بازدید 4470

حسرت 5 ساله جوان هفت‌تیرکش پشت میله‌های زندان

با گیر کردن فشنگ داخل هفت‌تیر، دزد عصبانی چاقویی از جیبش بیرون آورد و با لگد ضربه‌ای به طعمه‌اش زده و وی را بیرون انداخت.
کد خبر: ۱۳۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۵ 02 January 2011
وطن امروز: مرد جوانی که تحت حمایت‌های ویژه پدر پولدارش است از سر دلخوشی و تفریح به سرقت‌های مسلحانه دست می‌زد.


این مرد زندگی‌ای اعیانی در تهران دارد اما تنها آرزویش سفر به آمریکا و زندگی در این کشور خارجی است.

ظهر 5 شهریورماه سال جاری، پسر جوانی در خیابان یخچال وقتی سوار خودروی پژوی خود شد، هنوز آن را روشن نکرده بود که در جلو باز شده و مردی شیک‌پوش با عینک دودی گرانقیمتی که به چشم داشت روی صندلی نشست و تپانچه‌ای را به سمت او گرفت. مرد هفت‌تیرکش با صدای دورگه‌ای دستور حرکت داد، راننده که خیلی ترسیده بود به راه افتاد تا اینکه دستور گرفت تا داخل خیابان خلوتی شود، در آنجا بود که شانس با راننده یار بود چرا که وقتی مرد مهاجم ماشه تپانچه را چکاند با وجود شنیده شدن صدای شلیک، گلوله‌ای از بدنه اسلحه خارج نشد.

با گیر کردن فشنگ داخل هفت‌تیر، دزد عصبانی چاقویی از جیبش بیرون آورد و با لگد ضربه‌ای به طعمه‌اش زده و وی را بیرون انداخت.

دقایقی نگذشته بود که جوان وحشت‌زده به کلانتری 124 قلهک مراجعه کرد و گفت که دزد مسلح در برابر دیدگانش پشت فرمان پژوی وی نشسته و با سرعت فرار کرده است. وقتی با دستور بازپرس امور جنایی تهران، تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آ‌گاهی برای ردیابی دزد مسلح وارد عمل شدند، آنان در نخستین اقدام از مالباخته خواستند به چهر‌ه‌نگاری رایانه‌ای بپردازد. هیچ مجرمی در داخل آلبوم ویژه دزدان قدیمی از سوی مالباخته شناسایی نشد و وی با وجود اینکه دزد مسلح عینک دودی به چشم داشت توانست چهره‌ای فرضی در اختیار تیم تحقیق قرار دهد. هنوز 48 ساعت از سرقت مسلحانه پژو 206 نگذشته بود که خودروی گشت پلیس در خیابان شریعتی به رفتارهای غیرعادی‌ای از راننده یک پژو برخورد و دستور ایست داد. وقتی ماموران از راننده خواستار مدارک خودرو شدند وی که همان مرد هفت‌تیرکش بود از کیف مدارک، گازاشک‌آوری بیرون آ‌ورد و به چهره پلیس پاشید. با فرار دزد مسلح، ماموران به تعقیب و گریز خیابانی ویژه‌ای دست زدند تا اینکه مرد 30 ساله که خود را مرتضی معرفی می‌کرد در حلقه محاصره ماموران چاره‌ای جز تسلیم ندید.

این مرد ابتدا خود را بی‌گناه می‌دانست تا اینکه در برابر بازپرس پرونده پذیرفت خودروی پژو 206 را دزدیده است. وی که اسم واقعی‌اش «منصور» است در بازجویی‌ها گفت: من خودرو را با تهدید چاقو دزدیده‌ام و اسلحه‌ای در کار نبود اما می‌پذیرم مدتی پیش تپانچه‌ای به ارزش 270 هزار تومان خریده‌ام اما در روز حادثه همراه نداشتم».

وی افزود: «من اعتیاد دارم و ازدواج نیز کرده‌ام، به خاطر بیکاری حوصله‌ام سر رفته بود، پدرم که پولدار است به من و همسرم ماهیانه حدود 2 میلیون تومان پول می‌دهد و همین موجب شده سر کار نروم». منصورگفت: «من برای فرار از بی‌حوصلگی و از سر دلخوشی تصمیم گرفتم دست به ماجراجویی بزنم، روز حادثه نیز با دیدن این پسر جوان سوار پژویش شدم و آن را به سرقت بردم». وی افزود:‌«من زندگی راحتی در تهران دارم اما می‌خواهم به آمریکا بروم تا به آرزویم برسم به خاطر همین روز نخست اسم خودم را به دروغ مرتضی گفتم و می‌خواستم برای من سابقه نشود».

قاضی رحیمی از شعبه 1144 دادگاه جزایی عمومی بعثت پس از محاکمه پسر هفت‌تیرکش وی را به تحمل 3 سال زندان محکوم کرد و با توجه به محکومیت 2 سال زندان وی در دادگاه انقلاب به خاطر همراه داشتن اسلحه، این مرد 5 سال باید پشت میله‌های زندان در حسرت سفر به آمریکا بماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر