بازدید 16594

سرازیری دو میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه

کد خبر: ۱۳۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵ 29 December 2010
طی 11 ماه نخست سال گذشته 27 میلیون 466 هزار و 301 نفر به عنوان توریست از ترکیه دیدار کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال 2009 به میزان 6.5 درصد افزایش داشت.

بر اساس اعلام وزارت جهانگردی ترکیه، ایران پس از کشورهای آلمان، روسیه و انگلستان چهارمین کشور اعزام کننده گردشگر به این کشور است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس اعلام ترکیه در یازده ماه نخست سال 2010 (از ژانویه تا نوامبر) ایران با اعزام یک میلیون و 784 هزار و 730 جهانگرد به ترکیه پس از آلمان، روسیه و انگلیس در مقام چهارم قرار گرفت.

طی 11 ماه نخست سال گذشته 27 میلیون 466 هزار و 301 نفر به عنوان توریست از ترکیه دیدار کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال 2009 به میزان 6.5 درصد افزایش داشت.

هچنین بر اساس اعلام وزارت توریسم و جهانگردی ترکیه این میزان جهانگرد بیش از کل جمعیت عربستان سعودی است.

در ماه نوامبر نیز ایران با 135 هزار و 528 توریست اعزامی به ترکیه پس از آلمان رتبه دوم را بخود اختصاص داد. بلغارستان بعد از ایران مکان سوم را در اختیار دارد.

استانبول، آنتالیا و ادرنه مقصدهای جهانگردان در ماه نوامبر بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
نتیجه آزادی در ترکیه شکوفایی اقتصادی است.
به به حالا نوبت ترکیه شده که مثل امارات و ........ پس از آبادانی با پول ایران یه جایی ضد حال بهمون بزنه ما که شده کارمون همه جارو آباد کنیم جز خودمونو!!!!!
وای بر ما که از امکاناتمان درست استفاده نمیکنیم و فرصت پیشرفت به همسایگان را میدهیم ایا در ایران کم داریم مناظر دیدنی جاذبه توریستی و ... ؟؟؟؟ پس مشکلی نیست غیر از مقداری ازادی ؟؟؟؟؟؟
بالاخره 2 میلیون یا 27 میلیون ؟!!یعنی یک سوم جمعیت ایران به ترکیه رفتن؟!!
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
27 ميليون كل توريستها بوده كه 2 ميليونش ايراني عزيزم
اردوغان چه حالی میکنه ...کشوری بدون نفت بدون منابع بزرگی چه پولی داره پارو میکنه..کشورشون هم همه مردمشون مسلمان هستند و به اعتقاداتشان پایبند ولی آزادی هایی هم دارند که باعث پیشرفتشون میشه کاش سیاستمداران ما میتونستند مثل آنها فکر کنند
خب چقدر از ترکیه به ایران میان؟ اینهم لطفا بگید
ادعاهای ترکیه همش دروغه من خودم با چشمام 2 پاکستانی رو در تهران دیدم از ایران بازدید کرد.
و چه جالب تمام پولهای ایران به سمت کشور های همسایه جاری است چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
جواب این سوال از 2+2 هم ساده تر است و همه این را میدانیم

پس وای بر ما
چشمتون روشن بایدم مردم برن ترکیه اینجا که هتل 5 ستاره می ری کثیفه چیزای دیگه هم که بماند
در نظر بگیرید ماه نوامبر که اعلام شده بیش از 135 هزار نفر به ترکیه از ایران رفته اند . نوامبر ماه سردی است پس برای سواحل نرفتند . چرا نمیخواهید قبول کنید که محدودیت های موجود باعث شده سرمایه های مالی ما را به سمت کشور های همجوار به شکل توریست و شرکت های ایرانی ثبت شده و و و کشانده . یه دوره ترکیه را توریستان ما و صد البته مدیریت خوشان آباد کرد کمی از ما غافل شدند همه رفتند دوبی را آباد کردند حالا دوباره ترکیه و لابد چندی بعد باکو . این وسط هتل های ما در کیش دارند مات میشوند چرا ؟؟ خودتان بهتر میدانید اما کیه که منافع بلند مدت را ببینه .
چه با افتخار این آمار را اعلام میکنی؟سهم ایران در جذب گردشگران دنیا چقدر بوده.؟؟
انوقت توكيش با ان همه جاذبه مگس مي پرونيم
مشخصه دیگه چرا. حالا هی ایرانی ایرانی بازی بکنید که ملت ایران ال ملت ایران بل!!!!
آفرین بر مدیران با لیاقت صنعت توریسم ترکیه...بخش قابل توجهی از درآمد ارزی ترکیه مربوط به صنعت گردشگریست...
ما چه می کنیم با میراث گرانبهایی که در کشور داریم؟ کنارش سد می سازیم، از بغل گوشش تونل مترو رد می کنیم. وسطش جاده سازی می کنیم
چرا باید پولها و سرمایه ما صرف آبادانی ترکیه و امارات شود؟ چرا نمی توانیم از خروج این همه سرمایه جلوگیری کنیم؟!
چرا به کیش و قشم و مناطق زیبای دیگر کشور نمی رسیم و امکانات نمی دهیم؟ چرا شرکتهای سرمایه گذار در بخش گردشگری را تقویت نمی کنیم؟
آن شخص محترم که گفته 2 نفر پاکستانی را در حال بازدید از تهران دیده خبر را کامل نگفته و شوخی کرده این 2 نفر پاکستانی در حال گدائی بوده اند اینهم توریست پاکستانی ما
بابا اب و هوا هم مهمه
من یه تابستونی رفته بودم انتالیا نه تنها هوا شرجی و گرم نبود و عالی بود حتی یه پشه و زنبور هم ندیدم و نمی دونم چجوری اینجوری بود
ضمنا می خوام صدسال سیاه پول فساد نیاد تو این مملکت ، ملت می رن اونجا فقط برای عیش و نوش و رقص و اواز و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
شما میتونستی به جای انتالیا بری یک شهر دیگه. برای چی رفتی اونجا؟
اگر هر نفر يك ميليون تومان با خود ببرند و انجا خرج كنند يعني 20000000000ريال را ما برديم و براي اشتغال جوانان تركيه هزينه كرديم!اينجاست كه تدبير مملكت داري را مسولين ما از تركهابايد ياد بگيرند
آخه کارهای سیاست خارجی و داخلی مسئولین گردشگری ما دیگه وقتی برای کارهای اصلیشون نمی زاره!!! آیا وزیر گردشگری ترکیه هم کار سیاست خارجی بلده؟
لطفا با يك جمبندي كل توريست كه از ايران مي رود و كل ارز خروجي را محاسبه كنيد اين يعني فاجعه به طور ميانگين فقط يه نفر آمار تعداد پروازهاي خروجي ايران را بدهد يا فرودگاه امام خميني شايد از هر پرواز فقط 5 نفر خارجي تردد مي كنندبقيه همه ايراني هستند در حال تردد.چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آمار تکان دهنده ای هست.اول به جهت اینکه چرا همسایگان ما به راحتی درآمد و... به تاراج می برند و خودمان نیز پول برایشان خرج می کنیم.دوم اینکه چرا در ایران چهار فصل با این همه منابع و تاریخ نتوانسته برای گردشگر داخلی خود نمی تواند امکانات لازم تدارک ببیند،وای به حال گردشگر خارجی؟
این است مدیریت ایرانی
ساحل زیبا کنار در آستانه نابودی‌
خدمت اون هموطني كه گفته توي كيش پشه مي پرونند عرض كنم، وقتي كه با 100 يا 200 هزار تومن بيشتر ميشه رفت تركيه و اون حداقل آزادي كه دوست داريم رو اونجا داريم، چرا بياييم كيش با همون محدوديتها؟!
ببينيد دوستان تابناكي. شما چند بار راجع به اين مسئله نوشتين. من هم تركيه رفتم هم مالزي. باور كنين مسئله فقط آزاديهاي خاص نيست. خواهش مي كنم كيفيت و قيمت هتلهاي ايران رو مقايسه كنين با جاهاي ديگه. برخورد مسئولان گذرنامه و گمرك ايران رو مقايسه كنين با برخورد خارجي ها كه تازه ادعا داريم با ايرانيا بدرفتاري مي كنن. كنار ساحل ما رو از نظر نظافت مقايسه كنين با اونجا. شهربازي اينجا رو از نظر امكانات‏ و قيمت و امنيت مقايسه كنين با اونجا. سيستم مترو و حمل و نقل عمومي رو مقايسه كنين با اونجا. باور كنين كلي ايراني با حجاب كامل اونجا ميان. پس فقط بحث لهو و لعب نيست. الكي هم خودتون رو گول نزنين و به مردم و آژانس ها گير ندين. دو تا هتل خوب و امكانات مناسب فراهم كنين و به مسئولان هتل و اماكن ديدني بگين با احترام برخورد كنن با توريستها. من دو بار رفتم كيش‏ شرايط واقعا افتضاحه. از پرواز گرفته تا هتلها.
با یک حساب سر انگشتی و محافظه کارانه، اگر هر توریست حداقل 1000 دلار در ترکیه هزینه کند درآمد این کشور از صنعت توریسم 27 میلیارد دلار در سال خواهد بود که بیشتر از نصف درآمد نفتی ایران است.
ما سرمایه ملی مان را میفروشیم و در آینده دستمان خالی خواهد بود ولی آنها از هیچ پول در می آورند!
لطفاً سياه نمايي نكنيد الان نزديك 3 ميليون افغاني دارن تو ايران حال ميكنن.
همه همسايه هامون دارن با پول ما آباد مي شن و تو مملکت ماهم آثار باستاني ، سواحل و مناطق زيبا داره نابود مي شه .
تازگي ها کردستان عراق هم داره راه دبي و ترکيه را مي ره ...
اقتصاد ما هم که ....
توریسم فقط محدود به توریسم تفریحی نیست که مستلزم فراهم کردن شرایط لهو و لعب باشد . ایران از نظر جاذبه های مذهبی و توریسم مذهبی بسیار غنی است . شهرهای مقدس قم و مشهد خود به تنهایی می تواند معدن طلا باشد و به شرطی که ما خدمات و سرویسهایی در شان زوار اماکن متبرکه در اختبارشان بگذاریم.بهترین مثال هتلهای ساخته شده در مدینه است که از تمیزی و نظم آنها انسان مبهوت می شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار