 فروردین سال 1361 هجری شمسی، مطابق با 15 آوریل 1981 میلادی، ستوان یکم خالد اسلامبولی و استوار یکم حسین عباس محمد به اعدام محکوم شده و به درجه شهادت نایل آمدند.

وصیتنامه شهید خالد اسلامبولی:

پدر، مادر، خواهران و برادر عزیزم محمد! السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

بر شما باد التزام به احکام اسلام و عمل به قرآن و ترس از خداوند. من شما را به اطاعت از دستورات خداوند دعوت می کنم. امیدوارم به خاطر مشکلاتی که شما را دچار آنها می کنم، مرا ببخشید و مورد عفو قرار دهید. خداوند ما را برای شهادت در راه خود انتخاب و هدایت کرد و ان شاء الله ما و شما را در بهشت در کنار یکدیگر جمع خواهد کرد.


بگین، کارتر و سادات در کمپ دیوید

 ...مادرم! ناراحت نباش، چون ما به اذن خداوند در زمره شهدا هستیم. نامه من زمانی به شما خواهد رسید که در دنیای آخرت قرار داریم. خواهرم انسیه و سمیه و برادرم محمد را به خداوند می سپارم. مبلغ پولی که نزد خواهرم انسیه است، بین فقرا و مساکین تقسیم شود و فرزندانش فاطمه و مروه با تربیت اسلامی و مقید به دستورات شرعی تربیت شوند. ما با هم تصمیم گرفتیم که فرعون مصر را به قتل برسانیم تا شاید خداوند به خاطر این کار، ما را از ننگ دوستی با صهیونیست ها که دامن ما را گرفته و فساد روحی و اخلاقی سادات و همسرش را در جامعه علنی ساخته است نجات بخشد.

 اشهد انّ لا اله الا الله و اشهد انّ محمدا رسول الله.

خالد احمد شوقی اسلامبولی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۲۸
مجاهد بزرگ ازادیت مبارک.خدا رحمت کنه شهید سرافراز سپاه اسلام خالد اسلامبولی رو
پاسخ ها
ناشناس
| Afghanistan |
۰۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
این 46-47 نفری که منفی دادند به چی منفی دادند؟ به دعای رحمت برای خالد یا به کشتن انور سادات به دست اون؟
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
ببخشید اینهائی که رای منفی دادند به چه چیز رای منف دادند!!!!!!!!!!!!!
باید دانست که ماه هیچوقت پشت ابر نمی ماند و ابرها روزی کنار خواهند رفت.
خدا رحمت کند سرباز رشید سپاه اسلام شهید خالد اسلامبولی رو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
نمي دانم انهايي كه نظر مخالف داده اند چه دليلي داشته اند ولي مي دانم كه خيلي چيز ها را نمي دانند
اشک تو چشام جمع شد....
کجایید ای شهیدان خدایی ......
هیچ وقت یادمون نره که زمانه خاتمی می خواستن به خاطر خوشایند همین مبارک لعنتی اسم خیابان شهید اسلامبولی را عوض کنند!!!!! خدا همه اصلاح طلب ها رو اصلاح کنه!!! تابناک پیام من را هم بگذار!
خالد نبودی ببینی مصز آزاد گشت خون یارانت ....
ننگ بر آنانی که بخاطر خوش آمدن فرعون مصر ,حسنی نامبارک و تجدید روابط سیاسی با حکومت ظالم وی ,دستور دادند که نام و عکس شهید اسلامبولی از خیابان تهران پاک شود.ایکاش می نوشتید که وکیل شهید خالد اسلامبولی که فقط بخاطر خدا و رضای پروردگار ,وکالت شهید اسلامبولی را قبول کرده بود ,می گوید:وقتی به شهید گفتم شما کاری کردید که ابا عبد الله الحسین (ع) در کربلاء کرد وبا وی در آخرت خواهید بود ,شهید بزرگوار خالد اسلامبولی با صدای بلند بلند گریه کرد.عاش سعیدا و مات سعیدا
خدایش بیامرزد.شهدا همواره زنده اند
این نمادهای انقلابی روح مجاهدت در راه اسلام رو در ما زنده می کنند. (یاسین)
آزادی پیشتازان ایثار و شهادت از چنگ رژیم صهیونیستی نامبارک بر مسلمانان مبارک باد
درود و رحمت خداوند بر این آزادمردان شریعت اسلام/
عاشقان راسرشوریده به پیکرعجب است دادن سرنه عجب داشتن سرعجب است روحش شادوراهش پررهرو
لطفا فیلم ترور انوار سادات را از اینترنت بگیرید وبزارید برای پخش.ممنون
خدا رحمت کند مردانی را که برای عزت و شرف و عقیده خود که همانا حفظ معنویات و ارزشهای والای انسانی است اینگونه به جهاد میپردازند
خون پاکت که سالها پیش به پای درخت اسلام ریخته شد، اکنون به ثمر نشسته و در رگ جوانانی جاری شده که با آرمانهای انقلابی، دیکتاتورهای منطقه را یکی یکی به زیر می کشند. کاش بودی تا تو نیز سقوط فرعونیان را شاهد باشی. به امید سرنگونی همه دیکتاتورهای دنیا.آمین...
انگار وصیتنامه یکی از شهدا خودمان است
"خداوند ما را برای شهادت در راه خود انتخاب و هدایت کرد "
درود به شرفت
مبارک باشد نیمه آزادیت چرا که نیم دیگر هنگامیست که به یاران شهیدت بپیوندی شفاعتمان کن ای رجل الکبیر
خیلی مردی
خون شهید خالد اسلامبولی اکنون به ثمر نشت و منجر به انقلاب اسلامی در مصر و خاتمه حکومت دیکتاتوری نا مبارک شد.
خوشا به حال انانکه سرافرازانه رفتند
هوالمنتقم
صلوه الله علی جمیع الشهداء فی صفوف الحق و لعن الدائم علی کل الخائنین باالسلام و امه الاسلام .
اگر چه سادات به مسلمانان خیانت کرد.ولی شیوه وسنت اهلبیت(ع) که ما پیروان آن هستیم ترور نیست .ترور به هر حال محکوم است .شخص خائن باید در یک دادگاه صلاحیت دار محاکمه شود.مانند محاکمه صدام. چه بسا اگر سادات ترور نمیشد انقلاب مردم مصر زودتر شکل میگرفت. زمانی که ترور انجام میشود. نیروهائی که قدرت را در دست دارند اقدامات جدیتریی را برای سرکوب ومهار مردم انجام میدهند. اگر اشتباه نکنم حضرت امیر بیانی دارد بدین مضمون که اگر من میخواستم مانند معاویه عمل کنم وضع طور دیگری بود.(قتل مالک اشتر با اشاره معاویه ونوعی ترور بود.) وحضرت امام خمینی(ره) هم همین شیوه را داشتند. سازمانهائی که قبل از انقلاب علیه سران رزیم سابق دست به ترور زدند سرنوشتشان معلوم است به هر حال جایگاهی در توده مردم ندارند.اراده خداوند بر این قرار گرفته که توده مردم با رشد فکری که پیدا میکنند خود سر نوشت خود را رقم بزنند وائمه معصوم سلام الله پیرو اراده خداوند بودند. وتاریخ سراغ ندارد که آن عزیزان اشاره به ترور داشته باشند .اگر چه به اعتقاد ما صالح به دادن فتوی به قتل بودند.ولی هیچگاه چنین نکردند. یا مردانه جنگیدند. یا در موقع داشتن قدرت .اجرای حکم خدا کردند ویا در زمان حاکمیت ظلم با تدبیر عمل کردند وبه مردم رشد دادند.حق دفاع برای ترور شونده در یک مرجع صالح که دارای صلاحیت قضاوت باشند. به هر حال باید محفوظ باشد.خواهشمند است در صورت داشتن نظر خلاف احساساتی جواب ندهید.
روحش شاد و قرين رحمت الهي باد
واقعا آبروی مصرو این مرد خرید
درور بر تو
خدا رحمت کند سرباز اسلام خالد اسلا مبولی بیداری کشورهای عربی ثمره خون این مبارزان است
گر چه حیانت انور سادات قابل دفاع نیست و کارش خیانت بوده ولی ترور کار غلطی است و کار خالد و یارانش قابل دفاع نیست نفس ترور یک عمل ابتر و شیطانی است
جالب بود
اینان افتخار اسلامند و ذخائر آن
خدایش بیامرزد
...حال كه چنین است كافران را اندكی مهلت ده( تا عاقبت كار خویش را ببینند.)17/طارق
اگر امثال خالد دربین جوانان مسلمان نبودند معلوم نبود تاحالا چی به سر اسلام وجامعه اسلامی میومد خدا خالد وتمام شهدای اسلام مخصوصا شهدای جنگ تحمیلی را رحمت کند
دلاور آزاديت مبارك
خدا انشاءالله در جوار قرب خودش اين مسلمان فداكار را جاي دهد.
خدا انشاالله که ایشان را بیامرزد ! ولی نمیدانم چرا ته دلم احساس خوبی نسبت به اصل این کار ندارم . به چند دلیل 1- هر چه تاریخ انبیا وائمه را میخوانیم و همینطور قران کریم جز به مبارزات مردانه و رودر رو توصیه نشده ایم .2- یادمان باشد انسان ها هرچه قدر هم پاک پاشند اگر قرار باشد خو تفسیر کنند و خود حکم دهند وخود اجرا نهایتا میشود همان ضرباتی که ما خوردیم و عزیزان مظلومی چون رجایی باهنر بهشتی و صدها شهید دیگر را از دست دادیم . بنده با اصل ترور مخالفم حتی اگر بواسطه ان تمام اسلام را بشود حفظ کرد . زیرا مسلم ابن عقیل این عقیده را داشت . و مرام شیعه علوی همین است .
ان شاء الله فرعونهای دیگر این زمان نیز توسط همین شهیدانی مثل خالد اسلامبولی از صفحه روزگار محو شوند.
درود خدا پر همه شهیدان
جالبه چه چهره هایی رو حبس می کردن و ما هم حالا می فهمیم.
بسم رب الشهداء الصديقين
خداوند خالد اسلامبولي را در جنات نعيم خود با صلحا محشور و ياران او را درزمره مجاهديم في سبيل ا... قرار دهد
روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.
خداوند او را در زمره شهيدان والا مقام قراردهد.
الله اکبر الله اکبر الله اکبر
خوش به سعادتت
روحش شاد و رهش پر رهرو باد
زمستان رفت روسياهي به زغال ماند خدا لعنت كند كساني كه به خاطر برقراري رابطه با طاغوت فراري مصر قصد داشتند ياد خالد اسلامبولي را از خاطره ها محو سازند و نام زيباي وي راكه زينت بخش يكي از خيابان هاي پايتخت بود ، حذف نمايند
درود خدا بر خالد و یارانش
درود خدا بر مجاهدان راه حق.
سلام بر مردان مرد... سلام بر آنان که کوه غیرتشان بر دوش کائنات سنگینی می کند...
سلام بر شهیدان...
روحت شاد ای شیر مرد مسلمان
تو با ایمانت مرگ رو به سخره گرفتی و ترس رو در دل دشمنان اسلام و خائنین زنده کردی
درود خدا بر آنها.
درود بر تربيت شدگان مكتب اسلام كه با نثار خون خود جامعه بيجان را جاني دوباره مي بخشند .
اگر يك توضيحي در باره آن نه نفر ديگر كه در اين ماجرا كشته شدند، مي داديد،‌ خوب مي شد.
خدا به شما پاسداران شهيدافتخار ميكند
تازه به دوران رسيده هاي ما ياد بگيرن
به اين ميگن مردونگي و غيرت
اسلام يعني اين
نه اينكه پشت ميز بشينيد و شعار بديد
راهش پر رهرو يادش گرامي بادجوانان مصري با تاسي از شهيد اسلامبولي راه الي الله ايشان را تا پيروزي كامل ملت مصر ادامه دهند و نگذارند اين خونها پايمال شود موفقيت سربازان فداكار اسلام بر ضد استكبار وفرزند نا مشروعشان اسرائيل از باريتعالي خواستارم
ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا" بل احياء عند ربهم يرزقون = هرگز كساني را كه در راه خدا كشته شذند مردگان مپنداريد بلكه آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزي مي خورند.(قرآن مجيد)
درود خداوند عزيز مقتدر بر همه شهيدان راه خدا از جمله شهيد هميشه سرافراز خالد اسلامبولي...
یا لیتنا کنا معکم فنفوز فوزا عظیما
اسوه تقوا
حق گرفتني است هر چقدر زمان ببرد باز حق بر باطل پيروز است
درود بر مجاهدان اسلام از صدر تا به امروز اميدوارم حركت بيداري اسلامي راه اين شهيدان را زنده كند وبا لغو معاهده ننگين كمپ ديويد لرزه بر اندام دشمن اندازد
به اميد بيداري همه امت اسلامي تا انشالله الگوي جهان شوند.
درود بر هم فكران خالد اسلامبلي
سلام بر خالداسلامبلی
به امید آزادی همه زندانیان مظلوم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل