بازدید 3933
فعال سياسي بحرينی:

مردم بحرین با الهام از انقلاب ايران قيام كردند

کد خبر: ۱۴۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰ 23 February 2011
يك فعال سياسي بحرين كه در ميدان «لؤلؤه» منامه مستقر است گفت كه مردم بحرين با الگو گرفتن از امام خميني و انقلاب مردم ايران عليه رژيم حاكم قيام كردند.

به گزارش فارس، «صادق الجمري» از فعالان سياسي بحرين كه در ميدان «لؤلؤه» [ميداني كه پس از كشتارهاي رژيم بحرين به ميدان شهدا ناميده شد] مستقر است در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس با اشاره به تجمع گسترده مردم بحرين در اين ميدان گفت: جوانان بحرين و انقلابيون اين كشور قاطعانه خواستار سرنگوني رژيم بحرين هستند و هرگز با سلطنت يا حتي سلطنت مشروطه نيز موافق نيستند.

* شعار اصلي انقلابيون بحرين سرنگوني رژيم حاكم است

وي گفت كه شعار مردم در ميدان لؤلؤه اين است كه «مردم خواستار سرنگوني نظام هستند» و «خليفه برو، برو».

*كارشكني خاندان سلطنتي مانع از تحقق خواسته‌هاي مردم شده است

اين فعال سياسي بحرين تاكيد كرد كه گفت‌وگو با خاندان سطنتي فايده‌اي ندارد چون چندين سال است كه مردم بحرين خواسته‌هاي خود را مطرح كرده‌اند اما خاندان سلطنتي هيچ اهميتي به اين خواسته‌ها ندادند.مردم بحرين از نظام حاكم خسته شده‌اند و خواستار حكومتي مردمي و بر پايه انتخابات هستند.

صادق الجمري گفت: با وجود آنكه برخي احزاب شيعي در پارلمان بحرين حضور داشتند اما كارشكني‌هاي رژيم حاكم مانع از تحقق خواسته‌هاي شيعيان در پارلمان شده است. اين احزاب 8 سال در پارلمان حضور داشتند اما به دليل كارشكني‌ها نتوانستند خواسته‌هاي اكثريت مردم بحرين را برآورده كنند.

وي در ادامه گفت كه هيچ گروهي نمي‌تواند تظاهرات اخير مردم بحرين را به نفع خود مصادره كند بلكه اين انقلابيون بودند كه شهدا را در راه بحرين اهدا كردند و آنها هستند كه اين نهضت را ادامه خواهند داد.

* جوانان بحرين از امام خميني الگو گرفته‌اند

اين فعال سياسي اضافه كرد كه ياران انقلاب 14 فوريه بحرين، كساني بودند كه اين انقلاب را آغاز كرده و شهيد دادند و آنها با الهام گرفتن از انقلاب مردم در تونس و مصر، به حركت خود ادامه مي‌دهند. جوانان بحرين، همانند جوانان تونس و مصر،‌كساني بودند كه انقلاب را ايجاد كردند. اين انقلاب جوانان است و جوانان هرگز خواستار سلطنت مشروطه نيستند بلكه شعار جوانان يكي است و آنها همگي خواستار سرنگوني نظام هستند و اين شعار نيز خط امام خميني است كه با سلطنت مشروطه نيز مخالف بود و بر نظامي مردمي و اسلامي تاكيد مي‌كرد.

صادق الجمري گفت كه جوانان بحرين با الگو گرفتن از خط امام خميني، با استبداد مخالف بوده و به آن اعتقادي ندارند و خواستار حكومتي مردمي و منتخب هستند. حكومتي با قانون اساسي جديد كه ملت آن را تاييد كرده باشد نه حكومتي كه قانون اساسي آن را آل خليفه نوشته باشد.

وي به ساختار حكومتي بحرين اشاره كرد و گفت كه از سال 1973 و زماني كه استعمار، بحرين را ترك كرد، نظامي امارتي بر بحرين حكمفرما شد كه بر اساس آن نظام، هيچ كس حق انتقاد و يا مخالفت با امير را نداشت اما در سال 2001 و پس از مرگ پادشاه سابق، مردم قيام كردند و خواستار آزادي شدند اما پادشاه جديد قول داد كه اصلاحاتي ايجاد كند و گفت كه سلطنتي مشروطه را در بحرين حاكم خواهد كرد اما پس از استقرار اوضاع، پادشاه بار ديگر سلطنت استبدادي را بر بحرين حاكم كرد و بر اساس آن، قانون اساسي سال 2002 را ايجاد كرد. پس از اين اقدام آل خليفه، گروه‌هاي سياسي مخالفت خود را با حكومت مركزي اعلام كرده و در انتخابات پارلماني شركت نكردند.

* دستور تيراندازي ارتش به سوي مردم به دستور وليعهد بحرين بود

اين فعال سياسي گفت: از آنجايي كه نظام حاكم قانون اساسي را تغيير داد و بر خلاف وعده خود، سلطنت استبدادي را در بحرين حاكم كرد، بنابراين نمي‌توان به آنها اعتماد كرد چون آنها اهل نيرنگ و فريب هستند و كشتار چندين روز پيش نيز يكي از نيرنگ‌هاي رژيم حاكم بود. شليك ارتش به سوي مردم به دستور «حمد بن خليفه» وليعهد بحرين بود چون وي فرمانده ارتش است. وليعهد و مقامات سلطنتي مسئول كشتارهاي اخير هستند. حرف مردم يكي است» اعتصاب، اعتصاب، تا سرنگوني نظام».

وي تاكيد كرد: حتي اگر به صورت ظاهري رژيم حاكم با سلطنت مشروطه موافقت كند بعدها با آن مخالفت خواهد كرد چون با پادشاهي مشروطه آنها احساس آرامش نخواهند كرد چون در اين صورت نقش پادشاه تشريفاتي خواهد بود و اين نخست وزير خواهد بود كه بر كشور حكمراني مي‌كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار