بازدید 24358

احتمال تعطیلی مدارس ابتدایی درروز پنجشنبه

کد خبر: ۱۴۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۸ 14 February 2011
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش از بررسی طرح ساماندهی ساعات درسی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه در شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این طرح در صورت تصویب شورای عالی از فروردین سال آینده در برخی مدارس ابتدایی به شکل آزمایشی اجرا می‌شود.

مجید قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: این طرح «ساماندهی ساعات آموزشی در روزهای پنجشنبه» نام دارد و قرار است در صورت تصویب، چهار زنگ 45 دقیقه ای از روز شنبه تا چهارشنبه به ساعات درسی دانش آموزان دوره ابتدایی اضافه شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ساعت آموزشی مدارس ابتدایی 8 تا 12 است که در صورت اجرای طرح، مدارس می‌توانند یک ربع به هشت فعالیت خود را آغاز و تا 12:30 به اتمام برسانند و بدین ترتیب 45 دقیقه به ساعات آموزشی در طول هفته اضافه شود که جایگزین چهار ساعت آموزشی روز پنج شنبه است.

قدمی ادامه داد: به دلیل تفاوت افق صبح در کشور، پیشنهاد ما این بود که ساعت شروع مدارس به عهده مدیران آموزش و پرورش استانها باشد.

افزایش 30 ساعت آموزشی

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: اگر ساعات آموزشی بدین ترتیب اضافه شود در هفته پنج ساعت خواهد شد که بدین ترتیب 30 ساعت به ساعات آموزشی در طول سال اضافه می‌شود که به نفع دانش آموزان است.

قدمی با بیان اینکه این طرح در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده گفت: در واقع تعطیلی پنجشنبه به معنای بسته شدن مدارس نیست، بلکه قرار است این روز برای کلاسهای جبرانی، فعالیتهای فرهنگی و اردویی دانش آموزان و کلاسهای دانشگاهی و ضمن خدمت فرهنگیان باشد.

وی درباره نگرانی والدین شاغل که روزهای پنجشنبه تعطیل نیستند، افزود: مدارس در روز پنجشنبه باز هستند و دانش آموزان می‌توانند در فعالیتهای فرهنگی، پرورشی و آموزشی شرکت کنند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اکثر مدارس ابتدایی در دنیا دو روز در هفته تعطیل هستند، گفت: اگر این طرح بدرستی اجرا شود قطعا موفقیت آمیز خواهد بود.

قدمی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این طرح نیاز به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد، گفت: خیر این طرح با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش قابل اجراست.

وی درباره زمان شروع این طرح نیز گفت: در صورت اجرای این طرح در جلسه بعدی شورای عالی، احتمالا از ابتدای سال 1390، این طرح به صورت آزمایشی در برخی از مدارس اجرا شود و در سال تحصیلی آینده به همه مدارس تعمیم داده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
بسیار فکر معقولی است . علاوه براینکه معلمین ابتدایی نیز فرصتی برای استراحت پیدا می کنند بسان سایر همکاران خود در مقاطع دیگر (که بین 2 تا 3روز در هفته بیکاری دارند)می توانند با آماده سازی طرح درس موثرتر به کار آموزش اشتغال یابند
پاسخ ها
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۵
الهي فدات بشم مگه خسته هم ميشن اول سال تحصيلي كتابهاي كمك آموزش به والدين سفارش ميدن بعد تا ميتونن والدين بيچاره را بكار ميكشن و خودشونو راحت ميكنن تازه بعضيها شون البته بعضيهاشون كه فرزنداننشون در مقاطع بالا تحصيل ميكنن و كار تحقيقي دران به گردن دانش آموز ميندازن كه مثلا راجع به فلان موضوع علمي تحقيق بنماييد
اونوقت بچه بی ننه و بابا توی خونه چیکار کنه؟؟ ساعت کاری مدارس رو بیشتر کنین که مامان و بابا بتونن راجت بیرون از منزل کار کنند بابا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۵
واقعا برای شما با این طرز تفکر متاسفم....
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۵
اون مشکل شماست
بسیار عالی است.باید زودتر از اینها به فکرش بودند.سیستم آموزشی ایران کمی دیر به فکر اینجور مسائل می اندیشد.
بسيار خوب است . موافقم
فكر بسيار عالي ميباشد.
بسيار پيشنهاد خوب و معقولي است . اميد است که عملي گردد.
بسیار خوب است .
بسيار خوبه من هم موافقهم.چون خودم يه دختر كلاس اولي دارم.و با معلم اون در ارتباطم بنده خدا بعضي روزها از زور فشار كار وخستگي دچارسردردهاي شديد و...حالش بد ميشه .واينكار باعث ميشه معلم هاي پايه فرصت استراحت وتجديد قوا داشته باشند.
ايكاش زودتر به فكر معلمان مظلوم و زحمتكش مقطع ابتدايي مي افتادين واقعا به اين قش از معلمان ظلم مضاعف است كه اين همه كار در طول هفته انشاء الله بانيان عاقبت به خير شوند
به امید آن روزی که مسئولان اجرایی ما یاد بگیرند اتخاذ هر تصمیمی عواقبی رو به همراه داره، این تصمیم می تونه خوب باشه اگه به عواقبش فکر شده باشه و تمهیداتش فراهم شده باشه!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی