بازدید 20030

اظهار نظر دایی و هاشمیان در مورد شهدا

اسطوره فوتبال ایران ادامه داد: این واقعه نشان می دهد همه اقشار جامعه از ورزشکار و غیر ورزشکار، در دفاع مقدس نقش داشته اند و نگذاشته اند یک وجب از خاک کشورمان به اشغال رژیم بعثی در بیاید.
کد خبر: ۱۴۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹ 08 February 2011
علی دایی با اشاره به حماسه چَوار: الگویی بهتر از شهدا نداریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، در دیدار با اعضای ستاد یادواره شهدای زمین فوتبال چَوار ایلام گفت: ما اگر در جامعه زندگی آرامی داریم، به برکت خون شهداست.

به گزارش «تابناک»، وی ادامه داد: جانفشانی ها و از خودگذشتگی های شهیدان باعث شده که ما الان در امنیت کامل زندگی کنیم. سربلندی مملکت و سلامتی امثال ما، مدیون خون شهداست.

دایی افزود: الگویی بهتر از این شهدا نمی توانیم پیدا بکنیم و باید در تمامی زمینه ها، شهدا را الگوی اصلی خود قرار دهیم.

بهترین گلزن تاریخ فوتبال تأکید کرد: نه تنها جامعه فوتبال، بلکه کل جامعه ما مدیون شهدای والامقام است. تمام اقشار جامعه، باید ارزش این شهدای عظیم الشأن که بزرگترین حماسه های کشور را آفریده اند، بدانند.

علی دایی ادامه داد: در بین شهدا، خیلی ها فوتبالیست بودند و ما به عنوان قشر فوتبالیست، باید به این شهداء افتخار کنیم. اما، شهدای فوتبالیست و بقیه شهدا هیچ تفاوتی با هم ندارند. همه اینها برای اعتلای وطن جان خود را فدا کرده اند و ما مدیون و قدردان از خود گذشتگی و فداکاری آنها هستیم.

وی با اشاره به واقعه بمباران زمین فوتبال چَوار ایلام  در سال 1365، گفت: همه ما باید یاد و خاطره این شهدای عزیز را گرامی بداریم. این واقعه جزو حوادث بسیار تلخ جنگ تحمیلی بوده که در زمین ورزشی رخ داده است و خیلی از عزیزان ورزشکار شهید شده اند و من بعد از این همه سال فقط می توانم به خانواده معظم این شهدا، تبریک و تسلیت عرض کنم.

اسطوره فوتبال ایران ادامه داد: این واقعه نشان می دهد همه اقشار جامعه از ورزشکار و غیر ورزشکار، در دفاع مقدس نقش داشته اند و نگذاشته اند یک وجب از خاک کشورمان به اشغال رژیم بعثی در بیاید.

علی دایی در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه متأسفانه نتوانسته¬ایم اقدامات خوبی را در سطح بین المللی، در مورد وقایع مشابه، انجام دهیم، گفت: باید مسئولین وقت ورزشی، این واقعه را در سطح جهان اعلام می کردند. به هرحال، مسئولین ما باید این حماسه ورزشی را در سطح جهانی انعکاس دهند تا دنیا بداند: در زمان جنگ، رژیم صدام فقط با نظامیان جنگ نمی کرد، بلکه غیرنظامیان را نیز هدف حملات و حشیانه خویش قرار داده بود و حتی به مسابقات ورزشی هم رحم نکرده است.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و در آستانه 23 بهمن(سالروز بمباران زمین فوتبال چَوار ایلام)، به همت سرپرست تیم و روابط عمومی باشگاه فرهنگی- ورزشی پرسپولیس برگزار شده بود، سایر بازیکنان نیز به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و شهدای ورزشکار ادای احترام کردند.


وحید هاشمیان: همه ما مدیون خون شهدا هستیم.


همچنین بازیکن برجسته تیم فوتبال پرسپولیس، در دیدار با اعضای ستاد یادواره شهدای زمین فوتبال چَوار ایلام گفت: یکسری از جوانان ما بعد از جنگ به دنیا آمدند و شاید دوران جنگ را به یاد نیاورند. ولی همه ما مدیون خون شهدا هستیم و در قبال ایثار و فداکاری آنان وظیفه سنگینی داریم.

به گزارش «تابناک»، وی ادامه داد: زمانی که عراق ناجوانمردانه به کشورمان حمله کرد، این بزرگان بدون هیچ چشمداشتی از مرزهای کشورمان دفاع کردند و نگذاشتند کشور ما به اشغال رژیم بعثی در بیاید و جان خود را در راه حفظ وطن فدا کردند.

هاشمیان افزود: باید در هر پست و مقامی راه شهدا را ادامه دهیم.ما نیز به عنوان یک ورزشکار، باید در لباس ورزش ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی در پایان یاد و خاطره شهدای زمین فوتبال چوار و کلیه شهدای ورزشکار کشور را گرامی داشت و بیان نمود: به همه خانواده شهدا اعلام می کنیم که در حد توانمان راه فرزندانشان را ادامه می دهیم.

هاشمیان در حاشیه این گفتگو به یکی از خبرنگاران گفت: باعث تأسف است که برای جذب بازیکنان عراقی دست و پا می زنیم و این همه التماس می کنیم؟!

لازم به ذکر است؛ در این جلسه که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و در آستانه 23 بهمن(سالروز بمباران زمین فوتبال چَوار ایلام)، به همت سرپرست تیم و روابط عمومی باشگاه فرهنگی- ورزشی پرسپولیس برگزار شده بود، سایر بازیکنان نیز به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و شهدای ورزشکار ادای احترام کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
كاش آقاي دايي زماني كه تعداد بخيه و زخم هايش را در برنامه شبكه 4 به رخ شريفي ميكشيد ياد اين صحبت ها مي افتاد.
من يك ناسيوناليستم دست و پاي خانواده شهدا را مي بوسم و به وجود چنين دلاوراني در ايران زمين افتخار مي كنم و از اين جهت به ايراني بودن خود مي بالم.
آفرین به این دو عزیز بزگوار واقعا هر چه داریم از شهدا است و آقای دائی و هاشمیان با معرفی ایران در زمینه فوتبال و فتح قله های بالای از اردبیل تا بایرن مونیخ فریاد مظلومیت شهدا را برای جهانیان اندکی نمایان کردند
حرف های این اسطوره های فوتبال خیلی زیباست. خدا کند جلوه هایی از سیره رفتاری شهدا هم از این عزیزان دیده شود!
پس به وظيفه واقعي مان عمل كنيم
برادر جناب هاشمیان از خلبانان هواپیمای فانتوم بودند که در بمباران تانکرهای سوخترسان که برای واحدهای زرهی ارتش عراق سوخت می بردنداگر اشتباه نکنم در سال 1360 در روی خاک عراق به شهادت رسید.
یاد ایشان گرامی باد.
با تشكر از آقاي مهندس دائي و جناب هاشميان.افراد با غيرت ايران زمين.برادر آقاي هاشميان از خلبانان زبده نيروي هوائي بودند كه در سالهاي اول جنگ شهيد شدند.يادش گراميباد.
درود بر این دو عزیز
آقای هاشمیان! مسئله بازیکن عراقی با رژیم بعثی عراق کاملا متفاوته! عراقی‌ها خودشون بیشتر از ایران مورد ظلم صدام بودند.
نصرومن الله و فتح الغریب
از ادم تحصیل کرده و دنیا دیده ای مثل وحید هاشمیان انتظار بیشتری داشتم. مردم ما با مردم عراق چه مشکلی داشتن ؟ در هر دو کشور انسانهای زیادی بر اثر زیاده خواهی یک دیکتاتور و تحمیل جنگ از بین رفتن و سرمایه های دو ملت بود که نابود شد. هیچ دشمنی بین ما و مردم عراق نیست. آنها مجبور به اطاعت از یک دیکتاتور بودند. سران حکومت بعثی به سزای اعمالشون رسیده و باز خواهند رسید. "یاد شهیدان میهن گرامی باد"
خوشم میاد که این علی دایی دقیقا"میدونه چه زمانی و چه مکانی چه حرفی بزند چه کاری بکند،قابل توجه بقیه فوتبالیست های نا موفق.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار