بازدید 10369

از پلاک حاتمی کیا رونمایی شد

در مراسمی که عصر امروز در موسسه رسانه های تصویری برگزار شد، مجموعه پلاک که شامل سه عنوان فیلم کوتاه و 13 فیلم بلند با موضوع دفاع مقدس است،معرفی شد.
کد خبر: ۱۴۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰ 30 January 2011
مجموعه آثار سینمایی دفاع مقدس ابراهیم حاتمی کیا با نام "پلاک" رونمایی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسمی که عصر امروز در موسسه رسانه های تصویری برگزار شد، مجموعه پلاک که شامل سه عنوان فیلم کوتاه و 13 فیلم بلند با موضوع دفاع مقدس است،معرفی شد.

مدیرعامل مؤسسه رسانه های تصویری گفت:برای اینکه این مجموعه با کیفیت بالایی ارائه شود،همه نگاتیوهای فیلم ها جمع آوری و سپس به پزیتیو و تله سینما و در نهایت به دی وی دی تبدیل شده اند.

محمدرضا عباسیان با اشاره به اینکه مجموعه پلاک شامل 28 حلقه دی وی دی با سه زیرنویس فارسی،عربی و انگلیسی در 14 قاب است،افزود:به همراه هرکدام از فیلم ها،یک حلقه دی وی دی شامل موسیقی کامل فیلم،پشت صحنه،مصاحبه و عکس های صحنه و پشت صحنه ارائه شده است.

وی گفت:پلاک کاری بازاری نیست و امیدواریم همچون صنایع دستی،به عنوان هدیه فاخر ایرانی به آن نگاه شود.

ابراهیم حاتمی کیا نیز گفت:تهیه این مجموعه کاری انتفاعی نیست بلکه کاری فرهنگی است.

این کارگردان سینما گفت: بارها مراکز فرهنگی مختلف داخلی و خارجی نسخه‌ای از آثارم را برای نمایش می‌خواستند که دسترسی به آنها امکان‌پذیر نبود یا اینکه کیفیت آنها پایین و ترجمه آنها نامناسب بود که با تهیه این مجموعه هم آثار با کیفیت عرضه شده است و هم به سه زبان زیرنویس شده است.

حاتمی کیا افزود:در مجموعه پلاک بخش‌هایی که در نسخه سینمایی به تشخیص خودم حذف شده بود،گنجانده شده است.

‌حاتمی کیا با بیان این که سیر سینمای دفاع مقدس را می توان از مجموعه پلاک به دست آورد،گفت:پلاک برای محققان سینمای جنگ و کسانی که اهل مطالعه و تحقیق سینمایی هستند کار با ارزشی است.

کارگردان فیلم آژانس شیشه ای گفت:ارائه این مجموعه به این معنا نیست که دیگر فیلم جنگی نسازم و در آینده فیلم های جنگی دیگری خواهم ساخت.

مجموعه پلاک علاوه بر سه عنوان فیلم کوتاه که در سال 61 ساخته شده،شامل 13 فیلم بلند هویت،دیده بان،مهاجر،وصل نیکان،از کرخه تا راین،خاکستر سبز،بوی پیراهن یوسف،برج مینو،آژانس شیشه ای،روبان قرمز،موج مرده،ارتفاع پست و به نام پدر است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان