بازدید 29655
حیف و میل بودجه به کنار؛

آیا این مدیران در این 22 سال، «کار» هم کرده اند؟!

در طول برنامه، پس از اینکه یک بار دهدشتی، یکی از نمایندگان آبادان پشت تلفن آمد، کعبی نماینده دیگر آبادان روی خط آمد و با سیاه نمایی خواندن آنچه در این برنامه گذشته است، از روند برنامه و اظهارات طالب زاده و مهمانان حاضر به شدت گلایه کرد که با واکنش تند مجری و هر سه مهمان برنامه روبه رو شد.
کد خبر: ۱۴۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷ 07 January 2011
شب گذشته، برنامه پرطرفدار «راز» به تهیه کنندگی مسعود پورعلی و کارگردانی و اجرای نادر طالب زاده، با موضوع محرومیت های آبادان و خرمشهر از شبکه 4 سیما روی آنتن رفت.

به گزارش «تابناک»، در این برنامه که آقایان بیژن نوباوه، احمد نجفی و مهرزاد ارشدی به عنوان مهمان حضور داشتند، حاضران با اشاره به پتانسیل های موجود در منطقه از یک سو و محرومیت ها و آبادان نشدن این دو شهرستان از دیگر سو، به شدت از سوءمدیریت و حیف و میل سرمایه های تخصیص داده شده برای بازسازی خرابی های جنگ انتقاد کردند.

بنا بر این گزارش، در این برنامه که طالب زاده با ظرافت خاصی مستندهای تصویری و البته دردآوری را از گوشه و کنار این دو شهر جنگ زده تهیه کرده و نمایش داد، مهمانان با تأیید این اوضاع نابسامان و تأسفبار، تأکید کردند که چرا با وجود گذشت 22 سال از پایان جنگ تحمیلی، همچنان چهره شهر از خرابی ها پیراسته نشده و مردم قهرمان آن دیار، باید همچنان با سختی و مشقت روزگار گذرانند!

تصاویر مستند پخش شده از آبادان بر چند نکته تأکید داشت:

آب آشامیدنی نامناسب و ناسالم، وضعیت فاجعه بار گذرگاه های عمومی اعم از خیابان ها و پیاده روها، ساخت و سازهای نیمه کاره و مستهلک که نشان از هرز رفت بیت المال داشت، سوءمدیریت مدیران شهری و استانی در به سرانجام رساندن پروژه های عمرانی، روان بودن فاضلاب شهری در سطح کوچه و خیابان، وضعیت اسفبار گلزار شهدای آبادان با بیش از چهار هزار شهید ـ که قاعدتا باید نماد سربلندی و افتخار باشد ـ نامگذاری کوچه، خیابان و میادین شهر به نام هایی که نه تنها نامی از شهدا در آنها نیست، بلکه هیچ نشانی از ارزش های دفاع مقدس را نمی توان در آنها یافت و... .

در این برنامه، احمد نجفی، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون با گفتن این که از امثال من کاری جز تذکر دادن برنمی آید، با لحنی آکنده از اندوه گفت: چرا باید منطقه ای که به دلیل وجود ذخایر نفت و گاز، عملا پول این مملکت را تأمین می کند، وضعیتش در اسفبارترین حالت ممکن باشد؟!

وی افزود: من مانده ام اگر مثلا امروز محمد جهان آرا بود، به این مدیران چه می گفت و چگونه با آنها برخورد می کرد؟!

این شهروند خرمشهری ادامه داد: بحث ما بی توجهی کلان به اوضاع این دو شهر و بلکه همه نقاط جنگ زده نیست، بلکه بحث و تأکید ما بر سوءمدیریت مدیران محلی و حیف و میل بودجه هایی است که در این سال ها به امر بازسازی این مناطق اختصاص داده شده، ولی به دلیل عدم دلسوزی و پاسکاری مدیران، اکنون پس از گذشت 22 سال از پایان جنگ، متأسفانه چهره این دو شهر تغییر چندانی نکرده است.

نجفی با آوردن یک مثال درباره حیف و میل بیت المال گفت: موردی که عرض می کنم موردی است که در نشستی با حضور مسئولین محلی به آن اذعان شد و آن اینکه مثلا درباره بازسازی و تکمیل لوله های آب رسانی در آبادان، پیمانکار مربوطه با روسازی نزدیک 40 درصد از لوله ها، مبلغ اختصاص یافته به آن را بالا کشید و آب تصفیه شده جریان یافته در لوله ها نیز به زمین فرو رفت و این در حالی است که متأسفانه، این امر تاکنون پیگیری نشده است.

بیژن نوباوه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با یادآوری دلاوری ها و رشادت های مردم این دیار در دفاع از خاک و ناموس این کشور، گفت: اوضاع کنونی به هیچ وجه در شأن این مردم شریف و ستمدیده نیست و متأسفانه مسئولین اجرایی مربوطه آنچنان که باید نتوانسته اند از عهده کار برآیند.

وی در پاسخ به پرسش طالب زاده، مبنی بر اینکه شما در مجلس چه کارهایی را در این زمینه انجام داده اید، گفت: من در مجلس دیده ام که نمایندگان استان در حد توان پیگیر مسائل هستند و دیگر نمایندگان محترم نیز همیشه درباره مسائل مربوط به خوزستان حساس و پیگیر بوده اند، ولی نکته اینجاست که با وجود پیگیری نمایندگان و تلاش مسئولین بالا، همواره این مسئولان محلی بوده اند که نتوانسته اند از امکانات تخصیص یافته بهره کافی برده و به بازسازی بپردازند.

در ادامه این برنامه، مهرزاد ارشدی، خبرنگار و عکاس نیز گفت: دغدغه ما این است که متأسفانه، به دلیل کم کاری مدیران محلی، این ذهنیت در بخشی از مردم منطقه پدید آمده است که اساسا نظام، نظری درباره بازسازی این مناطق ندارد و این در حالی است که شخص رهبر انقلاب، بارها و بارها و در مقاطع گوناگون بر لزوم پیگیری مشکلات ساکنین این مناطق تأکید کرده و شخصا پیگیر مراحل بازسازی بوده اند.

حواشی جالب برنامه:

ـــ در طول برنامه، پس از اینکه یک بار دهدشتی یکی از نمایندگان آبادان پشت تلفن آمد، کعبی نماینده دیگر آبادان روی خط آمد و با سیاه نمایی خواندن آنچه در این برنامه گذشته است، از روند برنامه و اظهارات طالب زاده و مهمانان حاضر به شدت گلایه کرد که با واکنش تند مجری و هر سه مهمان برنامه روبه رو شد.   

ـــ در یکی از مستندهای تصویری که در این برنامه پخش شد، وضعیت اسفبار گلزار شهدای آبادان به تصویر کشیده شد که هم تصاویر و هم اظهارات شهروندی که در آن سخن می گفت، به شدت دردآور بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵۴
ای کاش خبرنگار تابناک یک سر به این دو شهر میزد و خودش گزارش تهیهه میکرد که نگن دروغ هست
واقعا چرا رسیدگی نمیشه به این شهر ها؟ عجیبه
پاسخ ها
خرمشهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
چرا ؟؟؟ پس کی دزدی بکنه چه جوری جیباشونو پر کنن وقتی که مسئولیت شهرهای مهم خرمشهر وآبادان رو با دقل بازی وپارتی به یه مشت ادم بی کفایت بدن بهتر از این نمیشه اونا که تو این شهر زندگی نمیکنن ما باید این فلاکتها رو تحمل کنیم
خدا مارو بیامرزه
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
ای برادر کی گفت دروغه من که اهل زنجانم هر عید راهم می افته به خوزستان همیشه قلبم از اندوه پر میشه . فقط یک جمله درباره شما می توان گفت: محروم محروم محروم آنهم در زمانی که خون نفت خوزستان در رگ های کشور ایران جاریست.
در اینکه سومدیریت در خوزستان بیداد کرده است، شکی نیست اما این موضوع تقریبآ در همه جای مملکت وجود دارد و حیف و میل بیت المال در تمام پروژه ها وجود دارد.
نمونه اش پروژه قطار اصفهان - شیراز که حتمآ باید قبل از انتخابات ریاست جمهوری افتتاح میشد، که شد ولی در این دو سال عملآ بلا استفاده بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
در اینکه سو مدیریت هست شکی نیست اما چرا کسی راجع به سو مدیریت 20 سال گذشته حرفی نمی زنه؟
انگار خوزستان طی سالهای اخیر به این وضع در آمده که آن را به پروژه قطار اصفهان شیراز ربط می دهید...
چرا زمانی که دریاچه ارومیه را با سنگ و خاک پر کردند کسی دادش در نیامد که اکوسیستم دریاچه نابود می شود و خشک می شود ؟ اما حالا همه بجای ارائه راهکار فقط داد از خشک شدن آن میزنند و اهداف سیاسی خود را دنبال می کنند...
امان از این روزگار سیاست زده هفتاد رنگ...
به خدا به هر كوشه اين مملكت نكاه ميكني احساس درد ميكني من نميدونم اين سرمايه و قدرت طلبي جيه كه مسولين ما اين طور كور شدند.....
کافی است به آرشیو سخنان امامان جمعه محترم آبادان و خرمشهر ازجمله امام جمعه فقیدحضرت آیت الله جمی مراجعه کنید که تا چه اندازه از وضعیت نابسامان این دوشهر نالیده اند.
خطا در گفته ها و نگرش دوستان هزیز نیز هویداست آبادان و خرمشهر را باید ساخت و هر گوشه از این مرز و بوم را باید ساخت نه به خاطر اینکه در جنگ بوده اند باید ساخت چون حق ما همینه. و هر کس که بودجه های این ملت را دورست بلد نیست هزینه بکند خائن که قبول مسئولیت کرده و باید کاری کرد که هر ادم بی عرضه ای ادعای ریاست و مسئولیت نکند .درد بزرگ ما همینه که با بی عرضه ها کاری نداریم و خر تو خری شده که می بینیم
این هم میگذرد. زیاد هم که کشش بدهید متهم به سیاه نمایی کار های دولت و آب به آسیاب دشمن ریختن میشوید.
تابناک باور کن من از وقتی برنامه دیشب رو دیدم از خودم و ایرانی بودنم بدم اومده. دیگه اصلا روم نمیشه بیام از مشکلات تهران یا جاهای دیگه صحبت کنم. فقط به مردم آبادان و خرمشهر باید گفت شرمنده تان هستیم...
اینها را ما سالهاست میگوئیم تو تازه میخواهی بگوئی بله من هم ادم هستم و میگویم
آنچه در آبادان و خرمشهر و بسیاری از شهرهای جنگ زده دیگر در خوزستان می گذرد نه تنها ظلم به مردم آن دیار است بلکه ظلم به آبروی نظام و رهبری هم هست که با وجود اختصاص بودجه های هنگفت نتیجه کار برای هیچکس ملموس نیست. بنده در سفر راهیان نور که در فروردین امسال به این مناطق داشتم یکی از راهنماها می گفت اینجا شایع است که بودجه این مناطق را صرف آبادانی و زیباسازی اصفهان می‌کنند که واقعا دروغ است. ممکن است همه ایران از صرف بخش عمده بودجه کشور در تهران گله مند باشند ولی اصفهان نه تنها از جایی کمک دریافت نمیکند بلکه به همه جا از جمله آبادان و خرمشهر نیز در حد توان کمک کرده است. مردم آبادان و خرمشهر باید به طور جدی از سولین محلی خود بخواهند که به جای فرافکنی از نوعی که توسط آقای کعبی دیشب در تلویزیون دیدیم پاسخگوی مسئولیتها محوله و بودجه های دریافتی باشند!!

البته در این میان کم کاری نمایندگان این استان و همچنین عدم پیگیری جدی این امور توسط مسئولان بالاتر در قوای سه گانه از مرکز که همان تهران باشد را نباید نادیده گرفت. در هر صورت استاندار نماینده مستقیم دولت در استان است و اولین وظیفه اش رسیدگی به همین امور است.
برنامه رازاز جمله برنامه هايي هست كه نقدهاي جدي و دلسوزانه داره وسوابق آقاي طالب زاده هم نشانگر همين موضوعه
ما حامي كشور ورهبرمون هستيم تا آخرش به كوري چشم مخالفا اما نبايد ازاشتباهات دولتها و مديران چشم پوشي كنيم شهرهايي مثل آبادان ( در زمان جنگ تحميلي ) قم ( از سالها قبل از انقلاب تا حال ) شهر هايي هستند كه مردم عزيزشون افتخارات زيادي براي كشور اسلاميمون رقم زدن و ما قسمتي از تاريخ شكوهمندمون رو مديون اونها هستيم اما متاسفانه به دليل بي توجهي مسئولين و سوء مديريتشون هنوز از داشتن خيلي از امكانات اوليه شهري بي بهره اند منجمله آب شرب كي گفته كه نقد منصفانه موجب تخريبه مشكلاتي كه عيانه و مردم دارن لمسش مي كنن كه توجيح نداره
رشوه وفساد وكم كاري بخاطر نبود شايسته سالاري در اكثر ادارات معضل جامعه مااست چرا افراد صالح وبا تقوي وبا تجربه براي اداره كشور استفاد ه نمي شوند ودر عوض افراد صفر كيلومتر وبي تجربه سكان اداره ساز مانهارا بعهده گرفته اند نمونه اش اداره ثبت اسناد تبريز است كه بخاطر مديريت نا كار امد مردم دراين اواره وسرگردان وماهها مورد پاسكاري كار مندان وبالا پائين رفتن دراين ادار ه هستند
كداميك از مديران در طول مديريت خود كار مثبت انجام داده اند كه اينها انجام داده باشند؟
مرگ بر کسانی که وضعیت آبادان و خرمشهر رو به این روز در اوردند و فقط به فکر جیب های خودشون بودند
چرا نام جهان آرا را می آورید .اگر او بود ،که هست . همراه با یارانش کار نیمه تمام را تمام می کرد. خرمشهر را بعنوان نماد مقاومت و شرف این سرزمین مقدس با بهترین شرایط و کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان دوباره می ساخت.
اگر جهان آرا بود قطعا" نمیگذاشت که این افراد ضعیف احوال و بی تجربه در این گوشه مقدس از خاک وطن هر چه که می خواهند بر سر این مردم درمانده بیاورند . چرا از یاران محمد جهان آرا نمی پرسید که چه شده است. چرا از حجت الاسلام نوری نمی پرسید که چه شده است . لطفا" با نام محمد جهان آرا و یارانش بازی نکنید.
بهار امسال که برای برنامه سازی به مزار شهدای خرمشهر رفتم؛ آنقدر روی سنگ مزارها خاک نشسته بود که مجبور شدیم فقط از در و دیوار جوری که کف مزار پیدا نباشد تصویر بگیریم
فقط دو مزار شهدای حسینی که پدر و برادر صاحب کتاب دا هستند تمیز بودو معلوم بود مردم باتوجه به این دو مزار می آیند و ان را میشویند
من که تازه از خواند کتاب دا فارغ شده بودم واقعا حیرت زده بودم که چه قدر مگر خاک سرد است و چطور مردم مزار شهدا را این طور رها کرده اند
از ان بدتر وقتی بودکه به یک غذاخوری نسبتا شیک رفتیم و برای شستن دستانم به دستشویی رفتم و انجا بود که فهمیدم مردم این شهر برای شستن دستانشان و پختن غذایشان و اب خوردن ساده شان اب ندارند چطور باید گلستان شهدایشان را آب و جارو کنند
نوش جان همه انها که برای خودشان با چپاول و اختلاس و غارت بیت المال مشغول ارسال حمیما غساقا هستند
من این پانویس را برای الف هم ارسال کردم که منتشر شد
ببینم بعد از این همه نظر غیر قابل انتشار من این را منتشر میکنید یانه؟ در ضمن شهر خود آقای رضایی هم وضع داغانی دارد و ان هم باعث تاسف است
اگر دوتا از این مفتخورای گردن کلفت برج نشین که به جای مصرف بودجه های کلان دریافتی در جای خود به ملت شهید پرور خیانت کردند رو به جای جوانانی که بر اثر نادانی و اشتباه در دعوا مرتکب قتل شده اند، اعدام می شدند دیگر کسی پیدا نمی شد که به موجودی نقدی مملکت ناخنک اینچنینی بزند. شوش، مسجد سلیمان و ... هم فراموش شده اند. لعنت خدا بر دزدان و حریصان به مال ملت مظلوم و شهید پرور ایران.
سلام
آقا مگه آبادان فقط این طوره شما غیر از 5 یا 6 شهر بزرگ بقیه شهر ها وضعیت اسف باری دارند و دولت اصلا به شهر های کوچک کاری نداره. خیابان ها یک متر اسفالت درست حسابی نداره به لطف اداره گاز و آب و.... امکانات تفریحی هم که خدا بیامرزتشون.
بنویس نامرد
خوب اقای عبدالله کعبی که خود را نماینده ای اصلاح طلب ..!!!!! البته اصلاح طلبها باید هم به همچو کسی افتخار کنند حق دارد چون باید دائم یکیبه نعل بزند و یکی به میخ ولی ایشان دلش برای نظام که بقول خودش به لحن اعتراض آمیز بابت تعویض رئیس پالابشگاه که بدون نظر خواهی از وی انجام شد و یکی از سالمترین مدیران پالابشگاه جایگزین یکی از مهره های وی گردید 30 سال است که نظام به مردم دروغ گفته نسوخته بلکه بیشتر مدیران این شهر در واقع دست نشانده های بی سواد و بی عرضه وی هستند که نتیجه بر اشفته شدن وی هم بسیار طبیعی است ایشان یک بایگان ساده دون پایه آموزش و پرورش بود که بواسطه طایفه گری و حمایت اصلاح طلبها به اینجا رسید .
اقای عبدالله کعبی شما دست از سر آبادان بردار ابادان آباد خواهد شد
اگر چنین مستندهایی به مردم قبل از انتخابات نشان داده می شد آنوقت چه بسا انتخاب مردم فرق می کرد. به نظر می رسد باید شبکه ای به نام "شبکه انتقاد" در صدا و سیما راه بیفتد تا مسئولان مجبور به پاسخگویی شوند.
برنامه بسیار خوب و باارزش بود.کسانی که ریگی درکارشان بود ازبرنامه ابراز ناراحتی میکنند.از اینکه حق مردم ابادان رادر برنام ادا کردید ممنون هستم.
با سلام اقا سری به ان طرف اب بزنید کشورهای عربی کوچک همسایه را میگویم تا مدیریت را ببینید. بلندترین برج دنیا ظرف فقط چهار سال یاخته میشود ولی درایران بازسازی دو شهر که نماد وسمبل این انقلاب وجنگ است انکار که دراین شهرها هنوز جنگ وجود دارد.جای تاسف والبته صد تاسف ازاین مدیریت
نه
نکرده اند البته به جز خراب کاری
فقط هم اون 22 سال نبوده
32 سال بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
کاش مسئولین فقط به جیب خود فکر نمی کردند
این سوء مدیریت در همه جای این کشور خود را نشان میدهد و کافی است کمی سانسور ها کنار زده شود ، که این وظیفه خبرنگاران مستقل و رسانه ها است که در غیر اینصورت سوء مدیریت کشور را در آینده نه چندان دور به تجزیه و فروپاشی خواهد کشاند و این مسئله خیلی جدی و قابل لمس است ...
استحضار دارید که کارکردن یا فی سبیل الله است، یا انجام کارمردم حسب مسئولیت و وظیفه یا برای خودو خانواده و بستگان و دوستان خویش . با عنایت به نفس پرسش شما عرض میکنم اگر ظرف این ۲۲ سال کاری برای مردم نشده چون مسئول یا عده ای از مسئولان مربوطه ، با استفاده ازامکانات مسئولیت و مقام خود ، فی سبیل الله به نفع خود و خانواده و بستگان ودوستان خود کار کرده اند و انرا به حساب مردم گذاشتند
این مشکل خیلی از نقاط دیگر هم هست
ه خوب متوجه شدید کسی کاری برای آبادان خرمشهر نکرده است.کمی هوشیارتر مدیر انتخاب کنید حتی اگر هنر پیشه باشد یا وزیر باشد و یا دوره گرد اما دلش بسوزد به حال آبادان و خرمشهر
سلام، متاسفانه بعضی از نمایندگان مجلس ما تا بحال نشان داده اند که فقط دوست دارند از آنها تعریف کنیم، با این وجود کاری برای تعریف کردن از خود نشان نداده اند. یادمان نرفته که نماینده مجلس با آقای فردوسی پور چگونه برخورد کرد. اینها نمایندگی ملت را شغل می پندارند که فقط باید سر ماه حقوقشان را دریافت کنند و افسوس به حال ما با اینچنین نمایندگانی.
آب درهاون كوفتن. انقدربراي خودسنم درست كرده ايم كه ياسمن درآن گم شده است. آقاياني كه درمجلس به آب معدني هم رضايت نمي‌دهند ازحال مردم دردمند چه خبردارند.
به مردم آبادان و خرمشهر ظلمها شده
زمانی آبادان سردمدار قهرمانی فوتبال و بوکس کشور و آسیا بود
زمانی آبادان مهد فرهنگ وسینما بود
آبادان مردان بزرگی در صنعت و ... را یه کشور ارائه داد
در جنگ مقاومت مردم خونگرم بر هیچکس پوشیده نیست
حالا چطور ؟آقایان یاید خحالت بکشید حرف حق تلخ است؟
من هیچوقت تلوزیون تماشا نمیکنم و از طریق یکی از دوستانم برنامه راز رو دیدم .دست مریزاد واقعا حرف دل مردم آبادان مظلوم رو زدند.
امدوارم مردم به نمایندگان دلسوز رای دهند نه مثل این آقایون
باور کنید وقتی این نماینده ی محترم روی خط آمدند و شروع به صحبت کردن و دفاع کردن از عملکرد مسئولان کردند من فکر کردم به جای نماینده ی آبادان با وکیل دولت طرفم! آخر یکی نیست بگه شما باید از حق مردم دفاع کنی یا مسئولین؟! افسوس واقعا این وضعیت در شان مردم رنج کشیده آبادان نیست.البته تا نماینده های شهر این چنین باشند ...
are kardan ,
دمتون گرم آقاي نجفي , نو باوه و . . .
الحق که بچه خوزستانيد .
آفرين بر نفس گرمتان .
برخي از مسوولين بي مسووليت عبرت بگيرند.
درود بر ايران قهرمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
بخصوص دم نجفی...گرم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
اگر یکی باشه که دلش به حال خرمشهر بسوزه همین نجفیه
برای کسانی که کامنت منفی زدن متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
موندم چرا بعضي ها نظر منفي به حرف حق دادن
اين بچه هاي خوزستان کجان تا باران نظرات مثبتشون اينجا رو پر کنه
در دولت مردمی آقای احمدی نژاد همچین گزارش های کم کاری مسئولین نباید واقعیت داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
از خواب پاشو بابا ...
جالب است بدانیداقای کعبی درتبلیغات انتخابات مجلس زیرسایه جناب خاتمی عکس گرفت وانرادراول خیابان عروسیه نصب کردودرسفرتبلیغاتی موسوی همراه او درمسجدبهبهانیهای ابادان سخنرانی کردوبه عرض موسوی رساندکه مادرزمان حکومت سابق بهترین اب راداشتیم وعین کلامش این بودکه ازطلاگشتن پشیمان گشته ایم خواهش ان داریم که مارامس کنید.یعنی مارابه زمان پهلوی ملعون برگردانید.حال سوال اینجاست 1-اقای کعبی شماکه ازاقای ارشدی ایرادگرفتید که پنج سال است ازابادان رفته است شماواهل بیت مکرمتان چندسال است که رفته اید؟2-اگرارشدی کاراقتصادی میکند ایاشماچنین کاری نمی کنید؟3-دراتتنخاب مسولین خدوم!!!!!!!!!برای این شهرشما چقدراز نفوذتان استفاده کرده وهم اکنون میکنید؟4-چقدرطی این چنددوره نمایندگی پاک پاک مسولین رابه ابادان اورده ایدومشکلات رابرایشان بازگو کرده اید؟5-چندباردرمراسمات مانندنماز جمعه شرکت کرده ایدوبای ولی نعمتان خود ارایه گزارش کرده اید؟6-چندباردرسال درمجلس بلند شده اید وفریاد مظلومیت ابادان ومردم رافریاد کرده اید؟7-چقدرمسایل بیکاری جوانان مظلوم شهر راسوای ازنامه های بی خاصیتت پیگیری وبه نتیجه رسانده ای؟8.9.10وووووووووووووووووووووو حال که چنددلسوزکاری راکه توودوستانت بایددنبال میکردیدونکردیدپیداشده اندوبه تصویرکشیده اندبه شالت برخوردوبه جای تشکرزبان به انتقاد میگشایی؟لابدفیلمهاوتصاویر دروغ میگفتندوسیاه نمایی بود همانگونه که گفتی؟بهتراستمروری برعملکرد خودداشته باشی که دنیاوهرچه دراوست زودگذراست.فاعتبرو یااوالابصار.
پاسخ ها
آبادانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
این همه منفی یعنی چی تا کی میخواهید تعصب این نون به نرخ روز خورها را بکشید مگر همه ی اصلاحطلبان پیغمبر زاده هستند. نه کاکا همیشه 4تا نخاله پیدا میشه
با سلام و تبریک به آقای طالب زاده بخاطر صداقت و شجاعت و تسلیت به آقای کعبی نماینده محترم که اینقدر سعه صدر ندارند که حداقل شجاعت شنیدن و دیدن حقایق رو داشته باشند. آقای طالب زاده از این سر و صداها نهراسید. خواهش می کنم چاپ کنید.
یک هموطن از آمریکا
سپردن کار به شورا و شهردار انتخابی آنها برای ایران و فرهنگ آن زود بود. این مشکل گریبانگیر همه ی شهرهای ایران میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۳:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
البته اگر مدیریت واحد در شهرها نباشد حق باشماست و گرنه شهرداری و شورا در این جفاها خیلی هم مقصر نیستند.
ای کاش درباره بقیه نقاط استان نیز سخن به میان می آمد. زیرا بقیه استان و حتی خود مرکز استان نیز وضعی به مراتب بدتر از این دو شهر دارند. برای مقایسه این استان با مابقی فقط کافی است قطارهای آنها را با هم مقایسه کنید.
چه فايده اي دارد؟ مگر در حق فرزندان شهدا چه كردند؟ جز تبليغ و تبليغ و لاغير....! كه متاسفانه اگر اعتراضي در هم دراينخصوص ميشود سعي در خفه نمودن آن در نطفه نمينمايند و متاسفانه امسال تابناك و ساير سايتها و رسانه ها ساكت هستند و ....
آبادان وخرمشهر !چه واژه‌هاي مظلوم و بزرگي. سرزميني كه روزگاري نردبان آسمان بود و هنوز هم نماد مظلوميت شهدايي است كه از آنجا پرواز را آغاز كردند.
نمايندها برن 90 رو تعطيل كنن! كار ديگه‌اي كه بلد نيستن!
تابناك تو چرا نظرات رو درباره 90 سانسور كردي؟
سلام
اقا تكرار اين برنامه كي هست؟
ما مردم اين دو شهر مرديم از بس به اين برنامه- به اون مجله خبري -به اون بخش خبري زنگ زديم پيام فرستاديم داد زديم التماس كرديم شكايت كرديم و كسي گوش نكرد خدا باباي اين نجفي رو بيامرزه بابا كوچه هاي ما توالت عمومي است فاضلاب تو كوچه ها رونه بچه هاي ما هيچ امكاناتي ندارند چه بهداشت و چه تفريحي يك مشت نماينده مثل اقاي كعبي با پرداخت 5 هزار تومان به برخي از افرادقبيله ها راي خريد اين اتفاقي است كه همه مردم ابادان مي دونند
برخورد ناشایست کعبی من رو بهت زده کرد یک بار دیگه تو برنامه نود هم یکی از نماینده ها چنین برخوردی داشت این ها نماینده ملتند یا نماینده دولت این گونه مواقع نماینده ها باید دلسوزتر باشند .
تف به این مسئولین بی غیرت
شبكه چهار هميشه برنامه هاي متفاوتي را ارائه ميدهد . ولي متاسفانه گوش مسئولين خيلي سنگين است
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۱۶:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
این ها نوشتین می شه فتنه بعد محارب می شیم چون حدودا الان 15سالی هست که مردم همه شهرها از اوضاع شهرشون ناراضی هستند اگر رفاه عادلانه در شهرها روستاها وجود داشته باشه اگر تولیدهای بزرگ و کوچک داشته باشیم اگر کارخانه و کار باشه نه سیل مهاجرت از شهر های کوچک به بزرگ را داریم و نه مهاجرت جوانان و هم میهنان.سو مدیریت درد امروز و دیروز نیست و خدا را شکر هر چه گفته می شود یک طوری به دین و مذهب وصل می شود که انگار گرد مرگ عقلانیت در سرزمین ایران پاشیده شده.می دونم تابناک این نظر هم مثل باقی گذاشته نمی شود.ایران فقط خوزستان نیست.سیستان و کردستان و ....
این اولین بار و آخرین بار نخواهد بود که مسئولین حقایق را نمی پذیرند و با سیاه نمائی خود را تبرئه میکنند ،متاسفانه استانداران گذشته به خوبی از بودجه های اختصاصی استفاده نکرده اند ،و بیتالمال را بحدر داده داند خدا از آنها نگذرد.
بعد از 22 سال فقط باید خجالت بکشید
از آنجايي كه اين نماينده محترم كه چند دوره نماينده آبادان گرديد ويكي از مسئولين محلي باسابقه نيز بحساب مي آيد ،بايد هم از موقعيت خود دفاع كند ...وگرنه آنچه براي همگان مشهود است خرابي ونابساماني اين 2شهر بوده و مهاجرت روز افزون مردم از درد فقر و عدم رسيدگي مسئولين خود گوياي تمام حقايق وارائه كارنامه سياه حضرات است آنچنانكه آرزوي مردم آبادان وخرمشهر بازگشتن به رونق وآباداني دهه 50كه از سراسر ايران براي كار و زنگي و تفريح به اينجا مي آمدند ....
من هفته اي يكبار ميرم آبادان و واقعا شرائط سخت زندگي رو از نزديك مشاهده ميكنم ، پالايشگاه وسط شهر ، بوي گاز همه ي شهر را فرا گرفته ، ولي خانه هاي مردم هنوز لوله كشي گاز نداره و بايد مردم سيلندر سنگين گاز رو روي دوش خود بذارن و براي تعويض اينطرف و آنطرف ببرن.
دكتر محمدي - اهواز

آقايان كعبي و دهدشتي

دور بعدي انتخابات مجلس مردم آبادان

نشان خواهند داد كه سياه نمايي بوده است يا خير؟؟؟ و سياه گر چه كساني هستند.
اگه آبادان وخرمشهر استان مستقل شوند وضعشان خوب خواهد شد چون در تمامي استانهاي كشور بي عدالتي در توزيع اعتبارات وجود دارد يا فكر ديگري كرد اعتبارهر شهرستان نسبت به جمعيت از طريق مجلس در قانون بودجه قيد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
دقیقا آبادان و خرمشهر باید استان شوند.
تنها راه همینه
متاسفانه براي سرزميني كه اين همه خون پايش ريخته شده ارزش قائل نيستيم. اگر كسي يك وجب از اين خاك را بگيرد همه مدعي آن مي‌شوند اما براي رسيدگي به آن خبري نيست
براي خلوت كردن تهران بهتر است كمي هم به آباداني شهرهاي اينچنيني بپردازيد هيچ كس جلاي وطن را دوست ندارد.
بدبختی اصلی مردم آبادان فقر فرهنگی بوجود آمده به علت هجوم عشایر و روستاییان به شهر است که با انتخاب نمایندگانی همچون کعبی و سعدون زاده عملا به خود ضربه می زنند و تنها به این می بالند که یکی از طایفه شان به مجلس رفته است.
اون یکی مدیران در اون سی و دو سال چه کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته هرچه برسر بيت المال مي آيد به خاطر بي لياقتي مديران است .مديري كار نمي كند ، مديري كه با زدوبند به مديريت رسيده و از مديريت فقط پز آن را بلد است توقع بيشتري نداريم .
واقعا اگر این شهر سه نماینده نداشت چی میشد ؟ معلوم است که این شهر نباید سه نماینده داشته باشد زیرا آشپز که دو و سه تا شد ... . به نظر بنده این نماینده ها کاری انجام نمیدهند . چقدر خوب است که ما یک نماینده داشته باشیم و بس .
این هم نتیجه گذاشتن مدیران نالایق و ناکار آمد نماینده ها هم که !!!!!!!!!
با سلام ودرود بر شیر مردان خطه آبادان وخرمشهر و درود بر ارشدی قهرمان که بی شک انسان ارزشمندی برای انقلاب ودلسوز منطقه است آنچنان که او را می شناسم بدون رضای حق گامی بر نمی دارد در هر زمینه ای باشد آقای کعبی
منفرسنگها با ایشان دورم ولی میدانم کهخ وجودش برای این انقلاب ورهبری ومردم رنجور ابادان است .
بنظرم آقای کعبی مردم رنجور وخسته منطقه را خسته تر کرد .واین فقر زیبنده خرمشهر وآبادان نیست.ودرود بر نوباوه دوست داشتنی که نشان دادی یاور محرومانی به تو افتخار کردم
با سلام بنده از شهروندان خرمشهری میباشم از برنامه پنج شنبه شب گذشته بینهایت لذت بردم امیدوارم این برنامه تلنگری شود به مسولین شهر تا به خود بیایند
چه گوييم که ناگفتنش بهتر است٭ زبان در دهان ...
با دیدن این برنامه اینجانب از دستدرکاران برنامه تشکر میکنم امید دارم این برنامه و باز هم برنامه به این قاطع بودن در مورد وضعیت نابسامان شهر عزیزمان از تلوزیون شبکه 3 یا 1 پخش شود تا مسولین به طور جدی تر این مشکل را پیگیر شوند
چرا این همه شهرها استان می شوند ولی خوزستان با این همه شهر مهم و پهناوری و همچنین منابع مهم هنوز یک استان اس؟
سلام . بابا خیابون چیه ؟ رو در و دیوار شهر یه جاهایی هست هنوز جای ترکش و گلوله رو می بینی . تو جاده ترمینال و ....
برخورد ناشایست کعبی نشان داد اين نماینده هاي ملت نيستند بلكه وامدار دولتنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
نمی دانی بدان که ایشان یکی از اصلاح طلبان مجلسند
متاسفانه این نمایندگان را خود مردم انتخاب کرده اند
با سلام
من يه سوال دارم . خدايش چند درصد از مديران درون استاني كه درشهر هايي همچون ابادان وخرمشهر و ماهشهر و سربندر مشغول بكار هستند بومي آن شهرها هستند؟ نزديك به 90درصد اين مديران از شهرهايي همچون بهبهان و دزفول،... آن هم بواسطه روابط به مديريت اين شهرها درآمده اند. متاسفانه تازماني كه متولي امر از گوشت وپوست واستوخون آن شهر نباشد 22 سال كه سهل است 220 سال ديگر هم به نتيجه اي نمي رسيم.
متاسفانه در ادارات و شركتهايي كه نبض حيات شهر ها هستند همچون شهرداريها و فرمانداريها و پتروشيمي وشركت نفت و از همه بالاتر اداره آموزش وپرورش، كساني بر سر مديريت هستند كه بومي ان شهرها نيستند و ما انتظار داريم كه با جديت و دلسوزي اين امور را براي شهر انجام دهند كه خيالي باطل مي باشد. دولت مي بايست براي اين موضوع كه از موضوعات بسيار مهم آباداني يك شهر مي باشد هرچه سريعتر اقدام نمايد. ديگر موضوع مطرح نشده در اين گفتگو بحث بيكاري همه جانبه نيروهاي بومي كه دست كمي از فرزندان شهدا و ازادگان و جانبازان عزيز ندارند و اين اقشار نيز به نوبه خود با از دست دادن مال خود نقش بسزايي در شكل گيري اين حكومت اسلامي داشتند. مساله اشتغال اين قشر از جوانان يكي از مهمترين مسايلي مي باشد كه مي بايست به آن رسيدگي شود. حسب دستورات مقام معظم رهبري و شخص رياست جمهوري در بكارگيري نيروي بومي هر شهرستان در محل كار واقع در ان شهرستان متاسفانه خلاف ان ديده مي شود كه بيش از 90درصد نيروها حتي در شغل كارگري از ديگر استانها و شهرستانهاي موجود مشغول بكار هستند.
احسنت به این برنامه
خداوند حفظتون کنه و بر این راه مستدام باشید
خداوند لعت كند كساني كه به اين راحتي حق مردم را مي خورند .
فقط بلدن بگن خرمشهر را خدا آزاد کرد
4تا ممد نبودی ببینی بذارن و با احساسات مردم بازی کنن
بابا ما نمی خوایم خرمشهر مدینه فاضله بشه اگه راست میگن همون خرمشهر 30سال پیشرا تحویل ما بدن
از انعكاس اين خبر متشكرم
تمامی این نظرات نشون می دهد مردم دل پری از مسئولین دارند. راستی چرا تو ایران که این همه آدم باهوش و دارای کمالات داره اینا مسول می شوند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
چون قحط الرجاله!!!!!
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
ای ول.
وقتی مدیران ارشد یک استان یک معلم یا از نهاد دیگر باشند بهتر ازن نمی شه . فقط فقط باند بازی ............گور مردم .......
آيا اين چيزي است كه امام ميخواست ؟؟؟؟؟ مسولين پاسخگوي مردم باشند قبل از اينكه فرداي روز قيامت بخواهند پاسخ دهند
سلام من يك خرمشهري هستم برنامه را نديدم ولي براي من مسئله شده چرا فقط اسم مسئولين محلي آورده ميشود؟ عزيز من توجه داشته باش ستاد برنامه ميدهد نه مسئول محلي (صف) نداشتن برنامه ساخت براي خرمشهر متوجه مدير اداره محلي نيست 22سال پيش مديران چه اختياري داشتند ؟بحث عدم تمركز چي است وچگونه در حال اجراست؟ببخشيد ولي از قديم گفته اند ماهي ز سر گنده گردد ني ز دم
بهتر است تهران نقشه وبرنامه واعتبار كه وظيفه ذاتي وي است بفرستد و مسئول محلي برنامه را اجرا كند.
وضعیت استان خوزستان اسفناکتر از آن است که با چند تصویر بتوان شرایط ان را به نمایش گذاشت .اینکه بخشی از علل بیان شده نیز واقعیت دارد
اگر آقاي كعبي دست از سر مردم شريف آبادان بردارند و اين همه در عزل و نصب مديران نالايق خود كه مثل خودشانهستند بردارند وضع شهر خوب خواهد شد امتحانش مجاني است اصلا" ما نماينده ميخوايم چيكار ؟
درود بر سایت تابناک .
کار سایت شما و انعکاس آن مهمتر از کار صدا و سیما است .
این برنامه باید در شبکه سراسری پخش میشد .
کاروانهای راهیان نور در راهند و یاد خرمشهر و آبادان افتادند . نگران مسولین خرمشهر و آبادان نباشید بالاخره در هر ر|یمی یک عده اعدامی باید باشند
مسئولين چرا پاسخ گو در قبال مهاجرين افغان نيستند ابن مهاجرين تا كي مي خواهند در ايران باشند مگر جنگ در كشورشان تمام نشده است.
اينقدر 22سال و 5 سال نكنيد زيرا براي آبادان و خرمشهر بعد از پايان جنگ تا همين امروز كاري نشده است و اينقدر هم شهر بزرگ و كوچك نكنيد زيرا وضع در تهران پايتخت هم افتضاح است مشكلات مملكت را واقع بينانه و به دور از تعصبات قومي و نژادي و ... ببينيم تا مقصران اصلي را پيدا كنيم و يك عده نتوانند با آدرسهاي الكي ما را دنبال نخود سياه بفرستند
بعد از بیست و اندی سال تازه داریم میگیم آبادان و خرمشهر خرابی داره ... برید ژاپن رو ببینید . هیروشیما ناکازاکی که مدام آقایون بمبارانشو نشون میدن آبادانیشو هم نشون بدن بد نیست .. اللهم عجل لویک الفرج .
1- تا وقتی مسئولین شهر از شهرهای دیگه باشند بهتر از این نمیشه
2- خوزستان با این همه شهرهای مهم و منابع مهم باید به لااقل دو استان تبدیل بشه
این دو شهر جنگ زده حتما"بودجه چند برابر شهرهای دیگر جهت بازسازی لازم داشنه که متاسفانه در حد شعار های دهن پرکن داده اند.دوست خرمشهری من پس ار بازگشت به شهر خود ،از تمام شعار بازسازی شهر خود فقط یک عدد وسایل خانگی تحویل داده بودند که من هم حبران و سرگردان ماندم که با یک عدد رسیله خانگی بازسازی شهر تمام شد؟
با سلام
هیچ شکی در عدم توسعه ی مناسب آبادان و خرمشهر نیست.
آقای نوباوه نماینده تهران است و آفای نجفی هم بازیگر سینما هستند. در رابطه با ایندو هیچ شائبه ی سیاسی وجود ندارد.
همچنین شکی در سوءمدیریت و تصمیم گیریهای آقای کعبی برای بنده وجود ندارد. اما تنفر مردم از ایشان، به معنی دوست داشتن جناب دهدشتی (دیگر نماینده آبادان) و تیم همراهشان است؟
آقای ارشدی مدام در برنامه می گفتند باید مسئولیت را به بچه های جنگ بدهیم. سوال این است که چه کسی گفته که مسئولین مورد نظر کعبی نباشد و مسئولین شما باشند؟ بابا مردم آنها را نمیخواهند، اما معنی اش این نیست که شما را می خواهند.
مگر چند سال اول بعد از جنگ مسئولیت در دست شماها نبود؟ مگر مسئول ستاد بازسازی، اقای رشیدیان نبود که مورد تایید شما بود؟ خوب چرا آنوقت اعتراضی نمی شد؟
به نظر من دعوا بر سر این نیست که شایستگان باید بر سر کار باشند. دعوا بر سر این است که شایستگان، دوستان ما هستند و باید اینها سر کار باشند.
در واقع مردم نباید فریب بخورند. دعوا تنها بر سر این است که باید این مسئولین نباشند و مسئولین دیگری باشند.
یعنی آش همان آش و کاسه همان کاسه. فقط قرار است آشپز عوض بشود.
با سلام ؛ واقعا" دست آقاي نجفي و ديگر دوستان در برنامه راز درد نكند .... جاي بسي تاسف است كه آقايان كعبي؛ مطورزاده و ..... حاضر به پذيرفتن مشكلات موجود در اين دوشهر مظلوم نمي باشند . خدا قسم به عنوان يك خرمشهري كه به عشق خرمشهر هرروز اشك ناراحتي و بغض در گلويم است كه چرا پس از گذشت حدود 22 سال از جنگ هرروز بدتر از ديروز در مسير عقب رو حركت مي كنيم... چه كسي جواب اين همه بي لطفي و مظلوميت ها را مي دهد ... اقاي مطور زاده چشمهاي خودرا باز كن و حقيقت را در باره خرمشهر قبول كن....خرمشهر فقط محرزي نيست .....
با سلام
من خوزستاني ام و در خوزستان مسئوليت داشته ام بجز عده كمي از مسئولين خوزستان به جرات ميگويم كه بخش عمده اي از مسئولين اين استان بسيار خوشبينانه دو رتبه از جائي كه بايد باشند بالاتر نشسته اند مثلا اگر كسي معاون استاندار است بايستي معاون مدير كل باشد
مشكل ديگري كه در مديريت خوزستان بيداد ميكند (كه آنهم با به بيكفايتي بعضي دوستان مدير است) عدم توان و علاقه به برخورد با مشكلات است و خلاصه آنجا همه با هم رفيقند
واگر يك امتحان ساده از مديران گرفته شود ميزان توانائي و حتي متوسط هوش ايشان مشخص ميشود كه از سطح ملي خيلي پائين تر است.
آقا از مسجدسليمان محروم هم بنويسين. شهري كه تبديل به ويرانه شده!
اي كاش تصاويري هم از ميني بوسهايي پخش مي شد كه گدا و معتاد و ديوونه و تبعيدي مي آورند اول آبادان شبانه پياده مي كنند مي روند
ابادان وخرمشهر نردبان ترقی مدیران بی کفایت شده وفقط از طریق روابط بر مسند مدیریت نشسته اند این داستان سالهاست که ادامه داردوجزء لاینفک انتصاب مدیران این دوشهرشده است الان نیز شوراهای بی کفایت این دوشهر نیز قوز بالاقوز رهم شده که پوزشان دراخوره
هر سال 3 خرادا با هزار دبدبه کبکبه میریزن خرمشهر که خرمشهر آزاد شد.
بابا همه میدونیم خرمشهر آزاد شد پس کی اباداش میکنید؟؟؟
آب شور. هوا گردو خاک. هیچ امکانات تفریحی نداریم.
همه بیکار
تازه به مدد مسولین همه دزد ها و راه زن ها و کیف قاپها و... رو از اهواز رو جمع کردن تو آبادان خرمشهر پخش کردن.
بابا بس دیگه بخدا بسه.
نفرین خرمشهری ها و ابادانی ها تا ابد و تا روز قیامت پشت سر همه کسانیه که مانع پیشرفت و ابادانی این دو شهر شدن
کعبی باید سر و صدا کند چون تمام اقوام و عشیره اش را در شهرداری بیمارستان 17 شهریور تامین اجتماعی و ... چپانده است تمام زمینهای خوب ابادان را به همراه انصاری نماینده پیشین آبادان خریده است برادر کعبی تمام قراردادهای سم پاشی بندر امام و ماهشهر و ابادان را چندین سال است گرفته است فرماندار بیسواد به شهر می اورد...درباره مال و اموال وی طریقه رانت خواریش تحقیق کنید خیلی چیزها می فهمید
وارد ابادان که میشه فکر میکنی بوی فاضلاب خفت میکند
اول دست شما درد نكنه به خاطر پخش خبر
2- ما انتظار داريم سايت تابناك هم خبري جداگانه در اين موضوع ترتيب دهد
3- چرا اين خبر جز پر بيننده ترين خبر ها نيست نكنه شما هم ميخواهيد در حق ما كوتاهي كنيد
خداييش براي يه برنامه چقدر ضد مسئولين پيدا شد. اين مردم تو برنامه هاي ديگه صدا و سيما تبديل مي شن به مردمي راضي از همه مسئولين. اين يعني زنگ خطر. فهميديم و اصلاح كرديم كه هيچ و گرنه خدا با هيچ كس نسبت فاميلي نداره.
شاید از منظری دیگر هم باید به این مسئله پرداخت. من در دوران جنگ در خوزستان بودم. فکر می کنم تعداد افراد بومی در آن ایام در دو شهر آبادان و خرمشهر (بعد از آزادسازی) با آلان خیلی تفاوت ندارد. هیچ شهری با امکانات تنها ساخته نمی شود بلکه مردم یک شهر به آن هویت می دهند و از امکانات حفاظت میکنند و آن را کمال می بخشند. مشکل این دو شهر خروج اکثر نیروهای کارامد و بومی آن و سکونت در شهرهای بزرگ است. اگر روزی فقط نیمی از مردم خرمشهر و آبادان به شهر بازمی گشتند سریع تر از هر شهر دیگری ساخته می شد. امروز این دو شهر در اختیار کسانی است که معمولا فارسی نیز کم حرف می زنند و خیلی این شهرها متعلق به خود نمی دانند. به امید روزی که خرمشهریان در شهرشان دوباره ساکن شود تا هر دولتی را وادار به خدمت رسانی کنند.
با سلام آقای طالب زاده این مسیر را اامه بده خواهش می کنم دستت رامی بوسم
تابناک متشکرم
امین کفیشه ابادان
این کعبی که چهار دوره نمایینده شده دیپلومه است وچون شیخ زاده است همه تحصیلکردگان قبیلشو سر کوب می کنه چقدر این طایفه دکتر ومهندس داره چرا اونها نمی یان نمایینده بشن
آنچه دربرنامه گفته شد حقيقت دارد لطفا يه برنامه اي هم از مسجدسليمان كهن سال تهيه كنيد البته اگر مرد هستيد
مديران كار كرده اند ولي براي جيب خودشان ، براي ده نسل ديگه شون هم جمع كرده اند . !!!!!!!!!!!!!!!!!
تا جايي كه بنده مي دانم جناب .. يك اقا پسر دارند كه هر دو سه ماه يكبار به نمايشگاههاي اتومبيل عباس آباد تهران مراجعه و يك دستگاه ماشين صفر كيلومتر وارداتي 60 -70 ميايوني بر مي دارند و ابوي شان مي آيند و حساب مي كنند! اينها را چه به رسيدگي به مشكلات مردم بيچاره آبادان؟ اي محمد جهان آرا كجايي ببيني؟
برای از دست ندادن همان ذره امیدی که هست لطفا از بازگو کردن و نشان دادن واقعیت ها خود داری کنید . بگذارید در توهم رونق و پیشرفت و خوشی و اقتدار و ... خوش باشیم .

گر حکم بود که مست گیرند
در شهر هر آنکه هست گیرند .
متاسفم برای آقای کعبی ظاهرا ایشان نماینده مدیران هستند ونه مردم.چقدر تاسف بار است که ایشان گفتند مدیران زنگ زدند وگفتند از مادفاع کنید ولی نگفتند یک نفر ازمردم زنگ زدند.مشخص شد چرا حال وروز آبادان اینطوری است نماینده مردم که نماینده مدیران باشد وای به حال مدیران.
عزيزان اينها 22 سال مدير بودن يه مدت كوتاه 8 ساله ديگه هم سعي كنيد تحمل كنيد تا با افتخار در صحنه هاي مديريت بازنشسته شوند و سكه و تشويقي بگيرن اينقدر بي رحم نباشيد ديگه
جناب کعبی خجالت آوره نماینده تهران باید پیگیر مشکلات آبادان و خرمشهر باشه؟ یاد بگیر! خیلی کم توقعی برادر هرچی توقع کمتر باشه پیشرفت کمتر خواهد بود اینه که بعد از 22 سال هنوز این دو شهر چهره ویرانی و جنگی دارند. همه شهرهایی که ورزشگاه نداشتند، پالایشگاه نداشتند، آب خوب نداشتند... به لطف دلسوزانشون در این چند سال به دست آوردند پیشرفت کردند اما آبادان و خرمشهر که همه اینها رو داشتند پیشرفتی که نکردند هیچ در این 22 سال جبران خساراتشون هم نشده ساختمانها یا خرابند یا فرسوده
مگر رییس جمهور قبل از انتخابات 2 خرداد 88 در مسجد جامع خرمشهر نگفت که خودش فرمانداری یا معاونت فرمانداری خرمشهر رابه عهده میگیرد؟ این معاون یا فرماندار در این 18 ماه چکار کرده است؟ گرچه فرماندار های قبلی هم به نوعی منصوب حود ایشان بوده اند!
آقایان رفسنجانی و خاتمی که برای آبادان و خرمشهر کاری نکردند آقای احمدی نژاد بلکه تو یک کاری کنی برای این دو شهر. (دوره آقای رفسنجانی قرار بود آبادان منطقه آزاد تجاری بشه که معلوم نیست به چه علت ایشان جلویش را گرفت)
سلام من کرمانی هستم و تا حالا جز اهواز و خرمشهر هیچکدوم از شهر های این استان رو ندیدم

اما این رو همه ما ایرونیا میدونیم که توی جنگ 8ساله خوزستان بیشترین صدمات رو دید و کمترین خدمات بهش شد
درسته که از همه شهر های ایران رفتن به جبهه و اینم درسته که خیلی از استان های دیگه هم در مرکز جنگ بودن اما دیگه کمتر کسی هست که ندونه خوزستان واقعا حقش بیشتر از اینهاست
دو سال گذشته که خرمشهر بودم
این شهر هنوزم زیبایی خودش رو داره اما خب از خیلی جهات این شهر هنوز هم بازسازی نشده!!

توی استان ما شهر بم که زلزله شد
خیلی بهش رسیدن الانم دیگه اگه پا توی این شهر بگذارین انگار نه انگار که روزی 100% شهر تخریب و 70 هزار نفر از جمعیتش فوت شدن!!

توی قضیه بم همه مسئولین کشوری بسیج شدند
حالا هم باید بعد از گذشت این همه سال از جنگ آبادان و خرمشهر رو جزء مدرنتیرین شهر های ایران دونست اما اصلا اینگونه نیست متاسفانه
به نظر من اگه خوزستان به دو استان تقسیم شه بودجه هم دو برابر میشه و به نفع تمام مردم عزیز خوزستانه
همونطور که به بم به مدت 3 سال مرکزیت دادن تا بهش بودجه رسد از بودجه کرمان هم زده شد اما الان مرکزیت ازش گرفته شده و این شهر هم آباد و جزء مدرن ترین شهرهاست

به امید آبادی هر چه بیشتر خوزستان و کل ایران
سلام
ضمن تشكر از تهيه كنندگان و شركت كنندگان برنامه خوب راز ، بايد بگم كه به عنوان يك شهروندي كه از نزديك با كل موضوع مطرح شده آشنا هستم بايد بگم كه در اين برنامه فقط گوشه اي ناچيز از درد مردم آبادان و خرمشهر به نمايش گذاشته شده بود .
به ياد دارم زماني كه جنگ تحميلي آغاز شد و ما مجبور به مهاجرت به شهرهاي ديگر شديم و سر از بوشهر و بندرعباس درآورديم تازه فهميديم كه چه نعمتهائي را در شهرمان داشتيم كه از دست داديم وقتي امكانات موجود در آبادان و خرمشهر را با ساير شهرها مقايسه مي كرديم برامون قابل قبول نبود كه بوشهر و بندرعباس و ساير مراكز استانها در چه محروميتي بسر مي برند و آبادان و خرمشهري كه مركز استان هم نبودند داراي چه امكاناتي بودند ... ولي الان كه 22 سال از پايان جنگ مي گذرد بايد ببينيم كه بوشهر و بندرعباس چه شده اند و آبادان و خرمشهر چه؟؟؟؟
بغير از اينكه در اين بلبشو و بي صاحبي دو شهر حق مردم توسط عده اي سودجو بالا كشيده شد و نمايندگاني كه توسط مردم جهت حراست از حق حقوق قانوني خود انتخاب شده اند به جاي اينكه به وظيفه اشان عمل كنند در فكر اين هستند كه فلان مدير فلان بنگاه اقتصادي را انتصاب كنند تا بتوانند از طريق آنها پيمانكاريها را به فاميل و عواملشان واگذار كرده و به نون و نوائي برسند.
آقاي كعبي اظهار كردند كه 4 دوره است نماينده شهر آبادان هستند !!!! خوشا به سعادتشان !!!! اي كاش كارنامه عملكرد فقط يك دوره اشان را منتشر مي كردند كه مردم بدانند اين نماينده محترم در اين مدت چه گلي بر سر همشهريانشان زده است . از قديم گفته اند چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است ؟ وضعيت آب شرب شهر كه بر هر عاقل و مجنوني كاملا آشكار است سيستم فاضل آب هم كه نيازي به تحقيق ندارد در هر كوچه و خياباني كه قدم بگذاري بوي نامطبوع و لجنهاي انباشته شده نشاندهنده وضعيت نابسامان فاضل آب است. شهروند آباداني و خرمشهري فقط بايد گازهاي خطرناك منتشر شده از پالايشگاه را به ريه ها انتقال دهد و با وجود پالايشگاهي با قدمتي بيش از يكصد سال هنوز از سيستم گاز شهري خبري نيست. فضاي سبز هم اگر از اين چهارتا شمشادي كه در منطقه هاي شركتي برپاست بگذريم چيز قابل ذكري مشاهده نمي شود. گراني خواربار و مايحتاج روزانه مردم كه بيداد مي كند از بيكاري كه ديگر نگو. دزدي و كيف قاپي و ناامني كه ديگر هيچ. هيچ كجاي مملكت اينقدر احساس ناامني نمي كني در ساعات شلوغ و پر تردد در شلوغترين خيابانها مثل آب خوردن كيفت را با تهديد توسط تيز بر يا دشنه مي برند وقتي به كلانتري شكايت مي بري پاسخ مي شنوي خدارو شكر كه رگتو نزدن!!!!!!!!! و هزاران مشكل و كمبود ديگر كه در اين دو شهر جنگزده و دردمند مي توان يافت.
من مي خواستم از همين جا به آقاي كعبي بگويم اگر عملكرد شما بعنوان نماينده به همين شكل باشد 4 دوره كه سهله 40 دوره هم نماينده باشيد وضعيت همينه كه هست پس از ايشان خواهش مي كنيم يا ديگر كانديد نشود يا در يك رقابت سالم گام نهد !!!!!!!
آقای نماینده لطفا دنبال استانی شدن این دو شهر و مناطق اطراف باش به فکر نون باش که خربزه آبه
مشکل اینه که نماینده های ما زیادی محلی اند (آقا جان مادرت حذف نکن دیگه حرف حق تلخه؟) با اون همشهری که بحث انتخابات طایفه ای رو پیش کشید کاملا موافقم. هر کی نمی تونه کاری کنه در هر منصبی ول کنه بره اون حقوقی که می گیره والله حرومه
خيلي جالبه اكثر مديران انتصاب شده در آبادان وخرمشهر بر اساس حمايت نمايندگان مجلس در راس كارند
فقط براي سوء استفاده خودشان
من یک کارمند در اهواز هستم
میخواهم بگویم در شهر اهواز هیچ مدیری حاضر نیست به خرمشهر وابادان برود
جالب اینجا که کارمندان ادارات ما در ابادان خرمشهر از مدیران درجه چندم هستند که چون کسی نیست برود انها را میفرستند به ابادان خرمشهر حالا چجوری میخواهید شهر پیشرفت کند
دو شهر فراموش شده! مگر خطری مرزهامونو تهدید کنه اونوقت یادمون می افته همچین شهرهایی هم داریم که قدرشونو نمی دونستیم. خوبه ثروت کشور هم از اونجاست. اگه می خواستین وضعیت این شهرها اینطوری باشه خب چرا برای حفظشون جنگیدیم چرا این همه خون بابتش دادیم این مناطق رو هم مثل قراردادهای گلستان و ترکمانچای و بحرین و ... می دادیم می رفتند پی کارشون شاید وضعیتشون بهتر می شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی