بازدید 12276

طبل بيدار باش رسانه های آزاد! چرا الان به صدا درآمده است؟

نکته جالب و البته عبرت آموز این دو واقعه، اما شاید نوع رفتار حامیان خارجی این دو دیکتاتور و رسانه هاي وابسته به آنان باشد كه نه تنها به مهره سوخته خود پناهی ندادند، بلکه در چشم به هم زدنی برای القای تصویری ضد دیکتاتوری از خود و سوار شدن بر موج جدید آزادی خواهی مردم، با رویکردی منافقانه به پوشش اخبار مربوطه پرداختند؛ غافل از اینکه حافظه بیدار ملت ها، فرق گرگ در لباس میش را بیش از هر کسی می فهمد.
کد خبر: ۱۴۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۱ 17 January 2011
رخدادهای اخیر تونس كه در كمتر از يك ماه، ديكتاتوري خشن «زین العابدین بن علی» را سرنگون ساخت، همچنان مورد توجه رسانه ها و سايت هاي خبري است.

به گزارش «تابناک»، این رویداد مهم که اتفاقا در سالگرد فرار دیکتاتور سابق ایران رخ داد، شاید به نوعی حوادث آن روزهای ایران را که منجر به سرنگونی دیکتاتوری سیاه پهلوی شد، به اذهان متبادر کند؛ روزهایی که ملت شریف و ستمدیده ایران با وحدت کلمه و رهبری بی بدیل حضرت روح الله (ره)، توانستند انقلاب خود را به پیروزی برسانند.

نکته جالب و البته عبرت آموز این دو واقعه، اما شاید نوع رفتار حامیان خارجی این دو دیکتاتور و رسانه هاي وابسته به آنان باشد كه نه تنها به مهره سوخته خود پناهی ندادند، بلکه در چشم به هم زدنی برای القای تصویری ضد دیکتاتوری از خود و سوار شدن بر موج جدید آزادی خواهی مردم، با رویکردی منافقانه به پوشش اخبار مربوطه پرداختند؛ غافل از اینکه حافظه بیدار ملت ها فرق گرگ در لباس میش را بیش از هر کسی می داند.

بنا بر این گزارش، در ماجرای اخیر نیز به سیاق همان رفتاری که انگلیس با پهلوی اول، آمریکا با محمدرضا و البته بیست و چند سال بعد با صدام کرد، فرانسه هم همین معامله را با زین العابدین بن علی کرد تا کتاب عبرت آموز تاریخ، برگ دیگری را برای اتمام حجت با فرزندان سرکش آدم ورق زند.

در همین راستا، رفتار رسانه ای حامیان استکبار که همواره پشتیبان نظام های استبدادی در جهان بوده اند، جالب و قابل تحلیل و بررسی است؛ برای نمونه، «سي ان ان»، با انتشار برخي از وبلاگ هاي وبلاگ نويسان عرب، بدون محابا به انتشار نوشته هاي آنان پرداخته تا اینگونه القا کند که از سرنگونی دیکتاتور تونس خوشحال است و به خیال خود، ماله ای بکشد بر حمایت های همه جانبه جبهه ضد مردمی استکبار جهانی از «بن علی» در طول حیات سیاسی اش.
 
بنا بر این گزارش، سايت خبري این شبکه تلویزیونی، مطالب يك وبلاگ نويس الجزايري را این گونه منتشر کرد:

«ديكتارتورها هميشه لرزانند و اين سرنوشت سران عرب است كه دير يا زود، لرزه آنان به شكست و فرار تبديل مي شود يا مي مانند و كشته مي شوند و افسانه آنان پايان مي پذيرد. البته راه سومي هم هست و آن، پناه بردن به سوراخ موش است و مي دانيد موش چيست؟ مي دانيد مفهوم آخرين پيام رئيس جمهور مقتدر و وحشتناك تونس كه فرياد مي زند؛ فهميدم، پيام مردم را فهميدم و از اين لحظه به اصلاح امور اقدام مي كنم، يعني چه؟ يعني اينكه او 23 سال مردم را نفهميد و 23 سال مردم را درك نكرد، 23 سال نمي خواست مردم را ببيند و اكنون اين پيام را نه ملت تونس كه همه ملل عرب بايد بفهمند كه سران آنها، نمي خواهند آن ها بفهمند و درك كنند. الجزاير و مصر هم سرنوشتي بدتر از تونس دارند و لرزه بر اندام سران آنها افتاده و امروز يا فردا و يا فردايي كه خيلي دير نيست در اين كشورها هم «زين العابدين بن علي» فرار خواهد كرد!»

اما به راستی کیست که نداند این فریاد درون همین مردمی است که تا چند روز پیش با خیانت های همین رسانه های به اصطلاح آزاد، استخوان هایشان زیر چکمه های دیکتاتور مورد حمایت غرب خرد می شد، ولی سیاست کثیف سردمداران مستکبر این رسانه ها، اجازه انتشار آن را نمی داد.

نمونه دیگری که «سی ان ان» آن را منتشر کرده، مطلب يك وبلاگ نويس تونسي است:

 «بن علي» راننده نمايندگان مجلس بود، پس از آن راننده وزرا و ناگهان در گارد رياست جمهوري استخدام و پس از آن رئيس جمهور و ديكتاتوري خشن شد. همسرش هم يك زن عادي بود كه يك سالن آرايشگاه زنانه را اداره مي كرد و ناگهان شد ملكه تونس و نام «ليلي الطرابلسي» و خاندان الطرابلسي، لرزه بر اندام مردم انداخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
خدايي چقدر فكر كرديد تا اين تحليل رو در بياريد؟ دشمن؟دشمن؟ هان! كيه ؟كيه ؟ كييييييييييييييه؟ كييييييييييييييييييييييييييييييييييه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
دشمن تابناکه دوست هم آمریکا انگلیس بی بی سی سی ان ان و ... حال کردییییییییییییییییییییییییییی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
نه، غمم گرفت از این همه ...... تو هموطنم
جالب کار دیکتاتورها اینه که وقتی دارن سرنگون میشن تن به این کارا میدن
ممکنه به طور واضح نام حامیان خارجی رییس جمهور تونس را بنویسید . فکر می کنید مردم گوساله اند ؟ در صمن نام کامل این دیکتاتور زین العابدین بن علی می باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
احتمالا شما اصلا گوساله نیستی که به خودت اجازه میدی به مردم توهین کنی .
مازيار
| Germany |
۱۶:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
پسر خوب اسم شاه ايران هم محمد رضا بود به شيعه بودن ربطي نداره زين العابدين بن علي ديكتاتور سكولار ضد اسلامي بود كه با كمك فرانسه و غرب در تونس حكومت ميكرد
خود شما چند بار از ايشون انتقاد كرده بوديد؟
مرگ بر تابناک ساندیس خور
احمق جان آخرش منظورت چی بود؟!! فکر می کنم میخوای چیزی رو ماست مالی کنی. اما اگه تو از اصجاب رسانه هستی خاک بر سرت که داری بر علیه آزادی رسانه ای حرف می زنی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
تو آمریکا (مهد آزادی !!) همه انقدر چندش آور صحبت میکنن ؟!
ديكتارتورها هميشه لرزانند
خفه شو تابناک ساندیس خور !! چیه چقدر پول گرفتی آمریکا انگلیس رو ببری زیر سوال هان ؟؟!! سگ بی بی سی و سی ان ان و ... به تابناک شرف داره !! هان ساندیس خور بدخت ترسیدی مواجبت قطع بشه ساندیس خور ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
ناشناس عزیز
لطفا خودت خفه شو. تویی که طبق فرمایش رهبرب دوست و دشمن رو قاطی کردی. بعدشم فکر میکنی خیلی سرت میشه 
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
دوست عزیز اول اینکه با ادبیات صحبت کنید بهتره دوما تا تاریخ بوده همین بوده چه اجنبی باشه چه حکومت دیکتاتوری تا وقتی فشار فقر ظلم گرفتاری فساد باشه انقلابها هم ادامه داره هر حکومتی که فکر رفاه مردمش باشه پا برجاست و هر کس فکر قدرت اجنبی و دیکتاتوری خودش باشه بر فناست
اگه راست میگی پس چرا رسانه های داخلی به خصوص رسانه میلی هیچ اهمیتی خاصی به این موضوع ندادند و سریع ازش رد شدند.خود تو تابناک منافق که خبر سر نگونی بن علی رو خیلی دیر اون هم خلاصه اوردی.مطمئنم که چاپ نمیکنید
سانديس خوري به وطن فروشي شرف داره تا روز ملي سانديس خوري كمتر از يكماه همه با هم سانديس به كوري چشم وطن فروشاي داخلي خارجي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
ساندیس رو میخوریم نیش رو هم فرو میکنیم تو چشم وطن فروشان مزدور .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
برادرم وطن فروشی نه!!!! اما یک ضرب المثل قدیمی هست که میگه دشمن دانا به از دوست نادان
نغزترین درس تاریخ این است که هیچکس یا هیچ حکومتی از تاریخ درس نمیگیرد!
باسلام
در فرهنگ لغت آکادامیک فرانسه معنی Dictatuer بدین سان آمده :
دیکتاتور به کسی اطلاق میشود که تمام قدرت
یک کشوررا با زورسرنیزه قبضه نموده است.
خوب نیک آگاهید نشستن روی سرنیزه یا تکیه به آن اشتباه فاحش محض است.چون قدرت دیدن .شنیدن .فهمیدن و مشارکت آحادمردم را در سرنوشت خود ازآنان سلب
می کندو سرانجامی غیر ازسقوط و تباهی ...به ارمغان نمی آورد.
بازهم آخر ماه شد و نگران حقوق و مواجب و سهمیه کیک و ساندیس شدید؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
سهمیه کیک و ساندیس شرف داره به دلار های بی حساب کتاب آمریکا که میریزن تو خیک کارد خورده یک مشت وطن فروش .
دوست داران اصلاحات وآزادی در ایران وهرجای دنیا از ادبیات خشن وفحاشی استفاده نمیکنند .اینهایی که شما نمایش دادید احتمالا مخالفین ازادی خواهی هستند که میخواهند نعل وارونه بزنند .به هر حال مردم خود شاهدند ومیفهمند که کدام ادبیات متعلق به چه کسانیست. اینجوری گول نمیخوریم !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
خوب یک توضیحی میدادی ببینیم دقیقا کی به کیه و چی به چیه !
تابناک تو هم از اون دیکتاتورهایی هستی که با این همه نمره منفی که میگیری بیدار نمیشی . خوابت خواب خرگوشیه. منتظر سقوط باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
شما هم از اون کبک هایی هستی که سرت رو در دنیای مجازی کردی زیر برف مثبت و منفی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
جنابی که به دنیای مجازی خرده میگیری! در دنیای حقیقی هم اگر اجازه دهند میبینی کی چقدر لایک میگیرد! ضمن این که این دوستمان که تابناک را دیکتاتور خوانده کاملا حرف بیربطی زده!
سانديس يعني چي يه خورده ادب داشته باشين اگه خبررساني كنن ميشن سانديس خوراگه نكنن... خجالت داره
آمريكا و متحدان غربيش پيش بيني تغيير در نظام كشورهاي عربي رو ميكردند ولي اين تغيير ها بايد به روش خودشون ميشد مثلا" بصورت نرم يا تند با رهبران دست آموزي مثل البرادعي ولي طوفان تونس شكشون كرد بازي دو سر سوخت ساركوزي بن علي رو راه نداد مثل كاري كه غرب با شاه كرد ولي از طرف ديگه خشم دول عربي كه تا ديروز خيلي به اروپا و آمريكا دل بسته بودند رو در آورد
غرب نگرانه اين ماجراست و ميترسه مثل مساله ايران 57 و شيلي افسار از دستش در بره و بازنده باشه معمولا" در چنين رويدادهائي همه كشورها موضعگيريشون يكسوست و خودشون رو در جهت ملت نشون ميدن ولي در داخل با احزاب مختلف لابي ميكنند تا به نفع خودشون ماجرا رو پيش ببرن در اين ميان ايران هم ميتونه راهي براي شكستن تحريم پيدا كنه هم در تونس نفوذ بيشتر يك فرصت طلائي كه نبايد از دست داد
بد و بيراه گفتن به سايت وزيني مثل تابناك عجيبه! مصداق نمكدان شكستن همينه. شما از اطلاع‌رساني سايت استفاده ميكني و فحاشي هم مرتكب ميشي! اگه خيلي ادعاي درك و توانائي داري و تابناك هم خيلي بده چرا خودت يه سايت مستقل نمي‌زني؟
آقا باز تابناک یه خبر گذاشت، ملت افتادن به جون هم با بد و بیراه گفتن و فحش فحش کاری. تو رو خدا چه اینوری هستین و چه اون وری انقدر بهم انگ نچسبونین. نظرتون رو مودبانه بگین به هم. این میگه ساندیس خور، اون میگه دلار خور!!! به خدا دیگه خسته شدیم. من اصولگرا نیستم و اصلاحاتی هم نیستم، ولی تابناک رو سایت خوب و میانه رویی میدونم. با اینکه شاید ۳۰ درصد مطالبش رو دوس نداشته باشم ولی وقتی با بقیه رسانه ها که افکار من رو غرب زده میدونن تابناک رو بهترین میدونم. حداقل اینه که توی این برهوت، امثال تابناک و خبرآنلاین مثل لنگه کفشی توی بیابون. پس به هر چی که اعتقاد دارین بیایین به همدیگه برچسب تزنیم. تابناک جون منتشرش کن، با موبایلم تایپیدم جونم دراوووومد!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی