بازدید 6649

ازدواج اقوام ايراني ثبت جهاني مي‌شود

کد خبر: ۱۴۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳ 22 January 2011
معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: سال آينده دو اثر فاخر يعني بحث موسيقي اقوام ايراني و ديگري ازدواج اقوام ايراني به ثبت جهاني مي‌رسد.

مسعود علويان صدر در گفت‌وگو با فارس در قزوين اظهار داشت: در بحث ميراث معنوي باب جديدي را باز كرده‌ايم و تاكنون هفت اثر را در فهرست آثار معنوي به ثبت رسانده‌ايم كه اتفاق بزرگي است.

وي ادامه داد: ما توانستيم نوروز را به عنوان مهمترين پرونده زنجيره‌اي بين‌المللي به ثبت جهاني برسانيم و اين بسيار اهميت داشت و توانستيم گستره ايران فرهنگي را در حوزه‌هاي مختلف جغرافيايي نشان دهيم.

معاون حفظ، احيا و ثبت آثار سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خاطر‌نشان كرد: اين نشان از اقتدار فرهنگي ايران است و ما بايد در كنار كارهاي ملي به ظرفيت‌سازي و ايجاد بنيه‌هاي فرهنگي كه به صورت فراملي وجود داشته و توانسته فرهنگ اين ملت را معرفي كند، بپردازيم.

وي تصريح كرد: امسال دو اثر ناب ايران به ثبت جهاني رسيد كه اين دو اثر تعزيه و ورزش‌هاي باستاني بود و سال آينده نيز دو اثر فاخر به جهان و عرصه جهاني ارائه خواهد شد كه يكي بحث موسيقي اقوام ايراني و ديگري ازدواج اقوام ايراني است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار