بازدید 3631
بزرگان فناوري هم شکست مي‌خورند

فناوري‌هاي مردود شده سال 2010

کد خبر: ۱۳۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۷ 28 December 2010
مجله «نيوزوويک» در واپسين روزهاي سال‌هاي 2010 چشم اندازي مختصري از فناوري‌هايي را که در اين سال توسعه يافتند اما نتوانستند به توفيق برسند ارائه کرده است.

به گزارش مهر، همزمان با نزديک شدن به پايان سال ، زمان ارائه آمارها مي‌رسد و دنياي انفورماتيک نيز از اين قاعده مثتثني نيست.

آمارهاي مربوط به تلفن‌هاي همراه هوشمند، پخش کننده‌هاي کتاب‌هاي الکترونيک، لوح - رايانه‌ها و برنامه‌هاي جانبي موبايل از جمله فناوري‌هايي هستند که درپايان سال 2010 مورد ارزيابي قرار گرفتند.

در اين ميان مجله «نيوزوويک» اين فناوري‌ها را از چشم انداز ديگري مورد بررسي قرار داده و به بررسي محصولاتي پرداخته است که در سال گذشته عرضه شدند اما نتوانستند به توفيقي دست يابند.

تلفن همراه کين مايکروسافت

پروژه «کين» تلفن همراه هوشمند مايکروسافت که ويژه جوانان و دسترسي سريع به شبکه‌هاي اجتماعي توسعه يافته بود نتوانست موفق شود. به طوريکه پس از تلاش‌هاي مختلف براي بهبود اين تلفن همراه، مايکروسافت فروش اين محصول را متوقف کرد و ترجيح داد بر روي «ويندوز فن 7» متمرکز شود.

نکسوس 1 گوگل

بازار تلفن‌هاي همراه همچنين نتوانست ميزبان خوبي براي تلفن همراه «نکسوس 1» محصول گوگل باشد. اين تلفن همراه هوشمند که در ابتدا به عنوان «قاتل آيفون» معرفي شده بود در حقيقت قرباني سياستگذاري‌هاي غلط فروش شد.
 
به طوري که گوگل تصميم گرفت بدون فروش اين محصول از طريق ارائه دهندگان و اپراتورهاي موبايل مستقيما آن را از طريق سايت گوگل به فروش برساند. همين مسئله موجب شد که اين تلفن همراه برپايه سيستم عامل «آندروئيد» با توفيق روبه رو نشود و گوگل عرضه آن را متوقف کند.
 

لوح ـ رايانه JooJoo



شرکت اپل در ابتداي سال گذشته لوح - رايانه خود را با عنوان «آي- پد» معرفي کرد. پس از آن، بسياري از شرکتهاي فناوري شروع به معرفي رقبايي براي «آي- پد» کردند اما بسياري از اين محصولات مردود شدند و نتوانستند در رقابت با «آي- پد» موفقيتي به دست آورند.
 
برخي از اين محصولات شايد در آينده براي ورود به بازار تلاش‌هاي دوباره‌اي را آغاز کنند اما برخي ديگر از جمله JooJoo کاملا از رده خارج شدند. اين لوح - رايانه محصول Fusion Garage که در يک دوره مشخص مورد توجه رسانه‌ها قرار بود پس از مدتي بي هيچ موفقيتي از دور خارج شد.

لوح ـ رايانه Courier مايکروسافت

 رايانه Courier مايکروسافت نيز به بايگاني تاريخ سپرده شد. اين لوح رايانه که ترکيبي از دو نمايشگر بود از اين توانايي برخوردار بود که نه تنها به عنوان يک رايانه همراه بلکه به عنوان يک پخش کننده کتابهاي الکترونيک نيز کاربرد داشته باشد.

 
پخش کننده کتاب الکترونيک Skiff

همچنين Skiff، يک پخش کننده بزرگ، باريک و انعطاف پذير ويژه کتابهاي الکترونيک که حتي مي‌خواست به عنوان روزنامه الکترونيک مورد استفاده قرار گيرد نيز نتوانست با اقبالي روبه رو شود و سرانجام مردود شد.
 

پخش کننده کتاب الکترونيک Cool-er

بي شک بازاري که زير سلطه غول‌هاي آمازون، اپل و «بارنرز- و- نوبل» قرار دارد نمي‌تواند ميزبان خوبي براي پخش کننده کتاب الکترونيک Cool-er  محصول شرکت انگليسي Interead باشد. اين محصول ظاهري شبيه به پخش کننده «کيندل» محصول آمازون دارد که از همان فناوري جوهر الکترونيک بهره مي‌گيرد اما با اين تفاوت که صفحه‌اي رنگي دارد. اما حتي اين گزينه بسيار مهم نيز براي رقابت با غول آمريکايي «آمازون» کافي نبود و اين محصول نيز از رده خارج شد.


آيفون 4 سفيد

حتي اپل که سال 2010 را با عرضه دو محصول مهم «آي- پد» و «آيفون 4» به خوشي مي‌گذراند وقتي قرار شد «آيفون 4 سفيد» را عرضه کند از اين تصميم منصرف شد و توسعه اين محصول نيز حداقل در سال 2010 متوقف شد.
 
ابزار Wave گوگل

در پايان اين طبقه بندي، ابزار Wave محصول گوگل است که مي‌توانست همکاري آنلاين ميان همکاران و يا دانشجويان را به صورت همزمان برقرار کند. اما توسعه اين محصول به دليل استقبال کم کاربران متوقف شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی