بازدید 6475
پیشنهاد رضایی در پی حادثه تروریستی چابهار؛

دولت ايران با دولت پاكستان، قرارگاه مشترک تأسيس کند

اين حادثه نشان داد كه ديوار امنيتي جمهوري اسلامي در منطقه سيستان و بلوچستان، نيازمند بازسازی است و اين ترميم با كمك اقدامات اطلاعاتي و امنيتي برون مرزي در خاك پاكستان عملي است؛ بنابراین، مناسب است دولت ايران با راه اندازی قرارگاه مشتركي با دولت پاكستان براي مقابله با اين تهديدات و يا با استفاده از حقوق بين المللي خويش، رأسا نسبت به تشكيل يك نيروي مخصوص، اقدام و مراكز اصلي بمب گذاران را در خاك پاكستان منهدم كند.
کد خبر: ۱۳۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۵ 18 December 2010
در پی اقدام تروريستي در شهرستان چابهار كه منجر به شهادت جمعي از هموطنان و عزاداران حسيني شد، دكتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامي صادر كرد.

به گزارش «تابناک»، متن این پیام که در  http://www.rezaee.ir منتشر شده به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

حادثه تروريستي چابهار كه در ايام عزاداري حسيني و در خيل عظيم عزاداران حضرت سيد الشهدا(ع) رخ داد و به شهادت جمع ديگري از سوگواران سالار شهيدان، اعم از هموطنان شيعه و سني انجاميد، بار ديگر پرده تزوير از رخسار مدعيان حقوق بشر برداشت و استيصال و درماندگي جبهه كفر در مقابله با نظام اسلامي ما را به تصوير كشيد.

اين حادثه نشان داد كه ديوار امنيتي جمهوري اسلامي در منطقه سيستان و بلوچستان نيازمند بازسازی است و اين ترميم با كمك اقدامات اطلاعاتي و امنيتي برون مرزي در خاك پاكستان عملي است؛ بنابراین، مناسب است دولت ايران با تاسيس قرارگاه مشتركي با دولت پاكستان براي مقابله با اين تهديدات و يا با استفاده از حقوق بين المللي خويش، رأسا نسبت به تشكيل يك نيروي مخصوص، اقدام و مراكز اصلي بمب گذاران را در خاك پاكستان منهدم كند؛ در حقيقت، همان كاري كه همه قدرتهاي بزرگ، براي حفظ امنيت شهروندان خود انجام مي دهند، در غير صورت، ممكن است در آينده نيز شاهد تكرار اين گونه حوادث باشيم.

جاي تأسف است كه قدرت هاي بين المللي، صرفا به محكوم كردن اين حادثه بسنده كرده و از دادن اطلاعات خود به ايران پرهيز مي كنند. براستي، اگر آقاي اوباما مخالف اين گونه اقدامات است، اطلاعات دقيق و فراواني را كه دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا از اين گروه ها در اختيار دارند، به دولت ايران بدهند. مگر نه اين است كه ايران سالانه در مقابله با قاچاقچيان مواد مخدر كه به سوي اروپا و امريكا روانند، ده ها شهيد مي دهد و همواره نيز مورد تشويق سازمان ملل قرار مي گيرد؛ پس چرا اروپا و آمريكا كه مدعي مخالفت با تروريست ها هستند با ايران همكاري نمي كنند؟ آيا مردم ما حق ندارند كه خود آمريكا و اروپا را شريك جرم اين تروريست ها بدانند؟

اينجانب بر حسب وظيفه، شهادت اين عزيزان را به محضر مبارك ولي عصر (عج)، مقام معظم رهبري، مردم وفادار خطه سيستان و بلوچستان و به ويژه به اهالي محترم چابهار و خانواده هاي داغدار اين عزيزان تبريك و تسليت عرض نموده، مصرانه از دستگاه هاي امنيتي و مسئول مي خواهم با تلاش مجدانه، عاملان اين حركت مذبوحانه را شناسايي و به كيفر و مجازات برسانند.

محسن رضايي
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
موافقم
اونوقت یه گروه هم باید تشکیل بشه امنیت قرارگاه مون رو حفظ کنه
چون حتما هدف خوبی برای طالبان خواهد بود
نظر خوبیه.اگر پاکستان هم قبول نکرد ایران حمله ی هوایی انجام بده
ضمن عرض سلام خدمت برادر ارجمند عرض کنم همکاری با برادران پاکستانی به سبب تفاوتهای عمیق فرهنگی بسیار دشوار است من خودم تجربیات زیاد و متاسفانه نا موفقی در این راستا دارم که اگر ایمیلی داشته باشید به تفصیل خدممتتان ارسال میکنم
باید اینا رو مثل سگ کشت ...
نا امنی برای ما مردم سیستان و بلوچستان مثل آلودگی هوا برای تهرانی هاست..
هر چند وقت یه بار یه هیاهویی راه می افته اما اصل مسئله حل نمیشه؛ حالا اظهارات و دغدغه های بعضی از مسئولین "با غیرت" مثل بارونه که میاد و خوبه ولی چه فایده که (هنوز) اصل ماجرا هیچوقت حل نشده.......
کلا مقر جندا...، منافقین و ...باید با خاک یکسان شه یا مردم رو میکشند یا داتشمندان یا ...
تصمیمات آقای رضایی خیلی نظامی است!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
Doste aziz ba masle amniyati bayad ingone bashad.
اگر پاکستان دست از حمایت از تروریست ها بردارد دیگر نیازی به این اقدامات نخواهد بود. چطور انتظار دارید پاکستان که خودش حامی تروریستهاست بیاید با ایران قرارگاه مشترک درست کند برای سرکوب آنها؟
با تصمیمات نظامی میشه این مشکلات رو حل کرد دیگه دوست عزیز ... وقتی میان بمب میزارن هم وطنای ما رو می کشن بریم باهاشون صحبت کنیم بگیم دیگه این کارو نکنن ؟؟؟ !!!
نتيجه تمدن امريكايي وانگليسي روهم ديديم نمي خواد قرارگاه بزنين بچه هاي اطلاعات ميگيرنشون به اميد خدا البته بايد مرزها و...بيشتر كنترل بشود تا اين اقدام ها كمتر بشود اگه يك شبكه تلويزيوني ماهواره اي مختص پاكستان درست بشه براي اگاهي بيشر مردم اين كشور اين گروه ها ديگه نميتونن از جهل يه مشت بچه سو استفاده كنن
به لحاظ جايگاه امنيت در نزد كشورها ما مي توانيم از اهرم اقتصاد و انرژي براي وادار ساختن پاكستان به همكاريهاي امنيتي استفاده كنيم.پاكستان يكي از فقيرترين كشورهاي جهان است و براي ايران جهت انجام پاره اي از اقداماتي كه منافع ملي كشورمان ايجاب مي كند؛در دسترس تر مي باشد.
باید باهاشون توافق کرد و از خودشون بر علیه خودشون استفاده کرد
به نام خدا
متاسفانه هنوز شما ریشه مشکل را درک نکرده اید. بنده که از اهالی منطقه هستم میگویم این مساله راه حل نظامی ندارد. مشکل جای دیگری است و راه حل دیگری دارد. خودتان هم خوب این را میدانید ولی نمیدانم چرا نمیخواهید آن را بیان کنید!!؟
گروه جند الشیطان هم از فضای موجود استفاده میکند حتی اگر این گروه نابکار هم نباشد بازهم به دلیل آماده بودن فضا برای چنین اعمالی همیشه این ناامنی وجود خواهد داشت.
لطفا یک بار هم که شده مساله را عمیق و موشکافانه بیان و از افراد خبره که آشنا به شرایط منطقه و تاریخ آن هستند کمک بخواهید و از اعمال خودسرانه دست بردارید که راه به جایی نخواهد برد. این دو مذهب سالهای سال است در کنار هم زندگی میکنند و روابط فامیلی دارند. مشکل وقتهایی حاد میشود که دست سیاست بازها و عوامل تفرقه داخلی و خارجی از هر دو طرف وارد ماجرا میشود.
به نظر من باید پاسخ دندان شکنی به دستگاه اطلاعاتی پاکستان(کشور پیشرفته ای! که مردم آن هنوز روی سقف اتوبوس و قطار سوار می شوند!!!) بدهیم تا درس عبرتی شود و دیگر هوس گسیل بمبگذار و تروریست به کشور ما را نداشته باشند.
امنیت در مرزها با توسعه عادلانه در مناطق فقیر نشین آن جا ها برقرار می شود . مثلا انتقال پایتخت به زاهدان و این اقدام انقلابی توسطی ک کسی باید صورت پذیرد . برادر !
چرا تروریسم همیشه از پاکستان تغذیه می شود واول هم در پاکستان قربانی می گیرد وبعدش هم همسایگانش ایران وافغانستان خدا به مردم سیستان وافغانستان رحم کند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی